Selasa, Julai 27, 2010

Oldtown White Coffee TAK HALAL??

Salam Uolsss..
Sapa aje yg pernah makan di tempat tersebut??
Masyaallah, terkejut beruk acik bila baca artikel nih...
Yela acik kau ni pemalas nak baca paper, org da berzaman aku baru nak gembar gemburkan cite ni kan.huhu

Adalah niat di hati nak ajak family beramah mesra kt oldtown ni tapiiii....
Ate, baek ler acik bawok fakily gi makan kat kedai sate Hj Samuri kan....


*kredit selangor2u...

Layaannnnss.......

KUALA LUMPUR 19 Mac – Sanggupkah anda menikmati hidangan mi goreng berlaukkan kaki katak seperti insiden yang menimpa seorang pelajar lelaki ketika dia sedang menjamu selera bersama ahli keluarganya di sebuah kopitiam di Bukit Tinggi, Klang baru-baru ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 8 malam pada 11 Mac lalu, Aliff Shanaz, 23, terkejut apabila mendapati terdapat kaki katak dalam menu mi goreng yang dinikmatinya selepas tiga kali dia menyuap hidangan itu.

Sejurus selepas kejadian itu, dia terus mengadu kepada juruwang di kopitiam berkenaan yang kemudiannya memaklumkan perkara itu kepada pengurus kedai makan tersebut.
Katanya, beberapa pekerja kopitiam berkenaan telah mengambil gambar kaki katak dalam hidangan mi goreng itu selepas dia bertegas tidak akan memulangkan hidangan tersebut.

“Pengurus itu cuba pujuk saya dengan berjanji untuk menggantikan menu lain dan tidak mengenakan bayaran ke atas hidangan tersebut.

“Saya rasa tidak berpuas hati kerana pengurus tersebut gagal memberi penjelasan bagaimana kaki katak berkenaan boleh dimasukkan dalam menu makanan yang saya pesan.

“Malah, saya turut meminta pengurus itu menandatangani laporan yang telah saya buat untuk tindakan selanjutnya, bagaimanapun dia menolak dengan alasan arahan daripada pihak atasan,” katanya di sini hari ini.

Aliff kemudian turut mengambil gambar hidangan itu sebelum dibungkus dan dibawa pulang sebagai bahan bukti.

Berikutan insiden itu, dia membuat aduan kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Jabatan Agama Islam Selangor serta satu laporan polis di Balai Polis Klang pada 14 Mac lalu.

Pelajar tersebut turut membuat satu aduan kepada Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) pada petang semalam.

Katanya, tindakan itu dibuat kerana dia tidak mahu insiden yang sama menimpa umat Islam lain supaya berhati-hati sekiranya berkunjung ke kopitiam.

Dalam pada itu, Setiausaha Kerja PPIM, Datuk Nadzim Johan memberitahu, pihaknya menasihatkan orang ramai agar tidak mudah terpedaya dengan sijil halal yang digantung di kedai-kedai kopitiam.

“Pihak kami berharap kerajaan akan mengambil tindakan tegas terhadap pengusaha-pengusaha kopitiam yang masih berdegil memohon sijil halal bagi makanan dan minuman untuk dijual di premis mereka,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini. UTUSAN

~Nota Lemaks : Berhati hati kalu tak mau kaki katak bergelodak dalam perot kau...agagag..LArikssss

Rabu, Julai 14, 2010

Bosa plak haaaa....

Uollssss.....
Bosa bonarr ar gambar header baru acik....
Nak try ler buat header ala ala comel, melepsss dan glem..
Wink, wink......Sapakah agaknya yang baik hati lagi penyayang nak buatkan...
Ahahaha..Perasaaaan la weh kau labuchee...

Takpolah, tunggu ler buah rambutan tukor wane biru...
Baru ler acik akan fikirkan cara2 nak buat header yg senonoh sikit...
Sekarang ni tahan je ler mata uolss tengok muke acik yg tak semenggah terpampang bosa tu an an...ehhehe

Muncung tu mahal tu...
Sambil muncung dan berkata "Acik cyg Uolsss sampai bilo2.."Gituk lerr.....kihkih....

Babayyyy lemaaakss!

Selasa, Julai 13, 2010

Cherating Part 1

Salam Uols....Meh Polok polok manja siket...
Tersebutlah kisah.aaaiiipppp ok tak..gurau manje je acik nan korang tuh.
Last Week, rancang nak wat trip, trip tergopoh gapah nama die...
Cik Lela ler punye idea, nak release tensi ke cherating katanya...
Nak tengok Pulau...
Nak tengok matahari terbenam...Kekdahnye kan
Nak tengok Jodoh..Agaggaa (Acik kalau mak kau bace matikssla kau acik oii..)

Bertolak dalam tengahari setelah selesai semuanya..
Lama kan weh, nasib baik lah tak menanah bontot acik sebab memendap je kt kusyen kereta kan kekdahnya,
Tak berhenti henti nak cepat sampai katanya En Pemandu, Yunus...hehe


Halamak kocik plaak haaaaa.....
Tak pe acik translatekan kt korang, Welcome to Kuantan..
Agaknye la kot..mato acik ni ha pn dah tuo2 ni pandangan agak kabur sikit...
Al maklumlah veteren kato eh.....
Larikssss.......

Semangat weh, gune GPS nk pergi sana kan dan kekdah nya mestilah bateri enset kau kehabisan kan..
Alhamdulillah, da nampak sign board cherating hati ni melonjak bagaikan kena sawan vavi je uolss...
batak tak pergi kot!Wah kauuu.......

Masing2 duk tanye, tah siapa nk tanya ntah siapa nak jawab...
"Weh..Nak duduk chalet mane ni"
Sunyi...Japgi tanye lagi..
Memang mintak pelempang ler masing masing kan....ahaha

Weolsss, yang hadap sangat nak gi cherating..
Patutnya ada lagi 1 keta dak Ain follow...
Tapi disebabkan masalah teknikal tidak dapat nak dielakkan, nak tak nak kena teruskan perjalanan lah ye dak...
Gile Kau nak patah balik, pastu nk cancel dan balik ke rumah dan menangis meraung kan...Yang aaddoo..ahakss
(eh..eh..........nampak macam tangan acik polok tangan itu abg kan..kan.....Ehhhh, jgn pikio laen deme2 sume...Lihat betol2 yeh..tu tangan die, berurat2 bagai..Tu tangan acik comel mulus tulus je kt tepi patung tu..ahahaha)

Hambek kau, dah macam tin sardin dah dalam keta tu..Seb baek la, acik yg paling somel kat belakang tu..Terhimpit tp gigih weh nak berjimba mandi laut kekdahnya kan. Susah sama susah, senang sama senang....Gitu ler

Penat berjalan, eh tak..Naek keta..Sian Cik Wira lela, lemah kot jantung beliau..Muatan melebihi Had.ekekekeDari satu ke satu chalet cari penginapan....
Boleh kau, cari punye cari.....
"weh, cari depan lagi..mesti ada lagi chalet..."
"aah, lagi depan..."
"Eh x nak la chalet ni scary jerk.."
"Ala...jalan je depan lagi mesti ade punye"

Sekali nampak la 1 lorong ni mcm menghala ke laut, dan semestinye dalam ati sume org yang ado ni haaaa anggap adola chalet dalam nu ha kannn....
Sekalik...Mak aiiiihhhh....
"Iniii..tanah perkuburaaaann...."
Al-Fatihah.........
Tergamam kau..ahaha
Dekat tepi tanah perkuburan tu ada la chalet kayu2 si en pemandu pun cakap "taknak aku, kang pagi besok bangun2 je kat atas tanah perkuburan..."
mulot ko mak hayaam......tak koser..


Selamat...selamatttttt, sampai ade orang takmo balik dah weh..ahaha


Yeh yeh...setelah keringat membasahi bumi, peluh petani pun tak banyak macam peluh weolss ni kot...
Ini la dia, chalet terbaeeeek yang kami jumpa..
Alhamdulillah masih ada kekosongan..
Allah....murah betul rezeki pengusaha2 chalet cherating musim misuim cuti ni...
Makhluk Allah punya la ramai...Sesak napas, arghh tipu..aman je...
Angin sepoi sepoi bahasa melempang pipi atenye kan..

Motel ke chalet?entah le...bantai sajer...huhuh
Riverside 3 point beach resort...
1 malam = rm150
lopeh acik kelip2 mata sikit kat adik tu dapatlah kurang rm120. wekkk, sape je nk ktergoda nan jelingan kau tu acik..ngeh3.....
No talipon tak ada uolss, malu kot nak kasi..
Dah sampai sana uolss terjah saja lah,
Untung nasib dapat la bilik kosong...
Rugi Nasib, bawak la khemah..Berkhemah le kamu di tepian pantai tak begitu..ehehhe

Tapi pasal chalet2 ni jangan merisau la, melambak je kot kan yang kosong, janji kau tebal muka.
Pandai bodek harga semuanya Selamat......Murah dan Terbaekk dari ladang gandum kan.....

Bersihkan diri, buat apa yang patut..
Perut pun dah krok krek bagai kan...
En Abg angkat pun bagi idea..
ting..ting...kite gi makan kat kemaman la...Dah tak jauh da katenye kan...
Jalan nak pergi tu bersimpang simpang.
Biase la orang dah lapo mana ingat nak snap pic ke hape kan.huhuhh

Nama gerai : Nasi Kukus Mak Mah (Betui kott, aku lupeee mahaapp)
Lokasi : Pasar pagi Kemaman (botul2 eh acik tak tau)
Buka kedai pd pukol : 5 ptg sampai makanan habis
Barang Jualan : Nasi Kukus Ayam berempah dan seangkatannya.
Harga : Sedang2 saje....Baik untuk yang masih baru mula bekerja..cheapp kan..kan..
Kesedapan : terbaek dari ladang...
Rate Star : 11 dr 10 bintang.....ohek2..


Tengoklah uolss...Jangan air liur kau urang bertankung kat keyboard suda..
Sedap weh, menangis makan..Pedassss!!!
Tapi sangat sedap dan sangat menjilat jari rakan sebelah..wah!!over theee tau..

Dah selesai part makan memakan, gelak menggelak..
Mesti org sekeliling tu cakap..
"mano datang ler budok2 hok tok supo manusio ni.."
"gelok ngalahkan beruk mak yeh"
(agak nya la...kalau salah berdoa la kau labuchee..fitnoh2...!)
Pas makan, gi mana yeh?
Ape lagi bile kaki karok bertemu tangan karok bertemu mulot karok..
Jawab poie karok ler...Sengal, dtg jauh2 gi karok...
Ni paling acik malas nak cerita, weh......
Sangat sadis...Kerusi beliau gune kerusi kenduri kawen....rasa nak berlari2 weh pergi alik kl karok kt wangsa walk..ahahhaaa..titik!


Dah selamat menggelitis balik chalet, tak habes lagi sebab hari tersebut adalah besday Lela, my beloved frenssssss.......
Slamat Ulangtahun Kelahiran my Fren....
Umo dah meningkat, semuge panjang Umo, Murah rezki dan cepat2 kahwen...Gitu la...

Nota LEmaks : Pejal, pstt..pstttt...nanti besday aku nak kek canni gak yeh...nak kek ceklat, wahh demandd kau..!aahahhaa

Dia Larh Kot....


Awat muke ang camtu?
Syahdu makan......
Jaga buah ati ang leklok naaa.....
Jgn kasik die lari lagi....
Hahahaha.....
Nota Lemakss : Kuda ku lari gagah beranii..ayuh lariiiii...Lariksss!!

Makan Kenyang?

Pagi buta Uolsss....
Tatkala uolss da membuta, acik still mengadap belog hangit ni ha..
Belog suram2 kuku (ade ke eh?haahhaa)
Tadi acik poie la belog ini perghh.......
Si Jamil tu makan sampai 5 pinggan uollss?leh caye ke ko jamil...ahaha
Okeh2 nk dijadikan cite perot jamil senak dan mengakibatkan pelanggaran antara usus2 dan tali pusat (ok stopp..acik ngarut je neh..huhuh)

Jamil habaq abg ipar die kasik petua, amek senduk yg uolss senduk nasi tadik pastu wat gaya cm cedok dari perut dan selawat..wah, matiklaa uolss nk masukkan senduk lam perut...agagag
Ok tak tak...tau kan camne nk wat uolss?
(sambil acik membuat gaya di depan lappy ni...dengan harapan rakan blogger beliau nampak..wah, tlg sepak si labuchee ni...ahaha)

Dan nampak nye ia berkesan kate tuan jamil....
Adessla, arini acik makan x lah sesenak yg mungkin sebab arini acik sopan dan santun makan ala kadar....Eceh, nampak sangat kau makan sebeban acik kalu selalu..hehehe...

Ok ler, itu petua kenyang perut yeh..So awak2 sume bleh try yer...Slamat mengamal dan beramal...

Nota Lemaks : erm...bleh tak kalu tatkala ni acik nk cakap "SAYA LAPO!!! ahaahaah

Isnin, Julai 12, 2010

Acik Masih Somel..Larikss


wowwwwwww.....gini kah muke haku lagi 20 taun lgi?
somel la tuh...hahahahhahaa
Hambek ati ngko katenyeeee..
Nak nyedap kan hati nurani sendiri katenye kan...

Jumaat, Julai 09, 2010

Hai..si budak Musyukkk...

Hait.....Duk tangan menggodeh gadah ternampak la pic budak budak mucuk ni..hehe
Tengok la si baju kuning tu, bergaya sakan.. Ni pon die yang duk ajar posing lagu mana huhuhu
Windu la pulekss, kalu cuti2 skola br ler boleh datang umah acik ni....
Ececeh...Acik ni nampak je muke sentap, merempan tak tentu pasal tapi penyayang lagi bersifat keibuan uolsss (Sila sepakkkk acik laju2 plzzz.ahah)


Danish, Daniel, haikal(jiran) and Syafeeq...


Pilih2 ler mane satu nak wat menantu ahahaha.....

Windu nk tgk dorang bangun tido pastu berzikir kat tinge acik soh beli nasik lemak la kuih la...Pernah sekalik tu, bangun senyap2 tutup lampu pastu mandi and siap nk pi keje....Keluar bilik, wah..siap basuh muka siap duduk tunggu, melampauuuu batas weh hehehee....

Syiok kan, tgk perangai budak2, tp bile datang angin rempan dorang tu mula la rasa naik ruam satu badan kan uolsss..hehehe...

Nota Lemaks : Bile nak ada anak sendiriiiiii uolssss..LArikssss..yeh yehhhh....

Jiranku sayang......

Salam Uolsss..
Meh polok polok cemolot sket.....dah lame acik tak hapdet blog diva labuchee perasan cantek ni huhuhu.......
Uolsss.....
Bukan maen acik taknak tido semenjak menjak jiran acik sebelah rumah ni baik hati lagi penyayang bukak wireless ewaaah ko acik menda free nak je kan...ngeh3...

Aduh....tatkala acik membebel dengan tak tentu hala ni terdengar pulak bunyi kedebuk kedebak dari atas penhouse acik ni haa, giloss ko duk penhouse ahahhaa
Ehhhh....nape eh?haruslah acik kau ni jadik mak bizibodi pagi buta ni kan....
Adik acik ckp apo weh...."malam ni kan malam jemaat".....
Weh Over sangat kau, malam jumaat smpi keruang tamu bunyik nye kan...siap denga ada orang jerit jerit (haaa...korang denga camni mesti suke kan...agagagaa)

Lately, selalu la denga cam bunyik gadoh2. Bunyik macam2 bunyi ado.Scary mary weh...
Tapi tak kan la tetibe acik kau ni bile berselisih nan jiran gado2 laki bini tu pastu tanye "kak nape kau jerit2 bunyik2 segala macam tu kak oii..."ahhhaha
Mau die kasi peliku kalis peluru kt acik kan..yang adoooo.....

Harap2 dan doakan yang terbaek(cehh ustazah acik da starttt....)
Walaupon uolss menyombong nan acik...Selisih bahu muka kelat, berkilat, melekat.Acik tataaapp anggap ko jiran ahah ape kes kan?ahahhha motipp?
Dan walaupon kau cuci baju pastu air baju kau tik..tik.tik....kt baju acik yg encik mesin tlg basuhkan tu, acik ttp sayang kt kau sbg jiran.....(nampak x permainan die..nmpak x??huhuh)

Apakah acik merepek di blog marahkan jiran?hey..hey...ahahahaa
Okiessss.....Pape pon, muge Angin deru2 acik ni sampai la kt jiran acik tu kehhh....hehehehee


Nota lemaks : Acik syg korang cm syg jiran acik weh.....ececeehh, pat la pat laaa...kasik gulai ikan ke, kari kambing ke...ahhhaha..kate jiran, masak2 anta umah acik labuchee kau ni sket yeh....babai babaatttss....

Ingat Mengingati

Belog Labuchee adalah tempat acik mengadu domba segala kegiatan acik, sekadar menghiburkan hati sendiri dan menjadi tempat mengimbau kenangan silam.eceh!Maka dengan itu, segala apa yang tercatat di belog ini adalah dari lubuk hati acik. tiada kena mengena dengan sesiapa yang masih berpijak di bumi yang nyata mahupun sudah tiada ya ya ya. Selain itu, entry2 yang ditulis kadangkala dikarang oleh acik pada waktu malam dan diauto publishkan ikut sesuka hati acik waktu dan tarikhnya. Ia adalah bukan pada waktu pejabat (ewah.....). Uols dibenarkan berkongsi entry jika berguna la ye, dan diharapkan dapatlah dikreditkan ke Labuchee. hehehe. Sebarang kecurian yang berlaku di belog ini, penulis tidak akan teragak2 untuk belasah korang! aci tak?Harap maklum. Bersamalah kita mengeratkan silaturrahim. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini