Jumaat, Disember 31, 2010

Tahun Baru uolss

Salam uolss,
Ececeh.....tetibe kan. ye la ni kan hari terakhir kite menulis tarikh bagi tahun 2010
Esok dah tahun 2011 engko.....
Wah,anjak lg setahun umo kau acik....
yeahhh..acik dah besa...acik da besa (sambil lompat2 dan menyebabkan hampir runtuh bangunan opis..)

Acik ucapkan SELAMAT TAHUN BARU SUMEEEE.....
dan nak bagi tahu....
Arini ari jumaat, cuti sempena Piala Suzuki..
Tapi Acik keje..tp tak pe, cari rezeki kan...

Tahniah la ye...tahniah tuk sume...
Dan nak ucap lagi...

Selamat Pengantin Baru untuk salah seorang anggota SkyCrappers.. (ececeh, name team acik weh time skola dulu...jgn menjeles agagagaa)
Siti Nur Fairus dan pasangan Sham...
Akan diijabkabul pada hari esok, Sabtu..
Alhamdulillah..... Next...!
Acik nak makan free lagik.... :P

Semuga Kita Semua diberkati Allah swt.....

Nota Tulang keting : Jgn merempit uolss...Malam ni jangan nak duk suke naw sambut tahun baru ok...Jaga diri sume... :)

Isnin, November 22, 2010

Cinta Kirana Episod 93 Akhir

Kirana kaget saat tau kalau Galang mengalami kecelakaan. Melihat Kirana yang panik, Raka lalu mengajak Kirana menemui Galang di rumah sakit.

Kirana kaget melihat kondisi Galang. Dia nampak seperti tidak mau meninggalkan Galang. Hal ini membuat Raka tau kalau Kirana sebenarnya masih mencintai Galang. Namun setelah mendengar ucapan Sita, Kirana memutuskan untuk tetap melangsungkan pernikahannya dengan Raka. Kirana pun meninggalkan Galang dan pulang ke Jakarta bersama Raka.

Persiapan pernikahan dilangsungkan. Namun sehari sebelum pernikahan, Raka melihat Kirana memegang kebaya pemberian Galang sambil menangis. Raka pun sadar, bahwa Kirana memang tidak bisa melupakan Galang.

Di hari pernikahan, Raka membatalkan pernikahan dan menyuruh Kirana menemui Galang. Kirana terkejut dengan ucpan Raka, namun Raka menegaskan sikapnya. Kirana akhirnya berlari meninggalkan acara pernikahan. Raka hanya bisa menatap dengan sedih.

Kirana berusaha mencari Galang namun ia tak bisa menemukannya. Dengan sedih, Kirana pergi ke danau dan mencurahkan hatinya. Tanpa disadari Kirana, Galang yang sudah ada di sana mendengar semuanya. Kirana dan Galang pun bersatu kembali. (And)

Cinta Kirana Episod 92

Galang pergi ke luar kota untuk menenangkan diri. Dia tak siap menghadapi pernikahan Kirana dan Raka. Galang lalu menumpang tinggal di rumah Bagyo sekaligus bekerja di warung mi Bagyo.

Kirana mencemaskan Galang. Tapi dia tak mau berterus terang pada Raka. Kirana cemas kalau-kalau Raka cemburu. Tapi ternyata, Raka juga mencemaskan Galang. Raka bahkan membantu Kirana mencari Galang. Kirana makin yakin akan pilihannya pada Raka.

Sementara Joana dan Dewi akhirnya minta maaf pada Linda sekeluarga. Mereka memutuskan pindah ke luar negeri. Sandra terus mengejar Joana dan Dewi agar berkomplot dengannya. Sandra akhirnya ditangkap polisi. Namun Sandra berhasil lolos dan nyaris mencelakai Kirana dan Anakiya.

Rezky hampir menyatakan isi hatinya pada Alya. Namun rencana itu terhalang kedatangan Ramli. Ternyata Ramli datang untuk mengungkap rahasia bahwa Alya sebenarnya adalah anaknya yang hilang.

Penantian Fara dan Baim jadi kenyataan. Fara hamil. Seluruh keluarga besar mereka bahagia, dan sekaligus mempertengkarkan soal nama dan jenis kelamin jabang bayi.

Saat Kirana dan Raka sibuk menyiapkan pernikahan mereka, galang ditabrak mobil. (And)

Rabu, November 17, 2010

Selamat Hari Raya Aidiladha

Assalamualaikum, selamat pagi..
amacam uols?Muslimah tak? hek3..
Eksited acik dah macam hari raya aidilfitri gitu.

Kemana aje uols arini?
Melihat lembu disembelih?
tolong melapah?
tolong agihkan2 daging?
ke tolong menunggu sajerk nak ambik daging?
Bak la sikit..Acik duk penhousflat ni mana la org nak naek tinggi2 kasik kan ehheehhee.....

Acik cume nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha ye untuk uols yg berada di Malaysia or Makkah.
wah macam artis nak buat2 ucapan bagai ni kan...

Apa je yg Uols nak korban?
Bak meh duet sket, berkorban la utk acik..larikssss :P

Nota sesopan : Meh la datang umah meh...acik wat cekodoh baek punyeeee :)

Selasa, November 16, 2010

Cinta Kirana Episod 77 & 78

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 77

Galang mengira korban bunuh diri yang mati adalah Kirana. Ternyata setelah wajah korban diperlihatkan, orang itu bukan Kirana. Galang lega sekaligus bingung dimana gerangan Kirana berada. Kirana akhirnya pulang sendiri ke rumah dan mengunci diri di kamar.
Kirana tak mau bicara sama siapapun kecuali Sita. Walau Galang memohon agar Kirana mau bicara, Kirana tetap tak mau bicara.

Sementara bayi Nadira dan Choky membutuhkan transfusi darah. Darah Nadira dan Choky tak cocok dengan golongan darah bayi. Nadira terpaksa menelepon Raka dan meminta Raka memeriksa darah. Raka cemas segala perselingkuhannya dengan Nadira akan terbongkar pada Choky.

Sasty, Handoko, dan Jono akhirnya hijrah ke Jakarta dan tinggal di rumah Surti. Situasi rumah menjadi heboh dan penuh persaingan antara Sasti dan Surty yang berebut perhatian Fara dan Baim.

Riana dan Joana senang rencana mereka membatalkan pernikahan Galang-Kirana akhirnya berhasil. Di saat yang sama, Dewi berusaha lagi menguasai perusahaan Linda.

Kirana sangat sakit hati menghadapi kenyataan kehamilan Riana. Dia merasa bayi Riana lebih berhak atas Galang daripada dirinya. Kirana memutuskan Galang dan batal menikah. Galang sangat terpukul dengan semua ini. Apalagi, Kirana menyuruh Galang bertanggung jawab dan menikahi Riana.

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 78

Atas permintaan Kirana, Galang menemui Riana untuk mempertanggung jawabkan perbuatannya. Tanpa diduga, Riana menolak. Riana sengaja melakukan semua itu karena ingin melihat Kirana dan Galang menderita. Galang lalu mengucapkan sesuatu yang membuat Riana tersentak.
Kirana yang terpukul dengan semua kejadian itu menyendiri di kamarnya. Kenshin yang datang segera mengajak Kirana pergi dan mencoba menghiburnya. Sita yang cemas dengan keadaan Kirana menghubungi Baim dan memintanya datang.

Sementara itu, hasil tes darah menunjukkan Raka dan anak Nadira memiliki kesamaan. Choky yang mengetahui semua itu terkejut.

Galang menceritakan semuanya pada Aida. Aida yang tak ingin melihat Galang dan Kirana terpisah lagi, membujuk Galang untuk kembali menemui Kirana. Galang dan Aida lalu pergi ke rumah Kirana.

Raka yang terus memikirkan Kirana akhirnya memutuskan untuk menemuinya. Saat itu, Pia muncul dengan wajah panik dan memberi kabar tentang Kenshin yang tenggelam di danau. Kirana panik. Raka lalu mengantarkan Kirana dan yang lainnya ke rumah sakit.

Galang yang melihat Kirana pergi bersama Raka, sedih. Ia merasa hanya Raka-lah yang pantas mendampingi Kirana. Galang lalu pergi.

Riana yang terus memikirkan ucapan Galang resah. Saat mengendarai mobilnya menuju villa di tengah hujan, Riana yang tak melihat jalan, tertabrak sebuah truk.

Cinta Kirana Episod 75 & 76

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 75

Riana shock mendengar berita pernikahan Galang dan Kirana. Riana marah dan bertekad untuk menggagalkan pernikahan itu. Riana lalu pergi dari villa. Sandra berusaha mencegah, namun usahanya sia-sia.
Galang dan Kirana sengaja bertemu secara diam-diam, karena Aida dan Sita melarang mereka saling bertemu sebelum pernikahan. Galang lalu mengajak Kirana ke pasar malam dan menyiapkan sebuah kejutan untuknya. Kirana senang.

Karena khawatir, Sandra menelepon Joana dan memintanya untuk mencari Riana. Joana yang tau tentang niat Riana, sengaja menunggu di dekat rumah Kirana. Riana mencoba mencelakai Galang dan Kirana, tapi gagal. Joana menyuruh Riana menggunakan cara lain untuk membalas dendam.

Raka yang resah memikirkan Kirana lalu datang menemui Baim. Raka sangat terkejut, saat tau Kirana akan segera menikah dengan Galang. Baim mengajak Raka ikut bersamanya ke rumah Kirana. Tapi Raka menolak.

Di rumahnya, Joana tanpa sengaja mendengar percakapan Rezky dengan Surti. Dari situlah, Joana tau Kirana akan datang ke sebuah butik untuk mencoba kebaya pengantinnya. Joana lalu memberi taukan hal ini pada Riana.

Riana lalu mendatangi butik. Diam-diam ia masuk ke ruang ganti Kirana. Kirana terkejut saat melihat Riana. Riana lalu mengatakan bahwa ia memiliki bukti hubungannya dengan Galang. Kirana terpaku.

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 76

Kirana nampak kaget saat Riana mengatakan kalau dia hamil dan ayah anaknya adalah Galang, Kirana tidak mau mempercayai pendengarannya. Kirana yang bingung lalu berjalan pergi.
Galang kebingungan saat Kirana menghilang, dari Baim, Galang tau kalau Riana datang. Galang panik dan mencari Kirana.

Aida heran karna Kirana dan Galang menghilang begitu saja, dia bertanya pada Baim ada apa sebenarnya, Baim bingung dan bercerita, Sita kaget mendengar kalau Rian hamil.

Sementara itu Sasti pindah ke Jakarta agar bisa dekat dengan Baim dan Fara. Surti dan Tejo kaget melihat Sasti, Handoko dan jono ada disana.

Galang yang mencari Kirana menemukan seseorang yang bunuh diri dijalan, Galang kaget karna mengira orang itu adalah Kirana.

Cinta Kirana Episod 74

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 74

Riana dinyatakan hamil tiga bulan. Riana ingin menggugurkan bayi itu tapi batal karena terlalu bahaya buat nyawa Riana. Riana akhirnya menyembunyikan diri ke luar kota dan berencana tinggal di sana sampai melahirkan bayinya. Riana juga tak mau memberi tahu Galang karena yakin Galang pasti menolak mencintainya.
Sementara Sandra dan Joana mencari jalan untuk menyelesaikan masalah ini. Sandra nggak mau karir artis Riana hancur gara-gara kehamilannya.

Galang secara resmi melamar Kirana di depan Sita. Mereka langsung merencanakan pernikahan. Surti akan menyanyi di resepsi pernikahan Galang-Riana.

Raka kaget ketika mengetahui dirinya dibenci Kirana karena telah difitnah Joana. Raka mencoba menjelaskan pada Kirana bahwa bukan dirinya yang menjual perusahaan. Tapi Kirana sudah tak percaya lagi dan tak mau mendengarkan Raka.

Baim dan Fara dilarang kembali ke Jakarta oleh Sasti. Sasti takut, anak dan menantunya lebih memilih Surti daripada tinggal bersamanya. Lalu Sasti berencana pura-pura sakit agar Baim dan Fara batal ke Jakarta.

Joana mengetahui rencana pernikahan Galang dan Kirana. Riana kaget mendengar berita ini. Dia mengancam tidak akan pernah membiarkan Galang berbahagi dengan menikahi Kirana.

Cinta Kirana Episod 73

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 73

Galang kembali melamar Kirana dan memohon agar Kirana mau membuka hati untuk dirinya lagi. Bukannya menjawab, Kirana malah lari. Semua orang terutama Galang menjadi bingung. Galang lalu mengejar Kirana dan akhirnya berhasil meyakinkan Kirana. Lalu menjelang pernikahan Baim dan Fara, di depan semua kerabat, Galang melamar Kirana. Bulan depan, mereka akan menikah.
Di pernikahan Baim-Fara, Raka menyaksikan kemesraan Kirana dan Galang. Raka makin patah hati. Tapi kali ini Raka sudah harus merelakan Kirana bersama Galang.

Setelah menikah, Fara dan Baim lalu untuk sementara ke rumah orangtua Fara. Hal ini membuat Tejo sedih berlebihan. Surti sebenarnya cemas Baim menjauh darinya. Tapi kali ini Surti dan Sasti memilih berdamai demi kebahagiaan Baim dan Fara.

Sementara Nadira yang saat itu sedang di rumah, mendadak mulas perutnya. Nadira berhasil dibawa ke rumah sakit bersalin dalam keadaan kritis. Choky sangat takut kehilangan Nadira.

Riana yang kembali menjalani syuting film tampak tak sehat. Tiba-tiba dia pingsan. Ketika dokter memeriksanya, Riana dinyatakan telah hamil.

Cinta Kirana Episod 72

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 72

Galang yang kesal mengancam Riana dengan berkata kalau dia akan mengadukan Riana ke Polisi kalau Riana masih mengganggu Galang. Ancaman Galang ini membuat Riana dan Sandra takut dan cemas, Riana sampai ribut dengan Sandra karna Sandra tidak tahu harus melakukan apa sebagai jalan keluar. Riana menghubungi Joana, tapi Joana malah membentak Riana, karna dia sendiri sedang pusing dengan masalahnya.
Sementara itu Galang merasa sedih karna tidak bisa memenjaraan Riana, padahal dia tau Rianalah yang sudah membunuh Rama. Kirana yang menyadari hal ini, mengajak Galang ke sebuah danau dan mengajak Galang ke tengah danau untuk berteriak agar beban perasaannya hilang.

Joana yang berhasil menjual perusahaan jamu Kirana, tertekan dengan semua sikap Rak kepadanya, Dewi sampai menyuruh Joana melepaskan perusahaan Raka dan hanya menerima Profit sebagai pemegang saham, tapi Joana tidak bersedia, dia lalu berniat membuat bisnis baru dengan mengikutsertakan Riana.

Surti memulai rekaman albumnya, semua berniat menemani Surti, tapi Sasti malah mengajak Baim dan Fara pergi berbelanja, walaupun kesal, Surti tidak memprotes karna dia tidak mau mencari masalah dengan Sasti.

Galang berniat kembali melamar Kirana. Galang mempersiapkan segala sesuatunya dan melamar Kirana, Kirana kaget mendengar kata kata Galang

Promo Firefly Ado Laie.....

Uols,
Aritu acik ada cakap kan yang pasal promo firefly.
Weols akan terbang ke Kuching April nanti.
Sodih sikit pasal tike ke KK sudah habis..
Skarang ni uols boleh cepat2 gi booking untuk bercuti tahun depan...
Tarikh booking akan tutup pada 21 November 2010 ada lagi dalam 5 hari lagi..

Cepat.. cepat sebelum tiket habis..
Meh Klik sini Promo
Selamat bercuti uols.. :)

Nota tonggang terbalik : Mak Abah pun ada cakap nak melawat Acik mimid di KK, moh ler kite booking hhehhehehee.... :)

Uncleseekers jangan biarkan diri anda diselubungi misteri..

Ewah.. tajuk paling panjang.
Acik takmo nak kumen panjang2, takuit uols
Ahaks....... So kalau uols nak tengok apa yang telah digembar gemburkan.

Meh gi sini.......
Uncleseekers-CintaSyhhhhhh

Nilai la sendiri..
Allah Maha Besar, dan maha segala kebaikan.


Nota Ampun tuanku : Syhhhhhhhh.... Acik ingin beradu.. zZzzZZzZZzzzz....

Para Isteri,Bakal Isteri Mai sini tengok....

Untuk renungan dan perhatian isteri2 dan bakal isteri... Buat Iktibar kita semua dan para suami / lelaki, renung2 kan lah. Kisah benar yang terjadi kepada seorang isteri... dan ceritanya bermula begini..

"Saya ingin berkongsi pengalaman ini dengan semua kerana saya ingin puan2 tahu apa sebenarnya tersirat di dalam benak sesetengah suami dan bagaimana dia melihat kita dari pandangan mata mereka. Walaupun mereka tidak pernah komplen tentang perawakan kita tetapi di sudut hati mereka mereka menilai secara diam2 dan membanding kita dengan perempuan lain.

Barangkali suami puan2 tidak begitu, tapi ini boleh jadi panduan.. Saya seorang isteri baru berusia 29 tahun dan mempunyai 3 orang anak. Perawakan saya biasa sahaja, tidaklah hodoh, sedikit gempal setelah melahirkan 3 orang anak. Saya berkerja sebagai seorang eksekutif dan suami saya berkerja biasa saja..

Kebanyakan belanja rumah seperti ansuran rumah dan kereta, saya yang membayarnya demi suami yang mempunyai gaji tidak seberapa.

Suami saya bolehlah dikatakan menarik jika dibandingkan saya, tinggi, putih dan menarik minat ramai perempuan semasa bujangnya. Saya mengabdikan diri seluruhnya untuk rumah tangga, pagi sebelum pergi kerja saya akan masak utk anak2, sarapan utk suami, saya memandu sendiri ke pejabat dan setelah balik ke rumah pada petangnya sayalah yang menyediakan segala keperluan rumahtangga.

sepanjang perkahwinan suami tidak pernah komplen pasal perwatakan saya. Saya memakai tudung, dia nampak biasa saja, tetapi dia tidaklah sentiasa tertarik kepada saya semasa di rumah seperti cuba mencium saya, memeluk atau memegang saya, biasa shj kami akan bersama bila waktu malam apabila dia perlukan saya.
Baru2 ini saya mendapat tahu dia mempunyai kekasih di tempat kerja sendiri. Gadis tersebut bukanlah muda dari saya tetapi sudah berumur 30 tahun. Saya mendapat tahu juga yang suami saya sering ke rumah gadis tersebut semasa waktu kerja. Hubungan yang terjalin nampaknya telah sampai ke tahap hubungan seks.

Bila saya bersemuka dan bertanya kepadanya, pada mulanya dia menafikan, tetapi setelah dikemukakan bukti dan sebagainya, baru dia mengaku. Saya ingin tahu kenapa dia menjalin hubungan. Apa kurangnya saya, dia akhir berterus terang mengatakan memang tiada apa yang kurang dengan saya, saya menjaga makan minum, membantu kewangan, menguruskan rumahtangga dengan baik tetapi saya hanyalah setakat itu shj tiada rangsanngan lagi bila melihat saya.

Baginya, dia kadangkala ingin bersama wanita yang dilihat cantik, menarik minat lelaki lain dan bila berjalan sama menimbulkan cemburu pada lelaki lain. Dia dengan berani memberitahu saya bahawa teman wanitanya mempunyai kuku yang cantik, perut yang nipis, bau yang sedap, fashion yang menarik.

Sedangkan saya menurutnya walaupun tidak hodoh tetapi hanyalah wanita yang sangat biasa saja, kuku saya pendek dan kadang2 rosak kerana memasak, rambut pulak kadang2 berbau bila balik kerja kerana bertudung sepanjang hari, Perut saya pula tebal, tidak menarik di rumah bila hanya memakai t-shirt dan berkain batik.

Hari2 melihat saya dia merasa tiada apa yang dibanggakan tentang saya, bercakap di rumah pula hanyalah tertumpu pasal rumah, anak2. Tiada topik menarik seperti teman wanitanya yg boleh bercakap pasal politik, carreer, mempunyai taste yang tinggi dan dapat membantu dia mengenali dunia yang baru mengenai fashion, korporat, jadi dia merasakan seperti lelaki yang berjaya bila bersama wanita tersebut.

Memang saya akur tentang perawakan saya kerana pertama memang saya dilahirkan begini, kedua saya terlalu sibuk untuk membelek diri sendiri, ketiga saya tidak mempunyai cukup wang untuk berbelanja sepenuhnya untuk kecantikan.

Begitulah hati budi lelaki sebenarnya walau bagaimanapun kita menjaga dia tetapi dia masih mementingkan fizikal jauh di sudut hati ingin bersama wanita menarik yang boleh menbuat dia berasa bangga.

Saya telah pun berpisah dengan suami sekarang tetapi saya tidaklah duduk meratap tetapi menghadiri slimming session dan membelanjakan duit separuh untuk kecantikan bukan untuk lelaki tetapi untuk kepuasan sendiri, biarlah saya pendek dan sedikit tembam tetapi saya berazam untuk menjaga kebersihan dan kelihatan menarik. Tamat.

Penting di sini kita memahami erti perkahwinan. Perkahwinan adalah bukan tempat kita untuk berseronok-seronok dan jangan bertindak zalim dengan perbuatan kita. Perkahwinan adalah sebahagian cara utk kita mencari keredhaan Allah. Dan perkahwinan itu sebahagian dari Iman. Dan perkahwinan juga tempat kita di uji. Maka, bersabarlah dan bertindak dengan bijak dengan penuh hikmah .

"Bagi lelaki yg berfikir utk bertindak spt ini, fikirkanlah, btp besarnya pengorbanan seorg isteri demi sebuah keluarga yg sempurna. Jadikanlah kebaikkan seseorang isteri itu sebagai hiasan untuk anda, tetapi jadikanlah keburukkan seseorg isteri itu sebagai tanggungjawab untuk anda memperbaikinya....InsyaAllah......."

Nota : Kenapalah mudah sangat lelaki berubah.. Isteri boleh menerima Suami seadanya tp suami?Alasan x reti jaga penampilan la apa la, kalau takde bini ko yang wat keje umah takdelah ko laki idup senang lenang.. ahakss :P

Abang pergi Selamanya.... :(

Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit," kata Julia lembut sambil membetulkan pakaian Ahmad. Ahmad tersenyum memandang isterinya.

"Cantik isteri abang hari ni," Ahmad mencubit pipi Julia lembut.

"Ayah, ayah, cepat la yah," Liz dan Lin meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung.

"Yelah, yelah, ayah dah siap ni."

Julia hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja. "Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?"

"Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang." Ahmad berkata kepada isterinyatercinta.

Perjalanan daripada KL ke Teluk Intan mengambil masa lebih kurang empat jam. Liz dan Lin dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan isterinya, Julia. "Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung," Ahmad berkata dalam hati.

Sedikit demi sedikit Ahmad menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Ahmad semakin seronok. Ahmad dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut. Ahmad cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Ahmad masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

"Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?" tiba-tiba Julia terjaga dari tidurnya.

"Tak ada apa la sayang, rileks... cepat sikit kita sampai kampung nanti."

"Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa.... jangan laju sangat bang, Julia takut." Julia cuba memujuk Ahmad supaya memperlahankan kenderaannya.

"Rileks Julia, tak ada apa-apa," Ahmad terus memotong bas ekspres didepannya tanpa was-was.

"Haaa..kan, tengok. Tak ada apa-apa kan?" kata Ahmad setelah berjaya memotong bas ekspres tadi.

"Sudah la tu bang."

"Ha... tu ada satu lagi bas ekspres. Julia tengok abang motong dia aaa...." Ahmad terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai. Ahmad terus membelok ke kanan untuk memotong dan.... di depannya tersergam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan..... BANG!!.

"Julia....bangun nak," sayup-sayup terdengar suara emaknya.

Julia membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ. "Mana abang Ahmad mak? Macam mana dengan suami saya, mak? Liza, Linda....mana anak-anak saya mak?" Bertubi-tubi Julia menyoal emaknya. Julia tak dapat menahan kesedihannya lagi. Julia menangis semahu-mahunya di depan emaknya. Emaknya memandang Julia tepat-tepat.

"Macamana dengan suami Julia mak, abang Ahmad?" Julia masih terus menangis.

PANGGG!!. Kepala Julia ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Julia terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu?

"Banyak la engkau punya suami! Muka dahlah tak cun, belajar pun malas, kerja pun takde, ada hati nak berlaki. Apa punya anak dara la kau ni?? Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang! Asar pun dah nak habis!" emaknya terus merungut sambil berlalu keluar....... dan Julia tersengih keseorangan.Rasa macam nak masuk dalam tin biskut! "

Nota Pelempang : wakakakaka....siot betul.Acik baru nak feeling! agagaga

Isnin, November 15, 2010

Henna

Meh sini uolss,
Acik ada benda baek punye nak tunjuk.
Lagi hebat dr tettttt dan tottttt (ape? lu pikir baik2 ahahahaha)
Camni, acik sesaje nak promote sikit.

Uols da nak bertunang?
Bersanding?
Gi Dinner?
Ape2 saje la uolss...

If uols ada hati dan rasa nak buat henna (inai ukir2 tu kan...)
Meh roger sini.....
Sume cun2 weh..
Tak menyesal punya la.. :)


Cantikkan Sarat je.... penuh tangan uols

Bukan takat ukir saje, di jari sume boleh..
Harga berpatutan...
sampi ke siku uolss... :P

Ini jua, cantik je acik menengok nya weh..
Nak buat tapi tunggu ler ada majlis gempak2 ke kan..
Kelasssss nok....
Ni Pakej2 yang ada :

Ikut pakej (kebiasaan utk Pengantin Perempuan)
(Inai hujung jari tgn + Ukir DAN Inai hujung jari kaki+ Keliling + Ukir ) : ONLY from
RM 90++

Tangan shj : ( Hujung jari + Ukir ) : RM 50 ++
( Ukir Shj ) : RM 35++

Kaki shj : ( Hujung jari + keliling tapak kaki + Ukir ) : RM 40++
( " tanpa Ukir ) : RM 30++
( Ukir shj ) : RM 20 ++

PRICING = NEGOTIABLE
** Pelanggan hanya tunggu di rumah @ tempat yg dijanjikan, saya akan ke sana.
( charge tidak akan dikenakan ) (MELAKA shj)

*** LUAR Melaka charge lain akan dikenakan (negotiable) harap maklum.
Nak gempak lagi terus je ke blog CIK AZIELA (name same uols nan acik, tp bkn acik ler yang buat huk3...)
Klik sini untuk mengetahui dengan lebih lanjut..atau susah sgt contact acik jugak ye cm biase, no ade kat tepi nih huk3.... (acik tolong la habaq pi kt dia...gituk )
Nota bloe chudiyan : Ehem2....ade diskaun tak kalu acik wat kak zie???hak3...

Nabil Cium Mulut Pulok?

Lu pikir la sendiri....
Dah kena balik kat lu nabil...
Ape kes?
Baru sahaja dikatakan kantoi dengan Ex girlfren nya Irma Hasmi dan sekarang tersebar pulak gamba tak senonoh macam ni...

Gambar ni dikatakan sumper impose tp acik tengok celah manenya super impose?
macam betul je...tengok dari tepi pun dah sama.
Nabil oh nabil, disaat populariti ko mencanak canak naik banyak kes ko dah buat kan..
Teringat acik, ada sekali tu nabil pernah cakap "kalau die lupa diri tolong lempang dia"
Okeh Nabil, meh tadah pipi kau acik nak lempang.
Kompem2 la skarang ni kau dah lupa diri..


Sangat syiok kah Nabil?
Neraka Jahanam lg syiok woo.... Kompem!

Hope pasni nabil dapat selesaikan masalah beliau dengan tenang.
Bagi sudah jatuh ditimpa eskelator gitu..
Muge tabah uolsss...

Nota ehem : Lu ada mata?Ada hati? tengok dan tafsirkan sendiri..

Ahad yang Seksi...

Salam uolss...
Wah acik.. Kau sejak kes2 tekteks tu tajuk nak best2 je..
Ahahahahahaha... Gelak sakan dulu uols
Ahad bersamaan 14.11.2010 ada wedding invitation dari ex ofismate di Elite ler
Adha dan nurul.. Alhamdulillah sudah menjadi suami isteri mereka uolss..
Acik bila lagi?hak3... nampak naw gatal. :P

Jam 1 da siap siap ada kat ofis, sebab janji dengan Aizad nak tumpang bersama Daus.
jalan punye jalan jumpa lah Dewan Tan Sri Mahfooz, Kementerian Kerja Raya.
Masuk2 je dewan, "Saya ni Ayah Adha, masuklah..." baik wo pakcik wahab ni bayangkan lah kalu 5oo orang datang, 500 kali kot cakap. Jgn mara ye Pakcik, acik gurau senda jer..

Tema Purple uolss, sepakej dengan acik purple gituk.
Air pun purple, wah semangat pepel uolss...
Acik nnt tema nak hitam kelabu..
Makanya Air pn kena itam, ape yeh?
Air Longkang?Yekkkkk....
Air Cincau ke, ok gak la tu kan ahakssss......

Tapi Si Gemok ajak kawen dekat angkasa lepas..
So, Air ape? ahahahhaaaaaa.......
Nak jimat je uolss....
Air paipssiii :P


Cantik uols pelamin.
Acik suka, Gred A.. Wah gred A, teringat cerekarama tv3 sabtu tu kan..
Nak Gred A aje... Tajuknye... ahaks :P melalut sudahhh...

Weolss datang tu pun pengantin da bersanding..
Tak dapek la weolss tengok dorang jalan kat karpet merah tu.
Acik suka la tg panten ni, sebab da banyak wedding acik pegi sejak beberapa taun ni
Nan ado la penganten jalan dan salam2 semua hadirin di dewan. tak kira sedara ke kawan2 ke sume dorang salam...Kenal kenalan gituk :)
Barulah tetamu berasa puas, sebab pengantin sendiri datang kat tetamu salam, borak2 sikit.
Tak payah nk over2 asek ambik gamba jer kat atas pelamin kan..

Eh ter emo uolss ahaksss :P
Time Acik harap2 la, tidak melupakan sesiapa uols..
Sebab merasa kan kena macam tu..
Kena2 plak mak ayah ada jemput tetamu kehormat gitu, kena la salam2 kan..
Dah tu yg kau asik la duk syok sendiri atas pelamin ambik gamba buat apa kan..uhuk2...

Ok2,da abes cite kahwin2 uolss..
Slamat pengantin baru la ye En Adha dan Pn Nurul. suwit :)
Pn Aziela, wah....getik je.....

So, Dah abis majlis adha. Si gemok acik datang ambik saja nak gi jenjalan.
Idea nk tengok wayang..
ting..ting The Curve please.......

Gemok : Mok, tgk tu jammed panjang gila. Sume nk gi sana la mok...
Acik : Alaa mok, org tingin la nak makan meatball tu.. TIngin tahap mengidam mengandung 6 bulan mok..
Gemok : Nak wat camne,( terus gi 1 Utama.)

Weh gila babas betol , acik ni dah la buta jalan tak pernah pergi 1 Utama sama lah dengan si gemok terus tersesat uolss...Sesat naik Keta takpe, sesat jalan kaki. Dengan heels???Sapo nak jawabbb uols? Redhaaa.. (nangiss.....)

Wayang tak ada yang best, si gemok nak pujuk hati yang gundah bawak lah pergi titiwangsa. Buat2 Jogging ahaks :P

Ting ting.. Idea Sudah mari.....

Acik : Mok, pernah dengar tak Nasi Lemak Ct Garden?
Gemok : Katne tu mok..tak pernah laa.. (wat muke mintak lempang...)
Acik : Jom la mok cari nasi lemak tu.. Kat kg baru.. Org cakap sedap. :P
Gemok : Alaaa..mane ade sedap sangat biase je nasi dia. ahahahahahaaaa....
Acik:Sengal gemok ni..kate tak tau..
Gemok :Saje je brader nak tgk gemok canne... Aduiiii...


Uolss... tengok2....
Sentap tak?Comel je weh nasi nya..
1 Bungkus 70 sen, akan la nk beli 2 je kan? huk3..
Acik beli 15 uolss..
Makan sampai muntaaaahhh :P

Memang mantap la weh nasik lemak CT GARDEN ni...
Masa tu da pukul 4 pn da ramai orang kat kedai die..
Malam?lagi laaaaaaa......
Ape lagi uolss.... Terjah le cepat2.. :P

Camne nak gi Kedai ni Acik??
Acik cerita ikut jalan yang acik lalu je la ok?

Memulaa....
Dari Hospital kan terus je kira da masuk kampung baru..
Terus lagi..... Nanti nampak RESTORAN DULANG belah kanan, Masuk lorong tu......
Terus First belok, belok kanan.. Danbelok kanan lagi dan akan nampak lah kedai tersebut.
Peta?Acik buta Seni uols.. ohohoh :P

Nota Kenyang : Rosak program diet acik wehhh ahahahahaaa

Khamis, November 11, 2010

Tetek?

Terperanjatkah uols?
Tibe2 tengok tajuk blog si Labuchee lucah tetibe kan.
Acik bukan nak cerita pasal tetek sape besar ke kecik.

Cuma yang acik musykil.......
Tadi acik check la earning nuffnang kan( wink..wink..)
Lepas tu acik tengok la kan keyword yang ada.
Sebelum ni ok lagi la,
Sos prego halal la,
Upin Ipin la,
dan memacam keyword yang boleh diterima akal la.

Terbeso mata acik bila nampak keywor ape uols?
Tetek Maizawati
gila ke hape nak cari tetek maizawati pulak kat blog acik kan.. ahahahahahhaa

Lawak betul laaaaaa...
Cuba lah search benda yang berfaedah sikit ye dak..
Ahaks..
Sangat melawakkan, acik cube nak save keyword tu tapi tak kesampaian uols..
Itu saja laporan tetek dari acik.

Nota teksss : Macham macam hallll............ :P

Kuching... Tunggu Aku. ahaks :P

Salam Uolss....
Sekarang ni Firefly ada wat promontion gile2 murah punye ke kuching dan kota kinabalu (kalo acik tak silap)
Tak Percaya?
Cuba la masuk sini dan rajin2 kan la tangan anda untuk klik2 mana yang patut..
Hebat! Dengan bajet yang rendah kite sefamily dapat bercuti dan bersuka ria di sana..

Acik dah tak sabar ni..
Nape acik??
Sebab nya Acik dan kengkawan sudah tempah tiket ke Kuching.
Insyaallah akan terbang ke Kuching 3-5 April 2011, Lame lagi?
Ala dah tak lama dah, putaran masa sekejap saja...
Terima Kasih LELA sebab berjaya realisasi kan impian kami.
Wah macam iklan.

Acik bukan selalu uols join ini travel,
Suka jugak lah tengok kawan2 pergi pulau, bercuti sana sini.
Acik?Nan adoo..... Duk umah yoo...
Kali ni, disebab kan acik tak pernah naik flight uolss..
Ini first time, so kita jangan lepaskan peluang ehehehe....


wiwit.... ni Kuching International Airport.
Sabo ye, akan ku jejak kaki ke sana..
Insyaallah mudah2 an semuanya berjalan lancar.

Acik selalu dengar je cerita org kan,
Ape yeh yang best di sana, ofkos la ramai cakap.....................
Ini....Mee Kolok, macam ulat2 je nampak mee die.
Adakah sedap uolsss????


Berapa haraga tiket ke Kuching, Sarawak Acik weh???
RM18 sajerk 2 way uolsssssss...
Tak bernanah tinge uolss dengar kan??
Syukur Alhamdulillah.... Best2...
Tu laaa, acik suruh korang terjah link yg acik bg kt atas tu mana la tau masih ada lagi promotion nya...

Nota holidey : Ya Allah, berikanlah kami semua kesihatan yg baik dan lindungi la kami dari bala bencana.. Amin......... :)

Selasa, November 09, 2010

Pengsanle cikgu camni....

Salam Uols....
Da sarapan?Acik alhamdulillah, arini sarapan kaki unta masak lemak. Sedap sungguh (loya tekak weh...)
Tibe2 teringat zaman kecik2 dulu uolss.. Bila tengok karangan budak skolah ni, alahai apa agaknya yang ada dalam kepala dorang masa dapat soalan ni.
Acik rasa acik pun tak sehebat dorang punya pemikiran weh, mungkin faktor banyak tengok cerita, filem kot.
Lawak sungguh la dorang ni, kalau anak acik..Acik picit2 jadi ubi getuk! ahaaaa


Ni kes kena tulis surat untuk cikgu kalau tak dapat nak hadir ke sekolah.
Acik dulu cenggini jugek uolss tapi lagi hebat, acik tulis sendiri anta kat mak suruh sign.
Seb baek tak kena pelakong.


Hahahaha, yang ni lagi la..
Masyarakat agak eh kalau acik jadi cikgu dorang ni mau pengsan weh..
Mintak ampun ler, teros resign jadi cikgu ataupun memurid sume kena denda tahap cipan punye..
Acik garang okeh, tahap kesabaran tu tak tinggi agagagagaa
Mau bernanah bontot budak2 acik sebat..

Adik2 sekalian,
Tolongla belajar rajin2 jangan asik nak menonton cerita yang idak2 ye..
Akibatnya cenggini la......
Renung2 kan dan selamat beramal hak3.....

Nota Rotan : Haiyaaaaaaaaa.....pening wo... Gelak guling2 sampai tangga acik baca karangan. Inikan pula kalau acik "Cikgu" yang tanda karangan tu, maunye guling2 sampai jalan raya dan kemudiannya org angkat dan hantar ke tanjung rambutan ahahahaha....

Sayang ke idak kalu gini gayenye??

Acik nak share note yang acik jumpa kat fesbuk tadi.
Hayati ye uolsss..
Jangan amalkan ahakss :P

Sebelum Tido:
6 minggu: Selamat tido Sayaaang, mimpi indah ya, mmmuahhhhh.
6 bulan: Tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun: Sana sikit lah... Tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Pakai Toilet:
6 minggu: Tak apa, U masuk ler dulu, I tak kisaaahhhh
6 bulan: Lama lagi ke ke kt dalam nih?
6 tahun: Brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pi lah gunung ledang sana !!!

Balas SMS:
6 minggu: Iye Sayang, jap lagi I sampai rumah. Sayang, I belikan murtabak favourite U ye Sayang...
6 bulan: Trafik jam aah
6 tahun: K..

Dating process:
6 minggu: I love U, I love U, I love U.
6 bulan: Of course I love U.
6 tahun: Iyalah!! kalau I tak cintakan U, buat apa I nikah dengan U???

Pulang Kerja:
6 minggu: Sayaaang, I dah balik nih...
6 bulan : I'm BACK!!
6 tahun: Masak apa hari ini??

Hadiah (ulang tahun):
6 minggu: Sayang, I harap U suka cincin yang I beli untuk U ni
6 bulan: I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah.
6 tahun: pakai duit u sendirilah apa yg U nak.. i takde duit.

Telefon:
6 minggu: Baby, ada org call u nih..
6 bulan: Eh... Your call...
6 tahun: WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH.... ANGKAT AAAAAHHH!!!

Masakan:
6 minggu: Wah, tak sangka I, pandai U masak.Rasa pun sedappp...!!!
6 bulan: Kita makan apa malam ini??
6 tahun: HAH!! LAUK INI LAGI?

Memaafkan:
6 minggu: Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi yang lain,eh?
6 bulan: Hati-hati la, nanti jatuh tuh..
6 tahun: Orang dah ckp byk kali pon tak paham!!

Baju baru:
6 minggu: Aduh sayang, U seperti bidadari dengan pakaian itu..
6 bulan: Lah... Beli baju baru lagi?
6 tahun: DAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU???

Merancang Holiday:
6 minggu: Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg U nak honey?
6 bulan: Kita ke Bukit Bintang aje ler... Senang sikit tak perlu naik flight...
6 tahun: JALAN-JALAN??? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JE!

TV:
6 minggu: Baby, kita nak tengok cite apa malam ini?
6 bulan : Sekejap eh, citer bagus ah.
6 tahun: JANGAN TUKAR-TUKAR BOLE TAK..??

p/s: betul ke cmni?? (*_*)

Nota Romantika de amor : Mintakla dijauhkan, biarlah romantik wat selamanya ahakssss :)

Gelang Oh Gelang

Say No to MLM?
Wah... macam tak pernah terpedaya je kan ko acik..
Eh, apa kes ek skang?Acik ko ni je yang ketinggalan aeroplane.
Orang dah ramai duk bercerita pasal Ack(Gelang Ac Mizal) , acik baru nak bukak arkib..

Apa kes la kan. Ada orang komplen tak dapat bonus yang dijanjikan..
FIkir la mana baik dan buruk.

Nak tau lebeh lanjut saudara aidid banyak membongkarkan segala isi perut tentang kes ini.
Apa lagi?
Terjah la ek......

Nota Menerjah : Acik harini, jadi tukang promote, tukang terjah, tukang mengimbas zaman dedulu gituk ahahaha

Selamat Jalan Dunia Pondan


Tolong Promotekan jugek uolss....
Moh ler kite cepat2 dapatkan buku bikin panassss ni uolssss
Rm21.90 sajerk...
Kena COD pulak tu, kompem2 uolss dapat jumpa dengan beliau...
Sms untuk booking uolsss
0122896100 Azwan Ali
Nota Lemak :
Sape nak belanja acik weh????? ahhahaha

Mawi Dulu,Kini dan Selamanya?

Wah tajuk macam Peminat Fanatik Mawi @ Asmawi Ani gituk.
Teringal lagi masa Zaman kegemilangan Pak Mawi ni dulu, masa Akademi Fantasia tu ler,
wah Mak Acik lagi la uolss everytime suruh vote itu mawi tau. Sampaikan masa final beliau kena kerja di luar kota, siap2 call wokeh " jangan lupa vote mawi wehhh" fanatik tak fanatik mak acik? ahahahahaha

Tu zaman dulu la....
Sekarang sudah tidak ada(mahap la ye, acik jujur... larikss)
Entah kenapa tibe2 populariti mawi merundum tp ok la kan beliau dah ada company yang boleh support kehidupan bersama isteri terchenntaaa gituk..

Rezeki masing2 kan, hidup umpama roda kadangkala kite gah di atas ramai orang sanjung...
Sampai masa waktu dan ketika nya, kembali la kita seperti asal sebab itula "sediakan payung sebelum hujan"..
Ada maksud disebalik kata2 itu..
Jadi apa yang kita mampu redha dan sentiasa ingatkan diri kita sendiri jangan lupa lirik eh bukaaann jangan lupa diri ya ya ya.....

Ha, tu dia tazkirah kita pada hari ini ahaks
Berbalik pada cerita Mawi World ni kan..
Sedang duk terjah2 blog orang ternampak la gamba gamba lamo mawi, so suwitt gituk (gelak gelak, acik lempang buku lali kang...)


Owh, bekerja di Giant. Tak tau la giant mana, mesti selalu masuk pertandingan karaoke anjuran giant ni.. hehe

Alhamdulillah... rezeki2..
Kredit gamba : Zonartis.com
Penutup?adesss, tibe2 lidah kelu tidak dapat nak menulis..
Buatlah penutup sendiri yeh.. hehehehehe
Nota Lemaksss : Mcm acik la, dulu tak cun sekarang bertambah2 comel.. agagagaga( lempang acik plzzzzzz)

Cara Nak Naikkan Earning Nuffnang?

Salam Uolss.....
Acik berblog udah lama (walaupun tak ramai baca..sob sob..)
Tujuan acik berblogging adalah untuk meluahkan apa yang ada dalam hati,
Suka, duka dan yang berkaitan.
Manalah tau seploh tahun akan datang dapatlah acik baca buat kenang kenangan ye dak?

Walaupun tak ramai orang komen,
hanya silent reader sajork tapi acik bersyukur dan thanks uolss
nak jugak uolss terjah blog tahapeape acik ni ha...
Luv uolss, meh cemolot sket......

Acik tak ingatlah pulak tarikh bile acik daftar nuffnang ni
Alhamdulillah lagi sebab bertambah2 lagi earning, syukur2..........
Tapi tak bole cashout lagi la.. heheheeee
Rejeki2.......

Acik ade la blokwalking blog kengkawan nk tlg naikkan traffic ehehe....
Sambil2 tu tgk la mane kot dorang ade share camne nak kasik gempak kan....

Mehla kite share2 sikit2 ek......

1. Kasi update la blog uolss selalu k... Jadi rakan2 pn suka dan tak sabar2 nak terjah...

2. Tulis biar penuh, boleh lah singkat2 tapi jangan le melampau contoh : rkn(rakan), syp(senyap ke sayap?) itu akan membuat orang rasa "apa la yang die tulis ni" hehehee.....

3. Update lah perkara2 ilmiah. walaupun remeh kadangkala ia akan menyumbang kepada kenaikan traffic(ramai orang search la...)

4. Tajuk biar gempak : "pramugari kena tangkap khalwat" agagagaaaaa , contoh ye.... Takuit acik weh nak try....
Tajuk lain, isi nye plak lain hehe...

Apa lagi ye uolss??
Acik ni bukannya tau sangat....
Haritu acik dapat iklan kempen, bangga siot..
Lama pulak tu die ada... So masa tu la naik bagai di pam2 earning hehe...Thanks lg uolss..
Kasik la acik lg weh.... :)

Nota Yang Sedang2 Saja : Bila lg nak kasik iklan best2? hehehehehe.......

Isnin, November 08, 2010

“IF I HAD RAPUNZEL’S HAIR”

" Tersebutlah kisah di sebuah Istana yang jauh di puncak gunung apa tah namanya, terdapat seorang puteri tinggal bersama ibu tiri dan 2 org kakak tiri la jua. Nama puteri itu Labuchee, kalau tak silap la.
Puteri itu sangat comel, kacak, bergaya, sopan santun segalanya cukuplah. Berlainan pula dengan kakak kakak tirinya, sudahlah comot tidak semenggah pula. (mengeluh dalam hati)

Kelebihan puteri ini adalah ia mempunyai rambut yang sangat panjang. Kiranya jika di jatuhkan dari puncak istana sampai lah jua rambut itu ke tanah. Hebat bukan?
Maka jikalau Dayang dayang mahu menyikat rambut puteri tersebut terpaksa lah dayang itu memakai alat keselamatan dan menyikat rambut tuan puteri (kira macam rock climbing laa..) sangat hebat....

Puteri Labuchee amatlah kasihan sekali kerana beliau mengahadapi hari hari yang amat sukar dan teraniaya kerana hidup sebumbung dengan ibu tiri yang jahat dan kakak tiri yang suka membuli. Kasihan, puteri hanya bermanja bersama dayang istana sahaja.

Akibat dek selalu dipulaukan, puteri hanya duduk di tepi tingkap istana sahaja mengambil berkat angin sepoi sepoi bahasa. Tanpa mengetahui dirinya diperhatikan seorang putera raja dari negeri pasir 3 belah. Akibat dari ketidaksabaran sang putera mengambil keputusan untuk melamar tuan puteri setelah hampir saban hari melihatnya menangis, meratap sambil menjuraikan rambutnya yang panjang itu...

Tuan Putera itu tanpa segan silu memperkenalkan diri pd tuan puteri dan nampaknya tuan puteri itu telah jatuh cinta pandang pertama dan menjuraikan rambutnya ke tanah agar putera tersebut dapat naik ke istana dan berkenal kenalan untuk menjamin masa depan."

***tenenet..tenenetttttttttt (bunyi alarm....)

Haihh.....Mimpi rupanya Cik Labuchee neh.. ahahaha
Ok2, Akibat dari acik asyik lah memikirkan bagaimana untuk membuat karangan ini. Sampai termimpi mimpi uolss..Tak sempat nak mimpi berkhawin dengan itu putera. ahaks :)

Rambut adalah salah satu mahkota yang wanita kena jaga kan, walaupun bertudung rambut penting untuk dibelai, diwangi2 kan gituk..

Jika Acik Ada rambut sepanjang rapunzel?

1. Mahu nya nak sikat rambut kena turun tangga, Acik duduk tingkat 3 weh.
2.Sekarang kan musim banjir, jika rambut acik dapat menolong mereka berpaut. Memang acik akan tolong.
3.Ikat peragut, penjenayah dan yang berkaitan ehehe.
4. Disebabkan rumak acik tingkat 3, sukar nak bawak barang dapur banyak kan. So, kasi ikat dan tarik je la senang.
5.Bole buat sanggul tinggi bila pakai tudung ahaks :)


Inila die sang puteri raja yang telah dipotong rambut rapunzelnye..
Tak caye? huk3...
Acik lagi la tak percaya.... :)

Nota Rambut : Ehem...ehem kasik la tiket tu kt acik yeh yeh.. :)

Aku wanita biasa.....

Aku ini wanita biasa
Bisa sakit luka karena cinta
Dingin sepi kerap menyapa
Air mata jatuh lukisan raga

Kadang ku kuat setegar karang
Kadang ku rapuh lemah liar merana

[chorus1]
Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih

Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih hatiku

Kekasih hatiku maafkan aku
Aku wanita biasa

Dingin sepi kerap menyapa
Air mata jatuh lukisan raga

Kadang ku kuat setegar karang
Kadang ku rapuh lemah liar merana

[chorus2]
Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih

Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih
Hatiku… maafkan aku..

Nota Nak Gembira : Alaaaa uolsss....acik layan jiwang sket pagik2 neh..a hahahaaha

Khamis, November 04, 2010

25 facts, habits or goal abOut me!!!

Uolss..
kembang vontot Acik bile dpt wat tagg....
Maceh Miez Areyouuuuuu....
Seb baek acik baco blog ekau sampai abis, ahahahaa...
Cehh, gilo. Macam monang anugerah pulak kan, gitu...
Takapolah perasan sendiri kan.. Apo salah eh..

Ok2 mulo start berperasan :

1. Acik ni haaa anak sulong, gamak eh balik kojo terus kono masak. Jadi eh acik suko masak. gitu

2. Tak suko sushi samola nan dak ayu tuh...

3. Suko rebung.. gulai rebung (ceitt ayu x suke....x dara ahhh x suke makan rebong agagaga)

4. Pakai bedak pixy, cantik wooo... x berminyak ahakss

5. Tak reti memandu, some1 tlg la ajar.. bile nk amek lesen kan da senang.. kurang la kebebalan nye weh...

6. duduk umah 4 tingkat... huk3... flat la uolss acik duk tingkat tigo huahua

7. hati ini sudah dimiliki.. bole gituk?

8.sedang berdiet... bole cayo ko ekau ni acik agaga

9. tido mesti gune 3 bantal, 2 kepala 1 pelok2 hukhuk

10. Emosional woooo..... Tah pape kan

11. Suka Karaoke...... takleh tinggal weh walaupon sore yangg ado

12.Suka jua maen bowlingggggg

13. benci jantan hipokrit. wah statement!

14.teringin weh nak pakai enset canggih2...

15.Tengah fikir bilo eh bos mau naikkan gaji gituk!

16.Laptop rosak, bilo mau repair?duet,duet..

17.berjeans n tshirt sajork bilo kuar jenjalan.. ringkas!hehhe

18.obses sama handbag,kasut dan tudung...

19.tabong da lama x diisi.. huwaaaa

20.pernah jatuh longkang kaki sebelah weh masuk lam besi jarang2 tuh, aihh mase tu kurus sket lgi la..tem2 skola ahahaha

21.Banggo jd editor majalah skolah.. nan adoo, namo yo..kojo xdo jugak. ahaks :P

22.ari2 tido di ruang tamu.. panas woo lam bilik. :P

23.xde byk baju macam blouse ke,bju fesyen2 ke...

24.Pakai crocs comel sajerk ke pejabat....

25.Tengah merancang untuk buat family gathering tak kisahla sbelah emak or abah. hope dipermudahkan, insyaallah... ade ke org nak join?? ahahahahaa

Lastly acik mau tagg kengkawan yeh......
Amek weehhhh wat tagg neh :

1.Hakha
2.Siti Norlela
3.Kak zura(miss u kakak....hehe)
4.Pakcik Huzazi((harap2 ade instinct nk bace tag neh.. heheh)
5.Aneyna(Ayu da tag acik tag lagik hehe)
6.Liana Mazni
7.Aisya muhamad(si gadis ape yeh..lupe plok.. hehe)
8.Dak Ain kecik
9.Si Serak
10.Arlina Ahmad


Nota Tag mengetag : Wat keje skola sume yehhhhh.. sape2 nak buat pn silakannn... hehehe.. nnt bgla tau acik ye..acik pn nk terjah blog uolssssss :)

Andaman.....

Salam uolss...
Nak promote sikit..
Acik nih jarang2 duk men mekap2, kalau mekap pn nk gi kenduri kawen camtu la..
Taklah selalu.... malas, bole?? hehehee
So kat sini acik nak uolss cuci2 mata sket k....


Sebelum
(ni muko acik yo... model sendirik.. Jimat, leh promot tengok market tinggi ko rondah ahahaa...)
Gurau sajerk uolss


Selepas
Dah abes maen mekap2 la ni....


Yang ini juaa.... takde edit2 ok ni gamba original panas dari kamera ok ehehe..

Acik suka weh...
Suka gila babas sebab beliau sudah berjaya membuat rupa acik berubah tidak sia2 acik bersetuju untuk menjadi model pada hari tersebut....

Anda sudah mau bertunang??
Berkhawin?
Mau ke dinner??
Sesaje nak mekap?

Sume boleh weh......
Kompem cantik.......

Berminat??
Leh Kol atau mesej Acik...... 0193435062 atau add YM Acik naz_iela@yahoo.com
Kite buleh berbincang2 okeh......
Yang betul2 berminat sajork k..
Nak maen2 Acik lempangg pale lutot kang ahakssssss.....

Nota Seri Pengantin : Acik Dah tompah beliau, Engkorang bile lagi? wahhh iklannn.....

Hepi Deepavali uollss

Ai.....
Perghhh, memula cam sodeh yo an tau esok bersamaan 5 November pois acik patot eh takdo cuti sobab eh diganti sehari untuk hari raya haji nanti....
So, da fikir la boring nye weh sume senyao sunyik sajerk kan, sekali pas alik lunch tadi dorang kata opis cuti sebab opis melaka cuti melaka maju untuk hari tu la kan........
Ye haaaaaaa....

Ke mane ek program?kompiusssss...
Mau Karok....
Mau Bowling.......
Mau tgk wayang.....
Mau Deting... (gile kauu ahahaha)
Mau duet..... tuk wat sume tu agagaga......

Ape2 pun acik nak mengucapkan Heppy Deepavali buat masyarakat India di Malaysia...
Eh eh copp... Masa tahun 2004 ke camtu la, kawan abah ada hanta mesej ucap Hepi deepavali camni la romannye Acik ingat2 lupa la ek pantun tu... ahahhaaa

Uno rendek kadel gulik,
Kadel gulik kunji nair,
Amma appa kari gedik,
Dey thambi hepi deepavali....

Ammaaakkkk..... (Kalu Salah eja ke lain maksud ke MINTAK MAHAP la yooo...Acik ikut yo apo org tu bg pantun rayooo... uhuhkuhkuhuukk :)

Nota Sari : Jomput laaa ha datang umah acik, acik ado la masak kari kambing, kudo berlado, maruku sumo ado....Jomput la eh... :P

Keliru....

Salam uolss...
Pekaba sume?
hehehe..Acik Alhamdulillah...
Arini nak luah perasaan sket, wah kau acik tetibe kan.
Bukan ape, hidup single ni sebenarnye bosan.
Takde sape nak mesej, nak call.
Ahahahaha pe jadaahh kau labuchee cite ni sume.

Tak ada ape yang penting pn uolss...
Tapi ramai org cakap single ni boring, tak mantop, tak stail.
ewah... memacam..
Budak2 sekolah rendah pun dah bercinta weh..
Ini kan acik yang dah muda remaja ni kan..
Ofkos laaaaa kan... sob sob.
Single............

Tapi,
Bila kita sensorang, xda sape yang nak market kurang...
takde sape pn nk try2 ngorat ye dak.......
Bermuram durja je muka acik ari2..
Tak ke Bosan uolss tengok kan wakaka...

Masalahnya, bila acik dah mula nak kenal kenalan dengan some1. Mesti ada orang lain yang cuba nak kawan2 jugak nan acik weh... Sian teman acik tu, sobab eh uolls tau yo la acik ni punyo ati camno..
Punyola lombut bak kapas kan, ayat jiwang sket mulolaaaa menggodik yang amekk kan...
Tapi kuek kan jugak la iman ni haaa...
Syang yo la die sensorang... Acik cubo yooo.......

Mudah mudahan la uolss..
Acik dah lotih da haa nak poie ko london australia bangladesh nepal sumo la sobab nak carik jodoh agagaa....

Nota Lomak Belomak : Pelamin anganku belum musnah.. syukur uhukk

Jumaat, Oktober 29, 2010

yeah...Abah da balik....

Salam Uolss..
See, nampak tak acik anak solehah...
sambil kegirangan meyanbut ayah balik otstesen....
ehhhhhh, tak caye plak lempang siku nak? hehehe

Okeh2, abah acik gi kelantan atas urusan kerja ada jualan ape tah..
So bile da pegi kelantan macam2 la kan dikirim, mengirim, tergoda menggoda dan sebagainya..
Semalam acik nampak apa yang beliau bawak balik :

1. Limau bali
~Mak acik potong2 pastu die kata, jgn makan dulu..biar die kecut sket baru la best . Ala...ade la gaye2 camtu sket die cakap.... So, kompen rini die da kocuit kan moh ler kite makan uolss ahaks :P

2. Mangga kuning2.
~ Masyaarakaat uolss, sodap eh.. Acik mulo eh da terlentok kek ruang tamu akibat dr makan ubek sesemo tu an tibo eh acik paling ke kiri nampak plakssss senimbun mangga da potong uols atas meja.. bedesup la bangun kan, x kan nk pandang pastu termimpi2 ye dak? huhuh..

3. Kueh Akok dan Bahulu
~ mak aih, sodap tu sodap tapi manih bukan main lagi. Cik temah pun serender la uolss nak makan. Ni pn samo gak sumo dah lelap da, siap krohhh krohh lagi... Dorang kejut "weh2 bangun Abah suh makan kueh2 ni sume" alohaaaaaa abahhh... hehehhee

4. Udang Gergasi...
~ Wahhh, scary uolss.... Kebetulan acik smalam duk la teringin mau makan kari udang... Sekali si Ika kuarkan Udang gergasi Abah beli utk mak... "Tanda Cinta" katanya.. agagaga LAriksssssss tu acik wat cite sajork fren...
Tapi betul la Alkisahnya, Abah gi makan kt Pasar Siti Khadijah(menurut beliau laa) Pastu nampak la udang nih, dengan tak tunggu lama theolls pn ambik la lauk udang ni, 3 ekor, 3 ekor ye uolsssssss..... ulang sore... Nak tau bape rege eh?RM65.00 gituk weh....
Tak terkojol ko nak dengar? Hehe.. JAdinye abah tak sampai hati nak makan.. Maka dibawak la balik ke rumah tanda kasih pada isteri yg suke gile babas makan udang hek2...
Suwitttt je.. ahaksss......

Mak siap pesan..
"long, ko x ambek gamba?aplod la kt fesbuk.........."
siap suh tulis gini " udang yg dibeli oleh abah untuk isteri tercinta" haiyaaaa.... aggagaga

5. Murtabak Diraja..
~ Acik pn tak pasti nape theolss panggey murtabak Diraja..
Adakah raja2 sajork yg makan murtabak tersebut? hahahaaa
SAiz nye??? masyarakattt........ triple murtabak biasa..... kebesaran beliau boleh dibelah2 dam dimakan oleh 5 org secara kenyang la weh..
Sedap ke Acik? mesti korang tertanya kan????
-------> yg sedang2 sajaaaaaa yg pentinggggg bkn duet acik keluar...
haaa kire camtu skalik la.. kek kl ni dorang kte 1 bijik tu rm15.... try la weh, makan smpi senak.. :P

Nota Lemak : Ciss gigih acik gugel nak ambik gamba udang gergasi takdo pulak.. chaittt.. huhuh

Rabu, Oktober 27, 2010

Nasi Lemak City Garden

SAlam Uolss...
Tadi bace blog kak peej..
walaweh bleh plak beliau tayang nasi lemak city garden...
Sodap sgt ke weh?

Meh2 la ajak acik poie sano haaaaa...
Acik tingin Bonaarrrrr.......

Nota Lemaks : muga2 sahabat2, femili acik bacoo ni haaa.. jum le weh... agagagagaggaa
Pendekkan post??ok..senang sket korang nak bace ahahaaha

Jumaat, Oktober 22, 2010

Pabila Labuchee Muda

Eceh.... macam tua naw kau labucheeeee kan.. uhuk uhuk.
Saje nak nampak diri tu matured alalalaala
LAgi dan lagi meh kite imbau zaman2 weolss muda mudi kan
Macam2 karenah dan ragam..


ahaksssssssss..... batu ape tah kt taman tu enkorang wt macam kubur plak yeh..
Siap bersedeh bagai...
Kelaka....


Time ni dah habis exam...
So kita enjoyyy...bergamba secara melulu tanpa ada perasaan malu wakakakaa
Dopan umah Pengarah weh, korang adddooo? ehehehe


Haip... haipp dedulu bleh la ngendeng2 amek gambo cenggini...
ce wat sekarang.... nak matikss kena kejo dengan wife beliau ahahahaaa.... :)



Itu dia... malam ape yeh?acik pun dah lupo dah..
Ni macam tuk jabatan2 la..malam gala it gituk wakakaa..
Acik dulu amek kos IT uolss...
Cube tanye skang.....
Mampuih la nak mengingatkan nye...
Acik oi pe nak jadik nan kau nih....


Pose dulu..... sblm pose amek gamba kelas... uhuk uhuk....

Hurm, macam2 kan....
Biase la alam belajar masing2 ade pengalaman sendirik kan....
Ada manis, masam, pahit, tawaq segala galanya la....
Everyday nak gi kelas kuar awal nak pi makan nasi lemak la, naget la...
Masuk kelas lambat.. hahaahhaaa

Kat sane jugak la acik blaja makan IKAN KELI uolss....
Sepanjang idup sebelum datang sabak bernam tu tidak la pernah ibu bapa acik tu mengaja makan ikan2 tersebut.ahakssss....
Sampai skang suke tp biasak la.. kepala beliau acik tak nak okeh.. sanggup aku patah kan kepala pastu amek badan.. Laa ni pun kalu makan kt kedai, selambaa keldai je acik tinggalkan kepala die.. Ampun ya makcik kedai. noktah

Nota Lemaks : Dah abes belaja ni, aktiviti tahunan weols lepak umah lela di sabak bernam masa raya.. semuga aktibiti tersebut berjalan sehingga bile2 ek uolss, jgn lupe ajak acik.. jgn nk buat lupe wokeh acik luku pale lutut tu kang.... tataaaa nak gi berakksss :P

Tajuk Suka Hati Uolss la...

Ihiksss.....Jumpe lagi gamba Uolss...
Jangan termuntah tgk gamba acik keh...
redha dan tawakal sajerk... hahahahahaaaa

Pic bawah ni tahun 2009
Masa Wedding Kazen acik kat Perak.....
Da besa Lemari Uolsssss....

Acik dan kazen Fhirdaus... Adesla dulu kecik2 cinenot jeeeeee, da besau kemain tingggiii...


Kami lagik Uolssssss.......
Thn nih 2010..
Eleh..ni mesti dah ada awek ni bab tu laaaa nak kurus2 nak ensem2...
wakakakakaa......

Nota lemaks : Jangan ada rase menyampah uolssss... wakakakakaka!!

KenanganKu, Tajuk cam nak kena sepak..ahahah

Salam Jumaat Uolsss.....
Semuga Hari Jumaat ini memberikan kite semangat yg baru untuk meneruskan kehidupan.
Sekian dari Ustazah Labuchee... gituk laaaaa :)

Tadi sesaje la tengok2 gambo2 lama yg acik tumpang kan dalam disk pc opis acik ni ha,
umangaihhh mengimbaau siot...
bukan kerbau keh, acik lempang pale lutot korang kang...
Teringat ler zaman2 blajo dulu,
Nak balik kl kena naek Bas, pestime kot kan sebeesssss weh ahahahaa
Nak kuar dari poli pn kena fikir lapan ratus kali weh....
Jauh bebenor, kenderaan pn tadek..
makan kat kafe dengan kawan2, lepaking pantai..
Sume tu kenangan woooo..........

Okeh2 berbalik pada selongkar punye selongkar, jumpa la gamba ini.....
-
-
-
-
-

Masa ni baru sampai dari sabak la, turun kat pudu..
Lepak dulu bersama dak arlina, dak zakiya n dak liena....
tak silap, si A bkn nama sebenar nak datang amek ahahahaa....
Kelaka la, dah stok kena bahan2 je nan budak2 tuh...
Geram acik, cam nak kasik penumbuk kt buku lali jerp..
Tapi xpe uolss kan kawan2 ye dak... huk3...
Mane agak nye si A ni kan?
Berbahagia ke merana uolss?
wahhh.. matiks la nak cakap org merana kan.. hahaha



Mase ni plak time menyemak, kumpulan "ko rilek je" shooting dalam bas..


Alang2 da semak lam bas, tolong la pacik bwk bas ni bawak bas..
Ambek penumpang...
x caye? sudaaahh......

Saje je nak bgtau korang.....Acik suke bas!!ahahahhaa....
Sudah ilang punca idea berblog uolss. Maka wujudla entry mengenang kisah2 lama...... ohhhyeaahh

Nota Lemaks : ENtry bertajuk "Labuchee suke Enterprem bersama Bas" ok tak?ok tak? hahahahaha

Khamis, Oktober 21, 2010

Pelamin Anganku Musnah..

Salam Uolss...
Haaaaa...Bukan Pelamin angan acik yang musnah okeh, orang lain punye. ahaks :P
Sepertimane yang uolss tau (wah...cam kisah arits plak kan.. )
Kisah Penculikan, kehilangan, larikan diri, taknak kawen dan berkaitan Cik Adik Manis dari Kemaman kalu acik tak silap kan..
Beliau dikatakan diculik pada permulaan kerana ada menghantar SMS terakhir pada tunang nya kan..
Tup tup paper arini cakap dia bukan dilarikan tetapi melarikan diri ke KL disebabkan tidak mahu berkhawin...

Adeslaa....
Kenape Uolss jadi camni? tak ke haru, glemer muka mak pak masuk paper...
Hal macam ni kan bule dibawak bincang... Tak perlu kot lari rumah lari dari masalah yang ada..
Semua orang hadapi masalah, kite sendiri kena selesaikan apa yang kusut tu......

Yang kasihan, ibu nya dikatakan dipatuk Ular..
Datang lagi satu penyakit kan..
Tabah la hadapi dugaan ni kan..

Gadis tersebut takmau teruskan perkhawinan tu sebab tunang nya sudah berubah selepas bertunang?
Dia mengambil keputusan untuk bertunang selepas 4 bulan berkawan?

Berat......... orang cakap, bila hati da sayang sume jadi best sume jd yg terbaik....
Takuit plak acik nk teruskan niat nk bertunang selepas 2 ari berkenalan... agagagagagaaaaaaa
Okeh2 acik tipu, korang bukan bleh.. kang anggap bebetui plaks kan tak harrruuuuuu cik amin nan cik senah kan...

Sebaik2 nya, sebelum mengambil keputusan nak mendirikan masjid ke ape ke..
fikir fikir kan la yang terbaik....... buat dulu solat isthikarah mintak petunjuk dr Allah s.w.t Insyaallah semuanya akan baik baik saja kan...

Nota lemaks : Terkasima apabila terserempak dg seseorang yg br bertunang beberapa bln lepas sudah berpegang pegangan nan some1 bkn tunang die... hurmmmmmm, manusia oh manusia.......

Selasa, Oktober 12, 2010

Lagi......

Lagi gamba yang acik nak share...
Berdebar, takut,taubat,sedih,macam2 rasa hati ni...
Ya Allah, Lindungi lah kami sekeluarga... Amin....

Kebetulan ari sabtu acik balik dari Pilah terus pegi PD...
Syukur Alhamdulillah...
Ofismate acik si Daus, balik kampung Melaka hari Jumaat..
Kawan serumah nya suruh alik naik bas...
Daus naik motor balik melaka, kalau tidak..
Memang bas tu la die nak naik..
Bertolak dari melaka sentral pukul 6.

Alhamdulillah, wat sujud syukur k daus.. :)
Mati itu wajib kan,
tarikh kematian kita pun telah ditetapkan
Kite sebagai hambaNya hanya mampu berserah dan redha dengan setiap Ujian dr Nya..


Kesesakan lalu lintas..
Paling teruk acik rasa dalam 4 jam tak bergerak..
Acik baca paper tadi pn, ada salah seorang keluarga masa yg nak pergi ke tempat eksiden tu die tumpang motor..
Sedehnya......


Bas yang terpelanting..


Ya Allah, kau tempatkan la mereka di tempat hambaMu yang soleh...aminn


Tabahla wahai makhluk Allah....

Nota : Berhati2 di jalan raya..... Sesungguhnya pabila kite sama2 fikirkan keselamatan orang kuranglah kejadian seperti ini... Jika sudah ajal.... Allahuakbar.. AlFatihah

10.10.10 berbahagia kah??

Salam Uols.....
Pe kaba?Syukur Alhamdulillah.... (Sambil hulur tangan salam2 sume... :)
Lama tak membebel kat sini, bizi uolss... Anak meragam..
Ok, Sebelum tu acik nak ucap takziah pada keluarga mangsa kemalangan Jalan Raya yang amat ngeri pada 10.10.10 tempoh ari kan..

Subhanallah, ngeri dasyat tak tergambar dik kata2..
Berlinang air mata..
Terbayang seandainya mereka itu adalah kalangan keluarga kita kan.. Allah....
Acik banyak gugel nak cari cerita di sebalik kemalangan ini,
acik terjumpa pulak gamba2 ini di dalam fesbuk salah seorang rakan.
Share dengan uolss ler...
Semuga kejadian ini menjadi iktibar pd kita semua agar berhati2 dan fikir keselamata bersama sama
Insyaallah...

AlFatihah untuk semuanya....

Subhanallah.....


Ahli Bomba berusaha untuk mengeluarkan mangsa


Ujian Allah......



Sedeh.....




Seramai 12 orang yg maut....
Semuga Keluarga mangsa dapat terima Ujian Allah dengan tabah dan sabar
Sesungguhnya Allah bersama2 HambaNya yg sentiasa redha dgn UjianNya Insyallah...
Nota:Ada lagi gamba yg nak dishare tapi takleh aplod pulekkkss...Acik share kek post lain yo.....

Khamis, Oktober 07, 2010

Kuala Pilah Kami dah nak poie sano daaaa.....

Salam Uolss,
wahh..tajuk kau bukan main panjang lagi acik jabedah weh..
Saja nak semak nak kasi tau acik ngah komeh2 beg yahuuuu..
Mau bertolak ke Kuala Pilah esok pagi..
Nak menghadirkan diri ke Majlis Pernikahan Kazen acik si Dak Awin.

Beliau sebaya acik...
Kazen belah mak si labuchee..
Papa beliau adalah abang mak acik..
Telah kembali ke Rahmatullah.. Alfatihah..
Mudah2 an papa Awin nampak hari bahagia awin ni yeh.. Insyaallah...

Seronok weh tengok orang nak kawin, tunang, dan berkaitan...
Eksited lebeh weh acik menengok nye..
Weh Labuchee ekau bilo plak???????

Insyaallah, ada jodoh yang telah ditakdirkan oleh Allah untuk Acik..
Pasti jua ke Gerbang Perkhawinan jua..
(Feeling2 masuk pertandingan kat Syokkawin.com tu)
Ehem2 makcik2 sume...
acik single laie nih...
Dah dah jangan nak pasaan lebeh... apa pn takbley hehe....

Doakan Acik dan keluarga acik seramai 4 keta itu selamat pergi dan selamat pulang yeh...
Buah tangan leh amek kt acik next week okeh...okeh..
hahaaha.... gelakkk saiton

Nota Lemaks : Alat mekap tinggal kt opiss....ape cerrrrr wakakkaa

Angkara Facebook.......

Salam,
Facebook?
Uols ade fesbuk?bak kata org zmn skang... hehe
Mestila ada kan tak baek tipu woo...
Byk kebaikan ke keburukan?
Pandai2 la anda mencorakkan.....

Arini acik terbaca pulak post tentang angkara fesbuk ni..
Ape kes?
Berkenalan dalam fesbuk then berjumpa...
Pada yang sudah berpunya please la jangan la gedik2 nak kenalan sane kenalan sini,
pastu korang ajak2 jumpe, BOIPREN korng plak mengamuk,
Dibelasah nye la hamba Allah ni..
Puas ati koooo bedah?
Tengok org separuh mati sebab diri ko yg tak bape hot tu kan..
Ewah...emo berlipat kali ganda kau ni acik..
Korang baca la ek.. dan nilaikan.. :)

KUALA LUMPUR: Tiga beranak, seorang rakannya dan dua anggota polis yang cuba meleraikan satu pergaduhan dibelasah sekumpulan 50 lelaki di sebuah medan selera di Bandar Tun Razak, awal pagi kelmarin.

Kejadian dipercayai bermula apabila seorang jurujual, Mohd Farhan Othman, 20, meminta rakannya, Mohd Nazren Akmar Nazlan, 20, menemaninya untuk bertemu seorang wanita yang baru dikenali melalui laman sosial Facebook, kira-kira jam 2 pagi.

Mohd Farhan berkata, dia hanya beberapa kali berhubung dengan wanita berkenaan dan tidak pernah bertemu muka atau bercakap di telefon.

“Seperti dijanjikan, saya dan Nazren berjumpa dengan wanita terbabit yang dikenali sebagai Linda berusia 20-an. Saya yang memandu kereta kemudian mengarahkan Linda masuk ke dalam kereta tetapi wanita itu enggan sebaliknya mengajak kami minum di gerai berhampiran.


Lelaki malang... wahh stetmen.. sori dik..
Smuge ko cepat sembuh...

“Tiba-tiba muncul sekumpulan lelaki diketuai teman lelaki Linda yang bertindak mengepung medan selera berkenaan. Melihat perbuatan itu, Nazren cuba bertanya apa sebenarnya yang berlaku.

“Teman lelaki Linda kemudian menuduh kami menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur lucah kepada teman wanitanya sedangkan saya tidak tahu pun nombor telefon bimbit wanita berkenaan,” katanya ketika ditemui.

Beliau berkata, dia meminta teman lelaki wanita terbabit menunjukkan bukti dan SMS lucah berkenaan.

“Bagaimanapun, mereka gagal menunjukkan bukti itu sebelum bertindak membelasah Nazren. Saya sempat mengelak sebelum bapa Nazren dan abangnya yang dimaklumkan kemungkinan berlaku pergaduhan tiba sebaik dihubungi,” katanya. Katanya, sebaik bapa Nazren dan abangnya tiba untuk membantu, mereka turut dibelasah kumpulan itu. Kali ini jumlah mereka yang terbabit membelasah mereka bertambah ramai kerana pekerja gerai makan di medan selera itu turut mengambil kesempatan.

“Pada masa sama dua anggota polis yang kebetulan melakukan rondaan jenayah di kawasan itu cuba masuk campur untuk meleraikan pergaduhan itu sebaliknya mereka turut dibelasah.

“Bagaimanapun, anggota terbabit hanya cedera ringan. Semua lelaki terbabit sempat melarikan diri sebaik sebuah kereta peronda polis muncul untuk memberi bantuan,” katanya.

Sebaik semua lelaki itu melarikan diri, Nazren didapati mengalami pendarahan teruk di kepala dipercayai dihentak dengan objek keras dan dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM).


p/s : Uolsss...tolong jangan ngorat acik okeh kt pesbuk, koser nak jumpe2 pastu kena blasah nan chikaro2 uolss...eehehhe..lariksssss ke balai polis berhampiran :P

Rabu, Oktober 06, 2010

Jimmy Shanley udah kahwin...

Salam Uols....
Wah....Bulan Oktober ni banyak orang wat kenduri kahwin..
Ramai nak pilih tarikh yang cantik tu kan 10.10.10
Termasuk la sepupu acik.. Adesla
Kebetulan kawan Sekolah dulu pun berkhawin pada tarikh yang sama,
maaf la uolss acik tak dapat nak hadirkan diri....
Selamat Penganten Baru la yeh Nur Aqilah dan Nurul Aqilah.....

Berbalik pada cite sebenar, wah suke lencong2 tau....
Jimmy Shanley pojaan hatiku (wah stetmennttt ko acik...wakaka)
Sudah menamatkan zaman bujang beliau dengan Nursuhaila Eliani Datuk Suhaimy 24.
Selamat Pengantin Baru Jimmy dan ISteri

Majlis akad nikah yang berlangsung di banglo mewah milik keluarga perempuan berlangsung di Sunway Rahman Putra, Sungai Buloh, Selangor dimulakan dengan bacaan ayat-ayat suci al-Quran oleh Adib, bekas peserta rancangan Imam Muda.

Kira-kira 500 kenalan, saudara-mara hadir pada acara akad nikah yang disempurnakan oleh Penolong Pendaftar Nikah Damansara, Mustaffa Kamal Abu Bakar. Ia disaksikan oleh Mohd Fadhil Mohd Nor dan Mohd Yusof Mohd Isa.


Sampai 3 kali akad nikah... Gemuruh ye Jimmy ehhehehe...
Semuanya telah selamat..Kire ok la kan...

Nota Lemak : Acik tongah berangan nak kawen ala2 princes..... Berangan sajer la wehhh...agagagaaa

Isnin, Oktober 04, 2010

Lawak 2

SATU HARI,ADE SORANG PEGAWAI POLIS DATANG KE SEBUAH HOSPITAL,



DIE NENGOK ADE 3 MAYAT TERSENYUM,DIE TANYE KAT DOKTER 2 NAPE DIORANG SENYUM



DOKTOR 2 CKAP....................



ORANG 1: MATI MASE BERNIKAH, DIE KENE SERANGAN JANTUNG SBAB,ALA FIRST KAN NIKAH.....



ORANG2: MATI MASE MENANG LOTERI,TENGAH2 MELONJAK-LONJAK 2,ADE ORANG BUNUH DIE hahahaha lawaknye.........




ORANG3: MATI KENE SAMBAR KILAT........



aikkkkk ORANG KENE SAMBAR PUN SENYUMM...........KATA POLIS 2



HAAH, DIE INGAT KAN OWANG NK TANGKAP GMBAR DIE....... KATE DOKTER 2

Jantina Laptop or PC korang....

Jangan tak tau uolsss....
Laptop ke pc ke ade jantina ok.
Acik da try..
Keputusan PC acik kek opis ni ha...Jantina eh JANTAN..
Enjoy yehhh :P

buat je step kt bwh ni...

1. Buka notepad dan paste ayat ini dalam notepad:CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love YOU"

2. Selepas itu tekan save. Ubah save as type kepada All Files (pastikan korang save di desktop supaya senang nak cari/buka nanti).

Save as = love u.vbs

3. Close notepad apabila habis save. Then double click file td (love u.vbs) dan akan dengar suara "i love u."

Cuba dengar btul2 suara "i love u" tu....suara lelaki ke perempuan?

Kalau dengar lelaki maknanya laptop korang tu jantan dan begitu le sebaliknya....


Enjoy! blh wt korg gelak tau.... saje nk korg segarkn mata2 yg kuyu dh tu...hehehe?

Nota Lemaks : Ahahahaa...amcam?jantan ka betina....wink2.. :P

Lawak 1

Seorang jejaka yang tak berapa hensome ingin mengayat aweknya supaya dia dapat tidor dengannya.

Jejaka : Awak, saya ada satu teka teki....

Awek : Apa dia?


Jejaka : Apa benda, tiada kanan atau kiri, tiada atas tiada bawah, tiada tengah tiada tepi, tiada awal tiada akhir ?


Awek : Ish, tak tau lah, I give up.


Jejaka : Itulah cinta saya pada awak....


Awek : Betul ke.... he he he. (merah gak lah pipi dia)


Jejaka : Awak, sudi tak awak teman saya di rumah malam ni?


Awek : Boleh, tapi awak kena jawap teka teki saya dulu.


Jejaka : Ok


Awek : Apa benda, bila dipegang sedap, tapi bila dirasa tak sedap?


Jejaka : Emm, tak tau lah.


Awek : Itulah tapak tangan saya (lalu awek tu melempang jejaka tak hensome itu dan terus blah)

Nota Lemaks : wakakaka...Rasain lorrr....

Open House Paling Dasyat.....

Salam Uolss....
Da lama tak entepreme, al maklum lar musim2 raya kan..
Mane dan nak apdet. cehhh poyo sngt ko acik...
Takpe...takpe...
Amacam korang?berat tambah, berat turun??
mustahil la kan berat turun......
tiap tiap minggu kot open house....
makan beringat.. Jgn pas raya suma nya sakit suda kan, hehe....

Jempot la datang umah acik weh..
Kalau bran(berani) lar......

Acik Jamu nasi beriani dengan kambing.......
Camni.......
-
-
-
-
-
-
-
-
-



haha....Hambek kau, nasi beriani dengan kambing sorang sekor...
Berani korang nak makan?
tak menahan weh......


Jempot2 makan......
Terbayang acik weh....
Kambing di atas meja...yek yek..ahahaha


Makan jangan tak makan.....

Adesla...
Camne la dorang nak makan tu ye..
abes ke idak..
bek ler jempot anak2 yatim makan same..
dari makan sekor tu pastu membazir..
Amalan syaitonnnn....

Nota lemak : Raya sudah mau habis..... :)

Khamis, September 23, 2010

Awak....

Awak..
Orang tak tau la awk bace ke tak blog org ni...
Tapi org rasa dengan care awak terhadap org mungkin awak baca..
Org tak daya nak taip mesej kasik kat no awak tu...
Org tak daya nak taip "awk takyah kacau org lagi la"...
Tapi org kena jugak..

6 tahun lepas,
kita dah mula berkawan,
kenal ati budi masing2,
tau la...
menggatal je lebih kan,
dah la baru abis sekolah,
tapi takpe wak,
dah lama ia berlalu...

terima kasih wak,
banyak bg nasihat kat org,
sentiasa caring kt org,
suruh org denga cakap mak,
rajin wat keje umah,
rajin solat,
jgn kuar memalam,
macam2 laaaa kau ni awak....
org ingat je sampai sekarang..

Org masuk belajar,
awak penah susah payah hantar org balik,
waktu bulan puasa pulak tu,
awk siap2 belikan org makanan,
senang nak berbuka kat bilik awk kate,
azan...
kite kol awk tanye kt mane,
awk kate kt kedai,
awk tipu..
kawan awk ckp,
awak nan dia berbuka kt depan pintu tempat belaja org..
mekaseh wak..

Masalah,
Macam2 jadi kat awak..
Tapi org tau,
tu semua kisah silam awk,
tapi berkait2..
Kesian awk..

Mak awak,
selalu kol org, nangis, sedih..
sampai bila masalah tu nak belenggu hidup awk...
Sekarang, Alhamdulillah....
Awak da bebas dari masalah tu..
Syukur..

Dah berapa banyak kali,
Kite berkawan pastu kite gado..
macam tu la,
tak terkira kan,
sampai sekarang.. Awak cakap kt org,
Awak still tunggu org..
Awak tak putus berdoa,
mudah mudahan jodoh awak nan org ada..
Mekaseh Awk....

Tapiiiii,
org tak tau itu semua akan terjadi ke tak...
dalam otak org ni terbayang2 je kisah lama2..
org leh cakap awk jahat,
selalu denga org gaduh2 nan awk,
tapi, hakikatnya perkataan " bodoh" pn awk tak pernah sebut kt org..
org je yg slalu marah awk,
awak diam je..
tapi,awk yg kena..
org cakap awk tak layak nan org
sebab kita selalu gaduh..

awak,
dengar pesan org elok2...
Kita tak akan bahagia kalau tak dapat restu keluarga...
Doa Ibu Ayah tu penting kan wak...
Awak yang pesan,
awak cakap kalau mak ayah org tak suka awak,
nak jodohkan org dengan org lain,
awak terima kan,
awak nak org bahagia kan,
itu la hakikatnya awk..

Org tau,
Lepas ni tak akan ada org anta pizza kt umah dah,
Takkan ada bunga ros kt atas meja opis org dah,
Takkan ada org anta ikan kt org dah,
macam2 lagi la yg takkan ada dah...
Tapi segala kebaikan dan nasihat awk,
tetap dalam ingatan org..

Awk berhak,
untuk dapat yg terbaik,
amanah Allah untuk awak,
Org sentiasa berdoa utk itu..
Jgn bimbang ok..
Solat jgn lupe wak....

Awk jangan sedih..
Kite kena terima semua dugaan Allah ni,
dengan tabah dan sabar..
Ada hikmah disebalik kejadian ni kan....

Terima kasih sebab sudi jadi kawan org yg paling baik selama 6 tahun kita kenal ok...
Kita tetap kawan sampai bila...
Juz 4 u : SZ.......

Peringatan Untuk kita semua....

Untuk renungan bersama ......

Selama hampir sembilan tahun menetap di Mekah dan membantu ayah saya menguruskan jemaah haji dan umrah, saya telah melalui pelbagai pengalaman menarik dan pelik. Bagaimanapun, dalam banyak-banyak peristiwa itu, ada satu kejadian yang pasti tidak akan saya lupakan sampai bila-bila.

Ianya berlaku kepada seorang wa nita yang berusia di pertengahan 30-an.Kejadian itu berlaku pada pertengahan 1980-an semasa saya menguruskan satu rombongan haji. Ketika itu umur saya 20 tahun dan masih menuntut di Universiti Al-Azhar, Kaherah. Kebetulan ketika itu saya balik ke Mekah sekejap untuk menghabiskan cuti semester.

Saya menetap di Mekah mulai 1981 selepas menamatkan pengajian di Sekolah Agama Gunung Semanggol, Perak. Keluarga saya memang semuanya di Mekah, cuma saya seorang saja tinggaldengan nenek saya di Perak. Walaupun masih muda, saya ditugaskan oleh bapa saya, Haji Nasron untuk menguruskan jemaah haji dan umrah memandangkan saya adalah anak sulung dalam keluarga..

Berbalik kepada cerita tadi, ketibaan wa nita tersebut dan rombongan haji di Lapangan Terbang Jeddah kami sambut dengan sebuah bas. Semuanya nampak riang sebab itulah kali pertama mereka mengerjakan haji.

Sebaik sampai, saya membawa mereka menaiki bas dan dari situ, kami menuju ke Madinah. Alhamdulillah, seg alan ya berj alan lancar hinggalah kami sampai di Madinah. Tiba di Madinah, semua orang turun dari bas berkenaan. Turunlah mereka seorang demi seorang sehingga tiba kepada giliran wa nita terbabit..

Tapi tanpa apa-apa sebab, sebaik sahaja kakinya mencecahkan bumi Madinah, tiba-tiba wa nita itu tumbang tidak sedarkan diri. Sebagai orang yang dipertanggungjawabk an mengurus jemaahitu, saya pun bergegas menuju ke arah wa nita berkenaan. "Kakak ni sakit," kata saya pada jemaah-jemaah yang lain. Suasana yang tadinya tenang serta merta bertukar menjadi cemas.Semua jemaah nampak panik dengan apa yang sedang berlaku.

"Badan dia panas dan menggigil. Kakak ni tak sedarkan diri, cepat tolong saya...kita bawa dia kehospital," kata saya.Tanpa membuang masa, kami mengangkat wa nita tersebut dan membawanya ke hospital Madinah yang terletak tidak jauh dari situ. Sementara itu, jemaah yang lain dihantar ke tempat penginapan masing-masing.

Sampai di hospital Madinah, wa nita itu masih belum sedarkan diri. Berbagai-bagai usaha dilakukan oleh doktor untuk memulihkannya, namun semuanya gagal. Sehinggalah ke petang,wa nita itu masih lagi koma. Sementara itu, tugas mengendalikan jemaah perlu saya teruskan. Saya terpaksa meninggalkan wa nita tersebut terlantar di hospital berkenaan. Namun dalam kesibukan menguruskan jemaah, saya menghubungi hospital Madinah untuk mengetahui perkembangan wa nita tersebut.

Bagaimanapun, saya diberitahu dia masih tidak sedarkan diri. Selepas dua hari, wa nita itu masih juga tidak sedarkan diri. Saya makin cemas, maklumlah, itu adalah pengalaman pertama saya berhadapan dengan situasi seperti itu. Memandangkan usaha untuk memulihkannya semuanya gagal, maka wa nita itu dihantar ke Hospital Abdul Aziz Jeddah untuk mendapatkan rawatanlanjut sebab pada masa itu hospital di Jeddah lebih lengkap kemudahannya berbanding hospital madinah. Namun usaha untuk memulihkannya masih tidak berhasil.

Jadual haji mesti diteruskan. Kami bertolak pula ke Mekah untuk mengerjakan ibadat haji. Selesai haji, sekali lagi saya pergi ke Jeddah. M alan gnya, bila sampai di Hospital King Abdul Aziz, saya diberitahu oleh doktor bahawa wa nita tersebut masih koma. Bagaimanapun, katadoktor, keadaannya stabil. Melihat keadaannya itu, saya ambil keputusan untuk menunggunya di hospital.

Selepas dua hari menunggu, akhirnya wa nita itu membuka matanya. Dari sudut matanya yang terbuka sedikit itu, dia memandang ke arah saya. Tapi sebaik saja terpandang wajah saya, wa nita tersebut terus memeluk saya dengan erat sambil menangis teresak- esak. Sudah tentu saya terkejut sebab saya ni bukan muhrimnya. Tambahan pula kenapa saja dia tiba-tiba menangis??

Saya bertanya kepada wa nita tersebut, "Kenapa kakak menangis?" "Mazlan... kakak taubat dahLan. Kakak menyesal, kakak takkan buat lagi benda-benda yang tak baik. Kakak bertaubat, betul-betul taubat."

"Kenapa pulak ni kak tiba-tiba saja nak bertaubat?" tanya saya masih terpinga-pinga. Wa nita itu terus menangis teresak-esak tanpa menjawab pertanyaan saya itu. Seketika kemudian dia bersuara, menceritakan kepada saya mengapa dia berkelakuan demikian, cerita yang bagi saya perlu diambil iktibar oleh kita semua. Katanya, "Mazlan, kakak ni sudah berumah tangga, kahwin dengan lelaki orang putih. Tapi kakak silap. Kakak ini cuma Islam pada nama dan keturunan saja. Ibadat satu apa pun kakak tak buat. Kakak tak sembahyang, tak puasa, semua am alan ibadat kakak dan suami kakak tak buat.

Rumah kakak penuh dengan botol arak. Suami kakak tu kakak sepak terajang, kakak pukul-pukul saja," katanya tersedu-sedan.

"Habis yang kakak pergi haji ini?"

"Yalah...kakak tengok orang lain pergi haji, kakak pun teringin juga nak pergi."

"Jadi apa sebab yang kakak menangis sampai macam ni sekali. Ada sesuatu ke yang kakak alami semasa sakit?" tanya saya lagi.

Dengan suara tersekat-sekat, wa nita itu menceritakan, "Mazlan...Allah itu Maha Besar, MahaAgung, Maha Kaya. Semasa koma tu, kakak telah diazab dengan seksaan yang benar-benar pedih atas segala kesilapan yang telah kakak buat selama ini.

"Betul ke kak?" tanya saya, terkejut.

"Betul Mazlan. Semasa koma itu kakak telah ditunjukkan oleh Allah tentang balasan yang Allah beri kepada kakak. Balasan azab Lan, bukan balasan syurga. Kakak rasa seperti diazab di neraka. Kakak ni seumur hidup tak pernah pakai tudung. Sebagai balasan, rambut kakak ditarikdengan bara api. Sakitnya tak boleh nak kakak ceritakan macam mana pedihnya. Menjerit-jerit kakak minta ampun minta maaf kepada Allah."

"Bukan itu saja, buah dada kakak pula diikat dan disepit dengan penyepit yang dibuat daripada bara api, kemudian ditarik ke sana-sini... putus, jatuh ke dalam api neraka. Buah dada kakak rentung terbakar, panasnya bukan main. Kakak menjerit, menangis kesakitan.. Kakak masukkan tangan ke dalam api itu dan kakak ambil buah dada tu balik." tanpa mempedulikan pesakit lain dan jururawat memerhatikannya wa nita itu terus bercerita.

Menurutnya lagi, setiap hari dia diseksa, tanpa henti, 24 jam sehari. Dia tidak diberi peluang langsung untuk berehat atau dilepaskan daripada hukuman sepanjang masa koma itu dilaluinya dengan azab yang amat pedih.

Dengan suara tersekat-sekat, dengan air mata yang makin banyak bercucuran, wanita itu meneruskan ceritanya, "Hari-hari kakak diseksa. Bila rambut kakak ditarik dengan bara api, sakitnya terasa seperti nak tercabut kulit kepala.. Panasnya pula menyebabkan otak kakak terasaseperti menggelegak. Azab itu cukup pedih...pedih yang amat sangat...tak boleh nak diceritakan. "sambil bercerita, wa nita itu terus meraung, menangis teresak-esak. Nyata dia betul-betul menyesal dengan kesilapannya dahulu.

Saya pula terpegun, kaget dan menggigil mendengar ceritanya. Begitu sekali balasan Allah kepada umatnya yang ingkar. "Mazlan...kakak ni nama saja Islam, tapi kakak minum arak, kakak main judidan segala macam dosa besar.

Kerana kakak suka makan dan minum apa yang diharamkan Allah, semasa tidak sedarkan diri itu kakak telah diberi makan buah-buahan yang berduri tajam. Tak ada isi pada buah itu melainkan duri-duri saja. tapi kakak perlu makan buah-buah itu sebab kakak betul-betul lapar. "Bila ditelan saja buah-buah itu, duri-durinya menikam kerongkong kakak dan bila sampai ke perut, ia menikam pula perut kakak.

Sedangkan jari yang tercucuk jarum pun terasa sakitnya, inikan pula duri-duri besar menyucuk kerongkong dan perut kita. Habis saja buah-buah itu kakak makan, kakak diberi pula makan bara-bara api. Bila kakak masukkan saja bara api itu ke dalam mulut, seluruh badan kakak rasa seperti terbakar hangus.

Panasnya cuma Allah saja yang tahu. Api yang ada di dunia ini tidak akan sama dengan kepanasannya. Selepas habis bara api, kakak minta minuman, tapi...kakak dihidangkan puladengan minuman yang dibuat dari nanah. Baunya cukup busuk. Tapi kakak terpaksa minum sebab kakak sangat dahaga.Semua terpaksa kakak lalui...azabnya tak pernah rasa, tak pernah kakak alami sepanjang kakak hidup di dunia ini."

Saya terus mendengar cerita wa nita itu dengan tekun.. Terasa sungguh kebesaran Allah. "Masa diazab itu, kakak merayu mohon kepada Allah supaya berilah kakak nyawa sekali lagi, berilah kakak peluang untuk hidup sekali lagi. Tak berhenti-henti kakak memohon. Kakak kata kakakakan buktikan bahawa kakak tak akan ulangi lagi kesilapan dahulu. Kakak berjanji tak akan ingkar perintah allah akan jadi umat yg soleh. Kakak berjanji kalau kakak dihidupkan semula, kakak akan tampung segala kekurangan dan kesilapan kakak dahulu, kakak akan mengaji,akan sembahyang, akan puasa yang selama ini kakak tinggalkan.. "

Saya termenung mendengar cerita wa nita itu. Benarlah, Allah itu Maha Agung dan Maha Berkuasa.. Kita manusia ini tak akan terlepas daripada balasannya. Kalau baik am alan kita maka baiklah balasan yang akan kita terima, kalau buruk am alan kita, maka azablah kita di akhiratkelak. Alhamdulillah, wa nita itu telah menyaksikan sendiri kebenaran Allah..

"Ini bukan mimpi Mazlan. Kalau mimpi azabnya takkan sampai pedih macam tu sekali. Kakak bertaubat Mazlan, kakak tak akan ulangi lagi kesilapan kakak dahulu. Kakak bertaubat... kakak taubat nasuha," katanya sambil menangis-nangis.

Sejak itu wa nita berkenaan benar-benar berubah. Bila saya membawanya ke Mekah, dia menjadi jemaah yang paling warak. Amal ibadahnya tak henti-henti. Contohnya, kalau wa nita itu pergi ke masjid pada waktu maghrib, dia cuma akan balik ke biliknya semula selepas sembahyang subuh.

"Kakak...yang kakak sembahyang teruk-teruk ni kenapa. Kakak kena jaga juga kesihatan diri kakak. Lepas sembahyang Isyak tu kakak baliklah, makan nasi ke, berehat ke..." tegur saya.

"Tak apalah Mazlan. Kakak ada bawa buah kurma. Bolehlah kakak makan semasa kakak lapar." menurut wa nita itu, sepanjang berada di dalam Masjidil Haram, dia mengqadakan semulasembahyang yang ditinggalkannya dahulu.

Selain itu dia berdoa, mohon kepada Allah supaya mengampunkan dosanya. Saya kasihan melihatkan keadaan wa nita itu, takut kerana ibadah dan tekanan perasaan yang keterlaluan dia akan jatuh sakit pula. Jadi saya menasihatkan supaya tidak beribadat keterlaluan hingga mengabaikan kesihatannya.

"Tak boleh Mazlan.. Kakak takut...kakak dah merasai pedihnya azab tuhan. Mazlan tak rasa, Mazlan tak tau. Kalau Mazlan dah merasai azab itu, Mazlan juga akan jadi macam kakak.Kakak betul- betul bertaubat."

Wanita itu juga berpesan kepada saya, katanya, "Mazlan, kalau ada perempuan Islam yang tak pakai tudung, Mazlan ingatkanlah pada mereka, pakailah tudung. Cukuplah kakak seorang saja yang merasai seksaan itu, kakak tak mau

wanita lain pula jadi macam kakak. Semasa diazab, kakak tengok undang-undang yang Allah beri ialah setiap sehelai rambut wanita Islam yang sengaja diperlihatkan kepada orang lelaki yang bukan muhrimnya, maka dia diberikan satu dosa. Kalau 10 orang lelaki bukan muhrim tengok sehelai rambut kakak ini, bermakna kakak mendapat 10 dosa."
"Tapi Mazlan, rambut kakak ini banyak jumlahnya, beribu-ribu. Kalau seorang tengok rambut kakak, ini bermakna beribu-ribu dosa yang kakak dapat. Kalau 10 orang tengok, macam mana? Kalau 100 orang tengok? Itu sehari, kalau hari-hari kita tak pakai tudung macam kakak ni??? Allah..."

"Kakak ber azam , balik saja dari haji ini, kakak akan minta tolong dari ustaz supaya ajar suami akak sembahyang, puasa, mengaji, buat ibadat. Kakak nak ajak suami pergi haji. Seperti mana kakak, suami kakak tu Islam pada nama saja. Tapi itu semua kesilapan kakak. Kakak sudahbawa dia masuk Islam, tapi kakak tak bimbing dia. Bukan itu saja, kakak pula yang jadi seperti orang bukan Islam."

Sejak balik dari haji itu, saya tak dengar lagi apa-apa cerita tentang wa nita tersebut. Bagaimanapun, saya percaya dia sudah menjadi wa nita yang benar-benar solehah. Adakah diaberbohong kepada saya tentang ceritanya diazab semasa koma? Tidak. Saya percaya dia bercakap benar. Jika dia berbohong, kenapa dia berubah dan bertaubat nasuha?

Satu lagi, cubalah bandingkan azab yang diterimanya itu dengan azab yang digambarkan oleh Allah dan Nabi dalam Al-Quran dan hadis. Adakah ia bercanggah? Benar, apa yang berlaku itu memang kita tidak dapat membuktikannya secara saintifik, tapi bukankah soal dosa dan pahala,syurga dan neraka itu perkara ghaib? Janganlah bila kita sudah meninggal dunia, bila kita sudahdiazab barulah kita mahu percaya bahawa "Oh... memang betul apa yang Allah dan Rasul katakan. Aku menyesal.... . " itu dah terlambat.

REBUTLAH 5 PELUANG INI SEBELUM TIBA 5 RINTANGAN
WAKTU KAYA SEBELUM MISKIN, WAKTU SENANG SEBELUM SIBUK, WAKTU SIHAT SEBELUM SAKIT, WAKTU MUDA SEBELUM TUA DAN WAKTU HIDUP SEBELUM MATI

" SAMPAIKANLAH PESANKU BIARPUN SATU AYAT...."

Ingat Mengingati

Belog Labuchee adalah tempat acik mengadu domba segala kegiatan acik, sekadar menghiburkan hati sendiri dan menjadi tempat mengimbau kenangan silam.eceh!Maka dengan itu, segala apa yang tercatat di belog ini adalah dari lubuk hati acik. tiada kena mengena dengan sesiapa yang masih berpijak di bumi yang nyata mahupun sudah tiada ya ya ya. Selain itu, entry2 yang ditulis kadangkala dikarang oleh acik pada waktu malam dan diauto publishkan ikut sesuka hati acik waktu dan tarikhnya. Ia adalah bukan pada waktu pejabat (ewah.....). Uols dibenarkan berkongsi entry jika berguna la ye, dan diharapkan dapatlah dikreditkan ke Labuchee. hehehe. Sebarang kecurian yang berlaku di belog ini, penulis tidak akan teragak2 untuk belasah korang! aci tak?Harap maklum. Bersamalah kita mengeratkan silaturrahim. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini