Isnin, November 22, 2010

Cinta Kirana Episod 93 Akhir

Kirana kaget saat tau kalau Galang mengalami kecelakaan. Melihat Kirana yang panik, Raka lalu mengajak Kirana menemui Galang di rumah sakit.

Kirana kaget melihat kondisi Galang. Dia nampak seperti tidak mau meninggalkan Galang. Hal ini membuat Raka tau kalau Kirana sebenarnya masih mencintai Galang. Namun setelah mendengar ucapan Sita, Kirana memutuskan untuk tetap melangsungkan pernikahannya dengan Raka. Kirana pun meninggalkan Galang dan pulang ke Jakarta bersama Raka.

Persiapan pernikahan dilangsungkan. Namun sehari sebelum pernikahan, Raka melihat Kirana memegang kebaya pemberian Galang sambil menangis. Raka pun sadar, bahwa Kirana memang tidak bisa melupakan Galang.

Di hari pernikahan, Raka membatalkan pernikahan dan menyuruh Kirana menemui Galang. Kirana terkejut dengan ucpan Raka, namun Raka menegaskan sikapnya. Kirana akhirnya berlari meninggalkan acara pernikahan. Raka hanya bisa menatap dengan sedih.

Kirana berusaha mencari Galang namun ia tak bisa menemukannya. Dengan sedih, Kirana pergi ke danau dan mencurahkan hatinya. Tanpa disadari Kirana, Galang yang sudah ada di sana mendengar semuanya. Kirana dan Galang pun bersatu kembali. (And)

Cinta Kirana Episod 92

Galang pergi ke luar kota untuk menenangkan diri. Dia tak siap menghadapi pernikahan Kirana dan Raka. Galang lalu menumpang tinggal di rumah Bagyo sekaligus bekerja di warung mi Bagyo.

Kirana mencemaskan Galang. Tapi dia tak mau berterus terang pada Raka. Kirana cemas kalau-kalau Raka cemburu. Tapi ternyata, Raka juga mencemaskan Galang. Raka bahkan membantu Kirana mencari Galang. Kirana makin yakin akan pilihannya pada Raka.

Sementara Joana dan Dewi akhirnya minta maaf pada Linda sekeluarga. Mereka memutuskan pindah ke luar negeri. Sandra terus mengejar Joana dan Dewi agar berkomplot dengannya. Sandra akhirnya ditangkap polisi. Namun Sandra berhasil lolos dan nyaris mencelakai Kirana dan Anakiya.

Rezky hampir menyatakan isi hatinya pada Alya. Namun rencana itu terhalang kedatangan Ramli. Ternyata Ramli datang untuk mengungkap rahasia bahwa Alya sebenarnya adalah anaknya yang hilang.

Penantian Fara dan Baim jadi kenyataan. Fara hamil. Seluruh keluarga besar mereka bahagia, dan sekaligus mempertengkarkan soal nama dan jenis kelamin jabang bayi.

Saat Kirana dan Raka sibuk menyiapkan pernikahan mereka, galang ditabrak mobil. (And)

Rabu, November 17, 2010

Selamat Hari Raya Aidiladha

Assalamualaikum, selamat pagi..
amacam uols?Muslimah tak? hek3..
Eksited acik dah macam hari raya aidilfitri gitu.

Kemana aje uols arini?
Melihat lembu disembelih?
tolong melapah?
tolong agihkan2 daging?
ke tolong menunggu sajerk nak ambik daging?
Bak la sikit..Acik duk penhousflat ni mana la org nak naek tinggi2 kasik kan ehheehhee.....

Acik cume nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha ye untuk uols yg berada di Malaysia or Makkah.
wah macam artis nak buat2 ucapan bagai ni kan...

Apa je yg Uols nak korban?
Bak meh duet sket, berkorban la utk acik..larikssss :P

Nota sesopan : Meh la datang umah meh...acik wat cekodoh baek punyeeee :)

Selasa, November 16, 2010

Cinta Kirana Episod 77 & 78

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 77

Galang mengira korban bunuh diri yang mati adalah Kirana. Ternyata setelah wajah korban diperlihatkan, orang itu bukan Kirana. Galang lega sekaligus bingung dimana gerangan Kirana berada. Kirana akhirnya pulang sendiri ke rumah dan mengunci diri di kamar.
Kirana tak mau bicara sama siapapun kecuali Sita. Walau Galang memohon agar Kirana mau bicara, Kirana tetap tak mau bicara.

Sementara bayi Nadira dan Choky membutuhkan transfusi darah. Darah Nadira dan Choky tak cocok dengan golongan darah bayi. Nadira terpaksa menelepon Raka dan meminta Raka memeriksa darah. Raka cemas segala perselingkuhannya dengan Nadira akan terbongkar pada Choky.

Sasty, Handoko, dan Jono akhirnya hijrah ke Jakarta dan tinggal di rumah Surti. Situasi rumah menjadi heboh dan penuh persaingan antara Sasti dan Surty yang berebut perhatian Fara dan Baim.

Riana dan Joana senang rencana mereka membatalkan pernikahan Galang-Kirana akhirnya berhasil. Di saat yang sama, Dewi berusaha lagi menguasai perusahaan Linda.

Kirana sangat sakit hati menghadapi kenyataan kehamilan Riana. Dia merasa bayi Riana lebih berhak atas Galang daripada dirinya. Kirana memutuskan Galang dan batal menikah. Galang sangat terpukul dengan semua ini. Apalagi, Kirana menyuruh Galang bertanggung jawab dan menikahi Riana.

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 78

Atas permintaan Kirana, Galang menemui Riana untuk mempertanggung jawabkan perbuatannya. Tanpa diduga, Riana menolak. Riana sengaja melakukan semua itu karena ingin melihat Kirana dan Galang menderita. Galang lalu mengucapkan sesuatu yang membuat Riana tersentak.
Kirana yang terpukul dengan semua kejadian itu menyendiri di kamarnya. Kenshin yang datang segera mengajak Kirana pergi dan mencoba menghiburnya. Sita yang cemas dengan keadaan Kirana menghubungi Baim dan memintanya datang.

Sementara itu, hasil tes darah menunjukkan Raka dan anak Nadira memiliki kesamaan. Choky yang mengetahui semua itu terkejut.

Galang menceritakan semuanya pada Aida. Aida yang tak ingin melihat Galang dan Kirana terpisah lagi, membujuk Galang untuk kembali menemui Kirana. Galang dan Aida lalu pergi ke rumah Kirana.

Raka yang terus memikirkan Kirana akhirnya memutuskan untuk menemuinya. Saat itu, Pia muncul dengan wajah panik dan memberi kabar tentang Kenshin yang tenggelam di danau. Kirana panik. Raka lalu mengantarkan Kirana dan yang lainnya ke rumah sakit.

Galang yang melihat Kirana pergi bersama Raka, sedih. Ia merasa hanya Raka-lah yang pantas mendampingi Kirana. Galang lalu pergi.

Riana yang terus memikirkan ucapan Galang resah. Saat mengendarai mobilnya menuju villa di tengah hujan, Riana yang tak melihat jalan, tertabrak sebuah truk.

Cinta Kirana Episod 75 & 76

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 75

Riana shock mendengar berita pernikahan Galang dan Kirana. Riana marah dan bertekad untuk menggagalkan pernikahan itu. Riana lalu pergi dari villa. Sandra berusaha mencegah, namun usahanya sia-sia.
Galang dan Kirana sengaja bertemu secara diam-diam, karena Aida dan Sita melarang mereka saling bertemu sebelum pernikahan. Galang lalu mengajak Kirana ke pasar malam dan menyiapkan sebuah kejutan untuknya. Kirana senang.

Karena khawatir, Sandra menelepon Joana dan memintanya untuk mencari Riana. Joana yang tau tentang niat Riana, sengaja menunggu di dekat rumah Kirana. Riana mencoba mencelakai Galang dan Kirana, tapi gagal. Joana menyuruh Riana menggunakan cara lain untuk membalas dendam.

Raka yang resah memikirkan Kirana lalu datang menemui Baim. Raka sangat terkejut, saat tau Kirana akan segera menikah dengan Galang. Baim mengajak Raka ikut bersamanya ke rumah Kirana. Tapi Raka menolak.

Di rumahnya, Joana tanpa sengaja mendengar percakapan Rezky dengan Surti. Dari situlah, Joana tau Kirana akan datang ke sebuah butik untuk mencoba kebaya pengantinnya. Joana lalu memberi taukan hal ini pada Riana.

Riana lalu mendatangi butik. Diam-diam ia masuk ke ruang ganti Kirana. Kirana terkejut saat melihat Riana. Riana lalu mengatakan bahwa ia memiliki bukti hubungannya dengan Galang. Kirana terpaku.

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 76

Kirana nampak kaget saat Riana mengatakan kalau dia hamil dan ayah anaknya adalah Galang, Kirana tidak mau mempercayai pendengarannya. Kirana yang bingung lalu berjalan pergi.
Galang kebingungan saat Kirana menghilang, dari Baim, Galang tau kalau Riana datang. Galang panik dan mencari Kirana.

Aida heran karna Kirana dan Galang menghilang begitu saja, dia bertanya pada Baim ada apa sebenarnya, Baim bingung dan bercerita, Sita kaget mendengar kalau Rian hamil.

Sementara itu Sasti pindah ke Jakarta agar bisa dekat dengan Baim dan Fara. Surti dan Tejo kaget melihat Sasti, Handoko dan jono ada disana.

Galang yang mencari Kirana menemukan seseorang yang bunuh diri dijalan, Galang kaget karna mengira orang itu adalah Kirana.

Cinta Kirana Episod 74

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 74

Riana dinyatakan hamil tiga bulan. Riana ingin menggugurkan bayi itu tapi batal karena terlalu bahaya buat nyawa Riana. Riana akhirnya menyembunyikan diri ke luar kota dan berencana tinggal di sana sampai melahirkan bayinya. Riana juga tak mau memberi tahu Galang karena yakin Galang pasti menolak mencintainya.
Sementara Sandra dan Joana mencari jalan untuk menyelesaikan masalah ini. Sandra nggak mau karir artis Riana hancur gara-gara kehamilannya.

Galang secara resmi melamar Kirana di depan Sita. Mereka langsung merencanakan pernikahan. Surti akan menyanyi di resepsi pernikahan Galang-Riana.

Raka kaget ketika mengetahui dirinya dibenci Kirana karena telah difitnah Joana. Raka mencoba menjelaskan pada Kirana bahwa bukan dirinya yang menjual perusahaan. Tapi Kirana sudah tak percaya lagi dan tak mau mendengarkan Raka.

Baim dan Fara dilarang kembali ke Jakarta oleh Sasti. Sasti takut, anak dan menantunya lebih memilih Surti daripada tinggal bersamanya. Lalu Sasti berencana pura-pura sakit agar Baim dan Fara batal ke Jakarta.

Joana mengetahui rencana pernikahan Galang dan Kirana. Riana kaget mendengar berita ini. Dia mengancam tidak akan pernah membiarkan Galang berbahagi dengan menikahi Kirana.

Cinta Kirana Episod 73

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 73

Galang kembali melamar Kirana dan memohon agar Kirana mau membuka hati untuk dirinya lagi. Bukannya menjawab, Kirana malah lari. Semua orang terutama Galang menjadi bingung. Galang lalu mengejar Kirana dan akhirnya berhasil meyakinkan Kirana. Lalu menjelang pernikahan Baim dan Fara, di depan semua kerabat, Galang melamar Kirana. Bulan depan, mereka akan menikah.
Di pernikahan Baim-Fara, Raka menyaksikan kemesraan Kirana dan Galang. Raka makin patah hati. Tapi kali ini Raka sudah harus merelakan Kirana bersama Galang.

Setelah menikah, Fara dan Baim lalu untuk sementara ke rumah orangtua Fara. Hal ini membuat Tejo sedih berlebihan. Surti sebenarnya cemas Baim menjauh darinya. Tapi kali ini Surti dan Sasti memilih berdamai demi kebahagiaan Baim dan Fara.

Sementara Nadira yang saat itu sedang di rumah, mendadak mulas perutnya. Nadira berhasil dibawa ke rumah sakit bersalin dalam keadaan kritis. Choky sangat takut kehilangan Nadira.

Riana yang kembali menjalani syuting film tampak tak sehat. Tiba-tiba dia pingsan. Ketika dokter memeriksanya, Riana dinyatakan telah hamil.

Cinta Kirana Episod 72

Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 72

Galang yang kesal mengancam Riana dengan berkata kalau dia akan mengadukan Riana ke Polisi kalau Riana masih mengganggu Galang. Ancaman Galang ini membuat Riana dan Sandra takut dan cemas, Riana sampai ribut dengan Sandra karna Sandra tidak tahu harus melakukan apa sebagai jalan keluar. Riana menghubungi Joana, tapi Joana malah membentak Riana, karna dia sendiri sedang pusing dengan masalahnya.
Sementara itu Galang merasa sedih karna tidak bisa memenjaraan Riana, padahal dia tau Rianalah yang sudah membunuh Rama. Kirana yang menyadari hal ini, mengajak Galang ke sebuah danau dan mengajak Galang ke tengah danau untuk berteriak agar beban perasaannya hilang.

Joana yang berhasil menjual perusahaan jamu Kirana, tertekan dengan semua sikap Rak kepadanya, Dewi sampai menyuruh Joana melepaskan perusahaan Raka dan hanya menerima Profit sebagai pemegang saham, tapi Joana tidak bersedia, dia lalu berniat membuat bisnis baru dengan mengikutsertakan Riana.

Surti memulai rekaman albumnya, semua berniat menemani Surti, tapi Sasti malah mengajak Baim dan Fara pergi berbelanja, walaupun kesal, Surti tidak memprotes karna dia tidak mau mencari masalah dengan Sasti.

Galang berniat kembali melamar Kirana. Galang mempersiapkan segala sesuatunya dan melamar Kirana, Kirana kaget mendengar kata kata Galang

Promo Firefly Ado Laie.....

Uols,
Aritu acik ada cakap kan yang pasal promo firefly.
Weols akan terbang ke Kuching April nanti.
Sodih sikit pasal tike ke KK sudah habis..
Skarang ni uols boleh cepat2 gi booking untuk bercuti tahun depan...
Tarikh booking akan tutup pada 21 November 2010 ada lagi dalam 5 hari lagi..

Cepat.. cepat sebelum tiket habis..
Meh Klik sini Promo
Selamat bercuti uols.. :)

Nota tonggang terbalik : Mak Abah pun ada cakap nak melawat Acik mimid di KK, moh ler kite booking hhehhehehee.... :)

Uncleseekers jangan biarkan diri anda diselubungi misteri..

Ewah.. tajuk paling panjang.
Acik takmo nak kumen panjang2, takuit uols
Ahaks....... So kalau uols nak tengok apa yang telah digembar gemburkan.

Meh gi sini.......
Uncleseekers-CintaSyhhhhhh

Nilai la sendiri..
Allah Maha Besar, dan maha segala kebaikan.


Nota Ampun tuanku : Syhhhhhhhh.... Acik ingin beradu.. zZzzZZzZZzzzz....

Para Isteri,Bakal Isteri Mai sini tengok....

Untuk renungan dan perhatian isteri2 dan bakal isteri... Buat Iktibar kita semua dan para suami / lelaki, renung2 kan lah. Kisah benar yang terjadi kepada seorang isteri... dan ceritanya bermula begini..

"Saya ingin berkongsi pengalaman ini dengan semua kerana saya ingin puan2 tahu apa sebenarnya tersirat di dalam benak sesetengah suami dan bagaimana dia melihat kita dari pandangan mata mereka. Walaupun mereka tidak pernah komplen tentang perawakan kita tetapi di sudut hati mereka mereka menilai secara diam2 dan membanding kita dengan perempuan lain.

Barangkali suami puan2 tidak begitu, tapi ini boleh jadi panduan.. Saya seorang isteri baru berusia 29 tahun dan mempunyai 3 orang anak. Perawakan saya biasa sahaja, tidaklah hodoh, sedikit gempal setelah melahirkan 3 orang anak. Saya berkerja sebagai seorang eksekutif dan suami saya berkerja biasa saja..

Kebanyakan belanja rumah seperti ansuran rumah dan kereta, saya yang membayarnya demi suami yang mempunyai gaji tidak seberapa.

Suami saya bolehlah dikatakan menarik jika dibandingkan saya, tinggi, putih dan menarik minat ramai perempuan semasa bujangnya. Saya mengabdikan diri seluruhnya untuk rumah tangga, pagi sebelum pergi kerja saya akan masak utk anak2, sarapan utk suami, saya memandu sendiri ke pejabat dan setelah balik ke rumah pada petangnya sayalah yang menyediakan segala keperluan rumahtangga.

sepanjang perkahwinan suami tidak pernah komplen pasal perwatakan saya. Saya memakai tudung, dia nampak biasa saja, tetapi dia tidaklah sentiasa tertarik kepada saya semasa di rumah seperti cuba mencium saya, memeluk atau memegang saya, biasa shj kami akan bersama bila waktu malam apabila dia perlukan saya.
Baru2 ini saya mendapat tahu dia mempunyai kekasih di tempat kerja sendiri. Gadis tersebut bukanlah muda dari saya tetapi sudah berumur 30 tahun. Saya mendapat tahu juga yang suami saya sering ke rumah gadis tersebut semasa waktu kerja. Hubungan yang terjalin nampaknya telah sampai ke tahap hubungan seks.

Bila saya bersemuka dan bertanya kepadanya, pada mulanya dia menafikan, tetapi setelah dikemukakan bukti dan sebagainya, baru dia mengaku. Saya ingin tahu kenapa dia menjalin hubungan. Apa kurangnya saya, dia akhir berterus terang mengatakan memang tiada apa yang kurang dengan saya, saya menjaga makan minum, membantu kewangan, menguruskan rumahtangga dengan baik tetapi saya hanyalah setakat itu shj tiada rangsanngan lagi bila melihat saya.

Baginya, dia kadangkala ingin bersama wanita yang dilihat cantik, menarik minat lelaki lain dan bila berjalan sama menimbulkan cemburu pada lelaki lain. Dia dengan berani memberitahu saya bahawa teman wanitanya mempunyai kuku yang cantik, perut yang nipis, bau yang sedap, fashion yang menarik.

Sedangkan saya menurutnya walaupun tidak hodoh tetapi hanyalah wanita yang sangat biasa saja, kuku saya pendek dan kadang2 rosak kerana memasak, rambut pulak kadang2 berbau bila balik kerja kerana bertudung sepanjang hari, Perut saya pula tebal, tidak menarik di rumah bila hanya memakai t-shirt dan berkain batik.

Hari2 melihat saya dia merasa tiada apa yang dibanggakan tentang saya, bercakap di rumah pula hanyalah tertumpu pasal rumah, anak2. Tiada topik menarik seperti teman wanitanya yg boleh bercakap pasal politik, carreer, mempunyai taste yang tinggi dan dapat membantu dia mengenali dunia yang baru mengenai fashion, korporat, jadi dia merasakan seperti lelaki yang berjaya bila bersama wanita tersebut.

Memang saya akur tentang perawakan saya kerana pertama memang saya dilahirkan begini, kedua saya terlalu sibuk untuk membelek diri sendiri, ketiga saya tidak mempunyai cukup wang untuk berbelanja sepenuhnya untuk kecantikan.

Begitulah hati budi lelaki sebenarnya walau bagaimanapun kita menjaga dia tetapi dia masih mementingkan fizikal jauh di sudut hati ingin bersama wanita menarik yang boleh menbuat dia berasa bangga.

Saya telah pun berpisah dengan suami sekarang tetapi saya tidaklah duduk meratap tetapi menghadiri slimming session dan membelanjakan duit separuh untuk kecantikan bukan untuk lelaki tetapi untuk kepuasan sendiri, biarlah saya pendek dan sedikit tembam tetapi saya berazam untuk menjaga kebersihan dan kelihatan menarik. Tamat.

Penting di sini kita memahami erti perkahwinan. Perkahwinan adalah bukan tempat kita untuk berseronok-seronok dan jangan bertindak zalim dengan perbuatan kita. Perkahwinan adalah sebahagian cara utk kita mencari keredhaan Allah. Dan perkahwinan itu sebahagian dari Iman. Dan perkahwinan juga tempat kita di uji. Maka, bersabarlah dan bertindak dengan bijak dengan penuh hikmah .

"Bagi lelaki yg berfikir utk bertindak spt ini, fikirkanlah, btp besarnya pengorbanan seorg isteri demi sebuah keluarga yg sempurna. Jadikanlah kebaikkan seseorang isteri itu sebagai hiasan untuk anda, tetapi jadikanlah keburukkan seseorg isteri itu sebagai tanggungjawab untuk anda memperbaikinya....InsyaAllah......."

Nota : Kenapalah mudah sangat lelaki berubah.. Isteri boleh menerima Suami seadanya tp suami?Alasan x reti jaga penampilan la apa la, kalau takde bini ko yang wat keje umah takdelah ko laki idup senang lenang.. ahakss :P

Abang pergi Selamanya.... :(

Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit," kata Julia lembut sambil membetulkan pakaian Ahmad. Ahmad tersenyum memandang isterinya.

"Cantik isteri abang hari ni," Ahmad mencubit pipi Julia lembut.

"Ayah, ayah, cepat la yah," Liz dan Lin meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung.

"Yelah, yelah, ayah dah siap ni."

Julia hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja. "Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?"

"Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang." Ahmad berkata kepada isterinyatercinta.

Perjalanan daripada KL ke Teluk Intan mengambil masa lebih kurang empat jam. Liz dan Lin dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan isterinya, Julia. "Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung," Ahmad berkata dalam hati.

Sedikit demi sedikit Ahmad menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Ahmad semakin seronok. Ahmad dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut. Ahmad cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Ahmad masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

"Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?" tiba-tiba Julia terjaga dari tidurnya.

"Tak ada apa la sayang, rileks... cepat sikit kita sampai kampung nanti."

"Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa.... jangan laju sangat bang, Julia takut." Julia cuba memujuk Ahmad supaya memperlahankan kenderaannya.

"Rileks Julia, tak ada apa-apa," Ahmad terus memotong bas ekspres didepannya tanpa was-was.

"Haaa..kan, tengok. Tak ada apa-apa kan?" kata Ahmad setelah berjaya memotong bas ekspres tadi.

"Sudah la tu bang."

"Ha... tu ada satu lagi bas ekspres. Julia tengok abang motong dia aaa...." Ahmad terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai. Ahmad terus membelok ke kanan untuk memotong dan.... di depannya tersergam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan..... BANG!!.

"Julia....bangun nak," sayup-sayup terdengar suara emaknya.

Julia membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ. "Mana abang Ahmad mak? Macam mana dengan suami saya, mak? Liza, Linda....mana anak-anak saya mak?" Bertubi-tubi Julia menyoal emaknya. Julia tak dapat menahan kesedihannya lagi. Julia menangis semahu-mahunya di depan emaknya. Emaknya memandang Julia tepat-tepat.

"Macamana dengan suami Julia mak, abang Ahmad?" Julia masih terus menangis.

PANGGG!!. Kepala Julia ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Julia terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu?

"Banyak la engkau punya suami! Muka dahlah tak cun, belajar pun malas, kerja pun takde, ada hati nak berlaki. Apa punya anak dara la kau ni?? Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang! Asar pun dah nak habis!" emaknya terus merungut sambil berlalu keluar....... dan Julia tersengih keseorangan.Rasa macam nak masuk dalam tin biskut! "

Nota Pelempang : wakakakaka....siot betul.Acik baru nak feeling! agagaga

Isnin, November 15, 2010

Henna

Meh sini uolss,
Acik ada benda baek punye nak tunjuk.
Lagi hebat dr tettttt dan tottttt (ape? lu pikir baik2 ahahahaha)
Camni, acik sesaje nak promote sikit.

Uols da nak bertunang?
Bersanding?
Gi Dinner?
Ape2 saje la uolss...

If uols ada hati dan rasa nak buat henna (inai ukir2 tu kan...)
Meh roger sini.....
Sume cun2 weh..
Tak menyesal punya la.. :)


Cantikkan Sarat je.... penuh tangan uols

Bukan takat ukir saje, di jari sume boleh..
Harga berpatutan...
sampi ke siku uolss... :P

Ini jua, cantik je acik menengok nya weh..
Nak buat tapi tunggu ler ada majlis gempak2 ke kan..
Kelasssss nok....
Ni Pakej2 yang ada :

Ikut pakej (kebiasaan utk Pengantin Perempuan)
(Inai hujung jari tgn + Ukir DAN Inai hujung jari kaki+ Keliling + Ukir ) : ONLY from
RM 90++

Tangan shj : ( Hujung jari + Ukir ) : RM 50 ++
( Ukir Shj ) : RM 35++

Kaki shj : ( Hujung jari + keliling tapak kaki + Ukir ) : RM 40++
( " tanpa Ukir ) : RM 30++
( Ukir shj ) : RM 20 ++

PRICING = NEGOTIABLE
** Pelanggan hanya tunggu di rumah @ tempat yg dijanjikan, saya akan ke sana.
( charge tidak akan dikenakan ) (MELAKA shj)

*** LUAR Melaka charge lain akan dikenakan (negotiable) harap maklum.
Nak gempak lagi terus je ke blog CIK AZIELA (name same uols nan acik, tp bkn acik ler yang buat huk3...)
Klik sini untuk mengetahui dengan lebih lanjut..atau susah sgt contact acik jugak ye cm biase, no ade kat tepi nih huk3.... (acik tolong la habaq pi kt dia...gituk )
Nota bloe chudiyan : Ehem2....ade diskaun tak kalu acik wat kak zie???hak3...

Nabil Cium Mulut Pulok?

Lu pikir la sendiri....
Dah kena balik kat lu nabil...
Ape kes?
Baru sahaja dikatakan kantoi dengan Ex girlfren nya Irma Hasmi dan sekarang tersebar pulak gamba tak senonoh macam ni...

Gambar ni dikatakan sumper impose tp acik tengok celah manenya super impose?
macam betul je...tengok dari tepi pun dah sama.
Nabil oh nabil, disaat populariti ko mencanak canak naik banyak kes ko dah buat kan..
Teringat acik, ada sekali tu nabil pernah cakap "kalau die lupa diri tolong lempang dia"
Okeh Nabil, meh tadah pipi kau acik nak lempang.
Kompem2 la skarang ni kau dah lupa diri..


Sangat syiok kah Nabil?
Neraka Jahanam lg syiok woo.... Kompem!

Hope pasni nabil dapat selesaikan masalah beliau dengan tenang.
Bagi sudah jatuh ditimpa eskelator gitu..
Muge tabah uolsss...

Nota ehem : Lu ada mata?Ada hati? tengok dan tafsirkan sendiri..

Ahad yang Seksi...

Salam uolss...
Wah acik.. Kau sejak kes2 tekteks tu tajuk nak best2 je..
Ahahahahahaha... Gelak sakan dulu uols
Ahad bersamaan 14.11.2010 ada wedding invitation dari ex ofismate di Elite ler
Adha dan nurul.. Alhamdulillah sudah menjadi suami isteri mereka uolss..
Acik bila lagi?hak3... nampak naw gatal. :P

Jam 1 da siap siap ada kat ofis, sebab janji dengan Aizad nak tumpang bersama Daus.
jalan punye jalan jumpa lah Dewan Tan Sri Mahfooz, Kementerian Kerja Raya.
Masuk2 je dewan, "Saya ni Ayah Adha, masuklah..." baik wo pakcik wahab ni bayangkan lah kalu 5oo orang datang, 500 kali kot cakap. Jgn mara ye Pakcik, acik gurau senda jer..

Tema Purple uolss, sepakej dengan acik purple gituk.
Air pun purple, wah semangat pepel uolss...
Acik nnt tema nak hitam kelabu..
Makanya Air pn kena itam, ape yeh?
Air Longkang?Yekkkkk....
Air Cincau ke, ok gak la tu kan ahakssss......

Tapi Si Gemok ajak kawen dekat angkasa lepas..
So, Air ape? ahahahhaaaaaa.......
Nak jimat je uolss....
Air paipssiii :P


Cantik uols pelamin.
Acik suka, Gred A.. Wah gred A, teringat cerekarama tv3 sabtu tu kan..
Nak Gred A aje... Tajuknye... ahaks :P melalut sudahhh...

Weolss datang tu pun pengantin da bersanding..
Tak dapek la weolss tengok dorang jalan kat karpet merah tu.
Acik suka la tg panten ni, sebab da banyak wedding acik pegi sejak beberapa taun ni
Nan ado la penganten jalan dan salam2 semua hadirin di dewan. tak kira sedara ke kawan2 ke sume dorang salam...Kenal kenalan gituk :)
Barulah tetamu berasa puas, sebab pengantin sendiri datang kat tetamu salam, borak2 sikit.
Tak payah nk over2 asek ambik gamba jer kat atas pelamin kan..

Eh ter emo uolss ahaksss :P
Time Acik harap2 la, tidak melupakan sesiapa uols..
Sebab merasa kan kena macam tu..
Kena2 plak mak ayah ada jemput tetamu kehormat gitu, kena la salam2 kan..
Dah tu yg kau asik la duk syok sendiri atas pelamin ambik gamba buat apa kan..uhuk2...

Ok2,da abes cite kahwin2 uolss..
Slamat pengantin baru la ye En Adha dan Pn Nurul. suwit :)
Pn Aziela, wah....getik je.....

So, Dah abis majlis adha. Si gemok acik datang ambik saja nak gi jenjalan.
Idea nk tengok wayang..
ting..ting The Curve please.......

Gemok : Mok, tgk tu jammed panjang gila. Sume nk gi sana la mok...
Acik : Alaa mok, org tingin la nak makan meatball tu.. TIngin tahap mengidam mengandung 6 bulan mok..
Gemok : Nak wat camne,( terus gi 1 Utama.)

Weh gila babas betol , acik ni dah la buta jalan tak pernah pergi 1 Utama sama lah dengan si gemok terus tersesat uolss...Sesat naik Keta takpe, sesat jalan kaki. Dengan heels???Sapo nak jawabbb uols? Redhaaa.. (nangiss.....)

Wayang tak ada yang best, si gemok nak pujuk hati yang gundah bawak lah pergi titiwangsa. Buat2 Jogging ahaks :P

Ting ting.. Idea Sudah mari.....

Acik : Mok, pernah dengar tak Nasi Lemak Ct Garden?
Gemok : Katne tu mok..tak pernah laa.. (wat muke mintak lempang...)
Acik : Jom la mok cari nasi lemak tu.. Kat kg baru.. Org cakap sedap. :P
Gemok : Alaaa..mane ade sedap sangat biase je nasi dia. ahahahahahaaaa....
Acik:Sengal gemok ni..kate tak tau..
Gemok :Saje je brader nak tgk gemok canne... Aduiiii...


Uolss... tengok2....
Sentap tak?Comel je weh nasi nya..
1 Bungkus 70 sen, akan la nk beli 2 je kan? huk3..
Acik beli 15 uolss..
Makan sampai muntaaaahhh :P

Memang mantap la weh nasik lemak CT GARDEN ni...
Masa tu da pukul 4 pn da ramai orang kat kedai die..
Malam?lagi laaaaaaa......
Ape lagi uolss.... Terjah le cepat2.. :P

Camne nak gi Kedai ni Acik??
Acik cerita ikut jalan yang acik lalu je la ok?

Memulaa....
Dari Hospital kan terus je kira da masuk kampung baru..
Terus lagi..... Nanti nampak RESTORAN DULANG belah kanan, Masuk lorong tu......
Terus First belok, belok kanan.. Danbelok kanan lagi dan akan nampak lah kedai tersebut.
Peta?Acik buta Seni uols.. ohohoh :P

Nota Kenyang : Rosak program diet acik wehhh ahahahahaaa

Khamis, November 11, 2010

Tetek?

Terperanjatkah uols?
Tibe2 tengok tajuk blog si Labuchee lucah tetibe kan.
Acik bukan nak cerita pasal tetek sape besar ke kecik.

Cuma yang acik musykil.......
Tadi acik check la earning nuffnang kan( wink..wink..)
Lepas tu acik tengok la kan keyword yang ada.
Sebelum ni ok lagi la,
Sos prego halal la,
Upin Ipin la,
dan memacam keyword yang boleh diterima akal la.

Terbeso mata acik bila nampak keywor ape uols?
Tetek Maizawati
gila ke hape nak cari tetek maizawati pulak kat blog acik kan.. ahahahahahhaa

Lawak betul laaaaaa...
Cuba lah search benda yang berfaedah sikit ye dak..
Ahaks..
Sangat melawakkan, acik cube nak save keyword tu tapi tak kesampaian uols..
Itu saja laporan tetek dari acik.

Nota teksss : Macham macam hallll............ :P

Kuching... Tunggu Aku. ahaks :P

Salam Uolss....
Sekarang ni Firefly ada wat promontion gile2 murah punye ke kuching dan kota kinabalu (kalo acik tak silap)
Tak Percaya?
Cuba la masuk sini dan rajin2 kan la tangan anda untuk klik2 mana yang patut..
Hebat! Dengan bajet yang rendah kite sefamily dapat bercuti dan bersuka ria di sana..

Acik dah tak sabar ni..
Nape acik??
Sebab nya Acik dan kengkawan sudah tempah tiket ke Kuching.
Insyaallah akan terbang ke Kuching 3-5 April 2011, Lame lagi?
Ala dah tak lama dah, putaran masa sekejap saja...
Terima Kasih LELA sebab berjaya realisasi kan impian kami.
Wah macam iklan.

Acik bukan selalu uols join ini travel,
Suka jugak lah tengok kawan2 pergi pulau, bercuti sana sini.
Acik?Nan adoo..... Duk umah yoo...
Kali ni, disebab kan acik tak pernah naik flight uolss..
Ini first time, so kita jangan lepaskan peluang ehehehe....


wiwit.... ni Kuching International Airport.
Sabo ye, akan ku jejak kaki ke sana..
Insyaallah mudah2 an semuanya berjalan lancar.

Acik selalu dengar je cerita org kan,
Ape yeh yang best di sana, ofkos la ramai cakap.....................
Ini....Mee Kolok, macam ulat2 je nampak mee die.
Adakah sedap uolsss????


Berapa haraga tiket ke Kuching, Sarawak Acik weh???
RM18 sajerk 2 way uolsssssss...
Tak bernanah tinge uolss dengar kan??
Syukur Alhamdulillah.... Best2...
Tu laaa, acik suruh korang terjah link yg acik bg kt atas tu mana la tau masih ada lagi promotion nya...

Nota holidey : Ya Allah, berikanlah kami semua kesihatan yg baik dan lindungi la kami dari bala bencana.. Amin......... :)

Selasa, November 09, 2010

Pengsanle cikgu camni....

Salam Uols....
Da sarapan?Acik alhamdulillah, arini sarapan kaki unta masak lemak. Sedap sungguh (loya tekak weh...)
Tibe2 teringat zaman kecik2 dulu uolss.. Bila tengok karangan budak skolah ni, alahai apa agaknya yang ada dalam kepala dorang masa dapat soalan ni.
Acik rasa acik pun tak sehebat dorang punya pemikiran weh, mungkin faktor banyak tengok cerita, filem kot.
Lawak sungguh la dorang ni, kalau anak acik..Acik picit2 jadi ubi getuk! ahaaaa


Ni kes kena tulis surat untuk cikgu kalau tak dapat nak hadir ke sekolah.
Acik dulu cenggini jugek uolss tapi lagi hebat, acik tulis sendiri anta kat mak suruh sign.
Seb baek tak kena pelakong.


Hahahaha, yang ni lagi la..
Masyarakat agak eh kalau acik jadi cikgu dorang ni mau pengsan weh..
Mintak ampun ler, teros resign jadi cikgu ataupun memurid sume kena denda tahap cipan punye..
Acik garang okeh, tahap kesabaran tu tak tinggi agagagagaa
Mau bernanah bontot budak2 acik sebat..

Adik2 sekalian,
Tolongla belajar rajin2 jangan asik nak menonton cerita yang idak2 ye..
Akibatnya cenggini la......
Renung2 kan dan selamat beramal hak3.....

Nota Rotan : Haiyaaaaaaaaa.....pening wo... Gelak guling2 sampai tangga acik baca karangan. Inikan pula kalau acik "Cikgu" yang tanda karangan tu, maunye guling2 sampai jalan raya dan kemudiannya org angkat dan hantar ke tanjung rambutan ahahahaha....

Sayang ke idak kalu gini gayenye??

Acik nak share note yang acik jumpa kat fesbuk tadi.
Hayati ye uolsss..
Jangan amalkan ahakss :P

Sebelum Tido:
6 minggu: Selamat tido Sayaaang, mimpi indah ya, mmmuahhhhh.
6 bulan: Tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun: Sana sikit lah... Tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Pakai Toilet:
6 minggu: Tak apa, U masuk ler dulu, I tak kisaaahhhh
6 bulan: Lama lagi ke ke kt dalam nih?
6 tahun: Brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pi lah gunung ledang sana !!!

Balas SMS:
6 minggu: Iye Sayang, jap lagi I sampai rumah. Sayang, I belikan murtabak favourite U ye Sayang...
6 bulan: Trafik jam aah
6 tahun: K..

Dating process:
6 minggu: I love U, I love U, I love U.
6 bulan: Of course I love U.
6 tahun: Iyalah!! kalau I tak cintakan U, buat apa I nikah dengan U???

Pulang Kerja:
6 minggu: Sayaaang, I dah balik nih...
6 bulan : I'm BACK!!
6 tahun: Masak apa hari ini??

Hadiah (ulang tahun):
6 minggu: Sayang, I harap U suka cincin yang I beli untuk U ni
6 bulan: I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah.
6 tahun: pakai duit u sendirilah apa yg U nak.. i takde duit.

Telefon:
6 minggu: Baby, ada org call u nih..
6 bulan: Eh... Your call...
6 tahun: WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH.... ANGKAT AAAAAHHH!!!

Masakan:
6 minggu: Wah, tak sangka I, pandai U masak.Rasa pun sedappp...!!!
6 bulan: Kita makan apa malam ini??
6 tahun: HAH!! LAUK INI LAGI?

Memaafkan:
6 minggu: Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi yang lain,eh?
6 bulan: Hati-hati la, nanti jatuh tuh..
6 tahun: Orang dah ckp byk kali pon tak paham!!

Baju baru:
6 minggu: Aduh sayang, U seperti bidadari dengan pakaian itu..
6 bulan: Lah... Beli baju baru lagi?
6 tahun: DAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU???

Merancang Holiday:
6 minggu: Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg U nak honey?
6 bulan: Kita ke Bukit Bintang aje ler... Senang sikit tak perlu naik flight...
6 tahun: JALAN-JALAN??? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JE!

TV:
6 minggu: Baby, kita nak tengok cite apa malam ini?
6 bulan : Sekejap eh, citer bagus ah.
6 tahun: JANGAN TUKAR-TUKAR BOLE TAK..??

p/s: betul ke cmni?? (*_*)

Nota Romantika de amor : Mintakla dijauhkan, biarlah romantik wat selamanya ahakssss :)

Gelang Oh Gelang

Say No to MLM?
Wah... macam tak pernah terpedaya je kan ko acik..
Eh, apa kes ek skang?Acik ko ni je yang ketinggalan aeroplane.
Orang dah ramai duk bercerita pasal Ack(Gelang Ac Mizal) , acik baru nak bukak arkib..

Apa kes la kan. Ada orang komplen tak dapat bonus yang dijanjikan..
FIkir la mana baik dan buruk.

Nak tau lebeh lanjut saudara aidid banyak membongkarkan segala isi perut tentang kes ini.
Apa lagi?
Terjah la ek......

Nota Menerjah : Acik harini, jadi tukang promote, tukang terjah, tukang mengimbas zaman dedulu gituk ahahaha

Selamat Jalan Dunia Pondan


Tolong Promotekan jugek uolss....
Moh ler kite cepat2 dapatkan buku bikin panassss ni uolssss
Rm21.90 sajerk...
Kena COD pulak tu, kompem2 uolss dapat jumpa dengan beliau...
Sms untuk booking uolsss
0122896100 Azwan Ali
Nota Lemak :
Sape nak belanja acik weh????? ahhahaha

Mawi Dulu,Kini dan Selamanya?

Wah tajuk macam Peminat Fanatik Mawi @ Asmawi Ani gituk.
Teringal lagi masa Zaman kegemilangan Pak Mawi ni dulu, masa Akademi Fantasia tu ler,
wah Mak Acik lagi la uolss everytime suruh vote itu mawi tau. Sampaikan masa final beliau kena kerja di luar kota, siap2 call wokeh " jangan lupa vote mawi wehhh" fanatik tak fanatik mak acik? ahahahahaha

Tu zaman dulu la....
Sekarang sudah tidak ada(mahap la ye, acik jujur... larikss)
Entah kenapa tibe2 populariti mawi merundum tp ok la kan beliau dah ada company yang boleh support kehidupan bersama isteri terchenntaaa gituk..

Rezeki masing2 kan, hidup umpama roda kadangkala kite gah di atas ramai orang sanjung...
Sampai masa waktu dan ketika nya, kembali la kita seperti asal sebab itula "sediakan payung sebelum hujan"..
Ada maksud disebalik kata2 itu..
Jadi apa yang kita mampu redha dan sentiasa ingatkan diri kita sendiri jangan lupa lirik eh bukaaann jangan lupa diri ya ya ya.....

Ha, tu dia tazkirah kita pada hari ini ahaks
Berbalik pada cerita Mawi World ni kan..
Sedang duk terjah2 blog orang ternampak la gamba gamba lamo mawi, so suwitt gituk (gelak gelak, acik lempang buku lali kang...)


Owh, bekerja di Giant. Tak tau la giant mana, mesti selalu masuk pertandingan karaoke anjuran giant ni.. hehe

Alhamdulillah... rezeki2..
Kredit gamba : Zonartis.com
Penutup?adesss, tibe2 lidah kelu tidak dapat nak menulis..
Buatlah penutup sendiri yeh.. hehehehehe
Nota Lemaksss : Mcm acik la, dulu tak cun sekarang bertambah2 comel.. agagagaga( lempang acik plzzzzzz)

Cara Nak Naikkan Earning Nuffnang?

Salam Uolss.....
Acik berblog udah lama (walaupun tak ramai baca..sob sob..)
Tujuan acik berblogging adalah untuk meluahkan apa yang ada dalam hati,
Suka, duka dan yang berkaitan.
Manalah tau seploh tahun akan datang dapatlah acik baca buat kenang kenangan ye dak?

Walaupun tak ramai orang komen,
hanya silent reader sajork tapi acik bersyukur dan thanks uolss
nak jugak uolss terjah blog tahapeape acik ni ha...
Luv uolss, meh cemolot sket......

Acik tak ingatlah pulak tarikh bile acik daftar nuffnang ni
Alhamdulillah lagi sebab bertambah2 lagi earning, syukur2..........
Tapi tak bole cashout lagi la.. heheheeee
Rejeki2.......

Acik ade la blokwalking blog kengkawan nk tlg naikkan traffic ehehe....
Sambil2 tu tgk la mane kot dorang ade share camne nak kasik gempak kan....

Mehla kite share2 sikit2 ek......

1. Kasi update la blog uolss selalu k... Jadi rakan2 pn suka dan tak sabar2 nak terjah...

2. Tulis biar penuh, boleh lah singkat2 tapi jangan le melampau contoh : rkn(rakan), syp(senyap ke sayap?) itu akan membuat orang rasa "apa la yang die tulis ni" hehehee.....

3. Update lah perkara2 ilmiah. walaupun remeh kadangkala ia akan menyumbang kepada kenaikan traffic(ramai orang search la...)

4. Tajuk biar gempak : "pramugari kena tangkap khalwat" agagagaaaaa , contoh ye.... Takuit acik weh nak try....
Tajuk lain, isi nye plak lain hehe...

Apa lagi ye uolss??
Acik ni bukannya tau sangat....
Haritu acik dapat iklan kempen, bangga siot..
Lama pulak tu die ada... So masa tu la naik bagai di pam2 earning hehe...Thanks lg uolss..
Kasik la acik lg weh.... :)

Nota Yang Sedang2 Saja : Bila lg nak kasik iklan best2? hehehehehe.......

Isnin, November 08, 2010

“IF I HAD RAPUNZEL’S HAIR”

" Tersebutlah kisah di sebuah Istana yang jauh di puncak gunung apa tah namanya, terdapat seorang puteri tinggal bersama ibu tiri dan 2 org kakak tiri la jua. Nama puteri itu Labuchee, kalau tak silap la.
Puteri itu sangat comel, kacak, bergaya, sopan santun segalanya cukuplah. Berlainan pula dengan kakak kakak tirinya, sudahlah comot tidak semenggah pula. (mengeluh dalam hati)

Kelebihan puteri ini adalah ia mempunyai rambut yang sangat panjang. Kiranya jika di jatuhkan dari puncak istana sampai lah jua rambut itu ke tanah. Hebat bukan?
Maka jikalau Dayang dayang mahu menyikat rambut puteri tersebut terpaksa lah dayang itu memakai alat keselamatan dan menyikat rambut tuan puteri (kira macam rock climbing laa..) sangat hebat....

Puteri Labuchee amatlah kasihan sekali kerana beliau mengahadapi hari hari yang amat sukar dan teraniaya kerana hidup sebumbung dengan ibu tiri yang jahat dan kakak tiri yang suka membuli. Kasihan, puteri hanya bermanja bersama dayang istana sahaja.

Akibat dek selalu dipulaukan, puteri hanya duduk di tepi tingkap istana sahaja mengambil berkat angin sepoi sepoi bahasa. Tanpa mengetahui dirinya diperhatikan seorang putera raja dari negeri pasir 3 belah. Akibat dari ketidaksabaran sang putera mengambil keputusan untuk melamar tuan puteri setelah hampir saban hari melihatnya menangis, meratap sambil menjuraikan rambutnya yang panjang itu...

Tuan Putera itu tanpa segan silu memperkenalkan diri pd tuan puteri dan nampaknya tuan puteri itu telah jatuh cinta pandang pertama dan menjuraikan rambutnya ke tanah agar putera tersebut dapat naik ke istana dan berkenal kenalan untuk menjamin masa depan."

***tenenet..tenenetttttttttt (bunyi alarm....)

Haihh.....Mimpi rupanya Cik Labuchee neh.. ahahaha
Ok2, Akibat dari acik asyik lah memikirkan bagaimana untuk membuat karangan ini. Sampai termimpi mimpi uolss..Tak sempat nak mimpi berkhawin dengan itu putera. ahaks :)

Rambut adalah salah satu mahkota yang wanita kena jaga kan, walaupun bertudung rambut penting untuk dibelai, diwangi2 kan gituk..

Jika Acik Ada rambut sepanjang rapunzel?

1. Mahu nya nak sikat rambut kena turun tangga, Acik duduk tingkat 3 weh.
2.Sekarang kan musim banjir, jika rambut acik dapat menolong mereka berpaut. Memang acik akan tolong.
3.Ikat peragut, penjenayah dan yang berkaitan ehehe.
4. Disebabkan rumak acik tingkat 3, sukar nak bawak barang dapur banyak kan. So, kasi ikat dan tarik je la senang.
5.Bole buat sanggul tinggi bila pakai tudung ahaks :)


Inila die sang puteri raja yang telah dipotong rambut rapunzelnye..
Tak caye? huk3...
Acik lagi la tak percaya.... :)

Nota Rambut : Ehem...ehem kasik la tiket tu kt acik yeh yeh.. :)

Aku wanita biasa.....

Aku ini wanita biasa
Bisa sakit luka karena cinta
Dingin sepi kerap menyapa
Air mata jatuh lukisan raga

Kadang ku kuat setegar karang
Kadang ku rapuh lemah liar merana

[chorus1]
Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih

Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih hatiku

Kekasih hatiku maafkan aku
Aku wanita biasa

Dingin sepi kerap menyapa
Air mata jatuh lukisan raga

Kadang ku kuat setegar karang
Kadang ku rapuh lemah liar merana

[chorus2]
Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih

Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih
Hatiku… maafkan aku..

Nota Nak Gembira : Alaaaa uolsss....acik layan jiwang sket pagik2 neh..a hahahaaha

Khamis, November 04, 2010

25 facts, habits or goal abOut me!!!

Uolss..
kembang vontot Acik bile dpt wat tagg....
Maceh Miez Areyouuuuuu....
Seb baek acik baco blog ekau sampai abis, ahahahaa...
Cehh, gilo. Macam monang anugerah pulak kan, gitu...
Takapolah perasan sendiri kan.. Apo salah eh..

Ok2 mulo start berperasan :

1. Acik ni haaa anak sulong, gamak eh balik kojo terus kono masak. Jadi eh acik suko masak. gitu

2. Tak suko sushi samola nan dak ayu tuh...

3. Suko rebung.. gulai rebung (ceitt ayu x suke....x dara ahhh x suke makan rebong agagaga)

4. Pakai bedak pixy, cantik wooo... x berminyak ahakss

5. Tak reti memandu, some1 tlg la ajar.. bile nk amek lesen kan da senang.. kurang la kebebalan nye weh...

6. duduk umah 4 tingkat... huk3... flat la uolss acik duk tingkat tigo huahua

7. hati ini sudah dimiliki.. bole gituk?

8.sedang berdiet... bole cayo ko ekau ni acik agaga

9. tido mesti gune 3 bantal, 2 kepala 1 pelok2 hukhuk

10. Emosional woooo..... Tah pape kan

11. Suka Karaoke...... takleh tinggal weh walaupon sore yangg ado

12.Suka jua maen bowlingggggg

13. benci jantan hipokrit. wah statement!

14.teringin weh nak pakai enset canggih2...

15.Tengah fikir bilo eh bos mau naikkan gaji gituk!

16.Laptop rosak, bilo mau repair?duet,duet..

17.berjeans n tshirt sajork bilo kuar jenjalan.. ringkas!hehhe

18.obses sama handbag,kasut dan tudung...

19.tabong da lama x diisi.. huwaaaa

20.pernah jatuh longkang kaki sebelah weh masuk lam besi jarang2 tuh, aihh mase tu kurus sket lgi la..tem2 skola ahahaha

21.Banggo jd editor majalah skolah.. nan adoo, namo yo..kojo xdo jugak. ahaks :P

22.ari2 tido di ruang tamu.. panas woo lam bilik. :P

23.xde byk baju macam blouse ke,bju fesyen2 ke...

24.Pakai crocs comel sajerk ke pejabat....

25.Tengah merancang untuk buat family gathering tak kisahla sbelah emak or abah. hope dipermudahkan, insyaallah... ade ke org nak join?? ahahahahaa

Lastly acik mau tagg kengkawan yeh......
Amek weehhhh wat tagg neh :

1.Hakha
2.Siti Norlela
3.Kak zura(miss u kakak....hehe)
4.Pakcik Huzazi((harap2 ade instinct nk bace tag neh.. heheh)
5.Aneyna(Ayu da tag acik tag lagik hehe)
6.Liana Mazni
7.Aisya muhamad(si gadis ape yeh..lupe plok.. hehe)
8.Dak Ain kecik
9.Si Serak
10.Arlina Ahmad


Nota Tag mengetag : Wat keje skola sume yehhhhh.. sape2 nak buat pn silakannn... hehehe.. nnt bgla tau acik ye..acik pn nk terjah blog uolssssss :)

Andaman.....

Salam uolss...
Nak promote sikit..
Acik nih jarang2 duk men mekap2, kalau mekap pn nk gi kenduri kawen camtu la..
Taklah selalu.... malas, bole?? hehehee
So kat sini acik nak uolss cuci2 mata sket k....


Sebelum
(ni muko acik yo... model sendirik.. Jimat, leh promot tengok market tinggi ko rondah ahahaa...)
Gurau sajerk uolss


Selepas
Dah abes maen mekap2 la ni....


Yang ini juaa.... takde edit2 ok ni gamba original panas dari kamera ok ehehe..

Acik suka weh...
Suka gila babas sebab beliau sudah berjaya membuat rupa acik berubah tidak sia2 acik bersetuju untuk menjadi model pada hari tersebut....

Anda sudah mau bertunang??
Berkhawin?
Mau ke dinner??
Sesaje nak mekap?

Sume boleh weh......
Kompem cantik.......

Berminat??
Leh Kol atau mesej Acik...... 0193435062 atau add YM Acik naz_iela@yahoo.com
Kite buleh berbincang2 okeh......
Yang betul2 berminat sajork k..
Nak maen2 Acik lempangg pale lutot kang ahakssssss.....

Nota Seri Pengantin : Acik Dah tompah beliau, Engkorang bile lagi? wahhh iklannn.....

Hepi Deepavali uollss

Ai.....
Perghhh, memula cam sodeh yo an tau esok bersamaan 5 November pois acik patot eh takdo cuti sobab eh diganti sehari untuk hari raya haji nanti....
So, da fikir la boring nye weh sume senyao sunyik sajerk kan, sekali pas alik lunch tadi dorang kata opis cuti sebab opis melaka cuti melaka maju untuk hari tu la kan........
Ye haaaaaaa....

Ke mane ek program?kompiusssss...
Mau Karok....
Mau Bowling.......
Mau tgk wayang.....
Mau Deting... (gile kauu ahahaha)
Mau duet..... tuk wat sume tu agagaga......

Ape2 pun acik nak mengucapkan Heppy Deepavali buat masyarakat India di Malaysia...
Eh eh copp... Masa tahun 2004 ke camtu la, kawan abah ada hanta mesej ucap Hepi deepavali camni la romannye Acik ingat2 lupa la ek pantun tu... ahahhaaa

Uno rendek kadel gulik,
Kadel gulik kunji nair,
Amma appa kari gedik,
Dey thambi hepi deepavali....

Ammaaakkkk..... (Kalu Salah eja ke lain maksud ke MINTAK MAHAP la yooo...Acik ikut yo apo org tu bg pantun rayooo... uhuhkuhkuhuukk :)

Nota Sari : Jomput laaa ha datang umah acik, acik ado la masak kari kambing, kudo berlado, maruku sumo ado....Jomput la eh... :P

Keliru....

Salam uolss...
Pekaba sume?
hehehe..Acik Alhamdulillah...
Arini nak luah perasaan sket, wah kau acik tetibe kan.
Bukan ape, hidup single ni sebenarnye bosan.
Takde sape nak mesej, nak call.
Ahahahaha pe jadaahh kau labuchee cite ni sume.

Tak ada ape yang penting pn uolss...
Tapi ramai org cakap single ni boring, tak mantop, tak stail.
ewah... memacam..
Budak2 sekolah rendah pun dah bercinta weh..
Ini kan acik yang dah muda remaja ni kan..
Ofkos laaaaa kan... sob sob.
Single............

Tapi,
Bila kita sensorang, xda sape yang nak market kurang...
takde sape pn nk try2 ngorat ye dak.......
Bermuram durja je muka acik ari2..
Tak ke Bosan uolss tengok kan wakaka...

Masalahnya, bila acik dah mula nak kenal kenalan dengan some1. Mesti ada orang lain yang cuba nak kawan2 jugak nan acik weh... Sian teman acik tu, sobab eh uolls tau yo la acik ni punyo ati camno..
Punyola lombut bak kapas kan, ayat jiwang sket mulolaaaa menggodik yang amekk kan...
Tapi kuek kan jugak la iman ni haaa...
Syang yo la die sensorang... Acik cubo yooo.......

Mudah mudahan la uolss..
Acik dah lotih da haa nak poie ko london australia bangladesh nepal sumo la sobab nak carik jodoh agagaa....

Nota Lomak Belomak : Pelamin anganku belum musnah.. syukur uhukk

Ingat Mengingati

Belog Labuchee adalah tempat acik mengadu domba segala kegiatan acik, sekadar menghiburkan hati sendiri dan menjadi tempat mengimbau kenangan silam.eceh!Maka dengan itu, segala apa yang tercatat di belog ini adalah dari lubuk hati acik. tiada kena mengena dengan sesiapa yang masih berpijak di bumi yang nyata mahupun sudah tiada ya ya ya. Selain itu, entry2 yang ditulis kadangkala dikarang oleh acik pada waktu malam dan diauto publishkan ikut sesuka hati acik waktu dan tarikhnya. Ia adalah bukan pada waktu pejabat (ewah.....). Uols dibenarkan berkongsi entry jika berguna la ye, dan diharapkan dapatlah dikreditkan ke Labuchee. hehehe. Sebarang kecurian yang berlaku di belog ini, penulis tidak akan teragak2 untuk belasah korang! aci tak?Harap maklum. Bersamalah kita mengeratkan silaturrahim. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini