Khamis, Oktober 29, 2009

betulke?

terdetik di hati kecil..
Erh, paa dia yg aku rasa nie...
Hapuskanlah Oii...
Mana mungkin ia akan berlaku..

Godek-godek fon,
masih x berbunyi..
Hurm..kebosanan jugak kalau keseorangan ni..ewahh :P
tapi xpe..
Aku percaya ada sesuatu di sebalik kejadian yg dicipta Allah..

Jam menunjuk ke waktu untuk bangun dr kerusi empuk.
Siap sedia untuk jumpa cheche..
Kepala Ligat fikir masakan apa nak di hidangkan di atas meja kayu nanti..
Otak jadi beku..Sesungguhnya nampak la aku seorang yg pandai masak..hehee

Hati berbelah bagi..
Senyum sendiri..
Mengenangkan proses ketuaan aku yg agak rumit...
Menjadi agak tersipu malu bila mengenang sang sahabat...
Hish...mana bisa terjadi....
hihihh....

Jumpa lagi.....
(nampak naa acik malas nk hapder..banyak cite ni uolss...hehehee)

Pemalas LIpass :P

Belek - belek muka kat cermin pintu.
"hurm....bukan main selekeh ko ziela arini..."
abes bedak barangkali....

kembali ke meja komputer, godek fesbuk...
oh alangkah girangnya hati buat2 tiada masalah walaupun kepala berserabut...

masih menanti mood berblogging kembali....
hurm....apa la nasib... :P

Selasa, Oktober 13, 2009

gelabah ke risau?

Salam Uolss....
Lintas langsung dr kedai telepon Kak Ela...
Miahahahhaaa.....

Huwaaa....Suksesss!!Sukses!!!
Acik beriya la ingatkan acik salah save koding ke...Delete ape2 ke...Sampai background Blog ni xdek....
Ropenye komputer entik opis acik tu la punye hal....kihkhihkikh

Sukenye weh......Meh2 Acik Lanje roti canai sume.....
Tapi tunggu acik kawen ngan artis laaa wokeh?huhuhuu.....
Ok..ok..hati sudah gumbira......

Rakan2.....
Kat sini nak promote sket...
Kalu ada sape2 berminat nak beli broadband sila roger2 acik k..
Kak Ela ni kire dealer Celcom..
So....Kite enjoy...hahaa....(cam nk kena lempang je an...)

Murah2 sajerk.....
Sila Call Acik keh........
Acik sedia menjawab call anda....ihikss......

ps : HATI GUMBIRA!!!!!

Jumaat, Oktober 09, 2009

Background Macam Cha Ya Bai.....

Salam Uols....
Harap Maaf...
Nombor yg anda Dail...eh, ape kejadahnye tetibe nombor terbabit...

Eii.....makin membengkak tinge acik ni uols...
Asal la...tu la ko Chee, gatal sgt nak tuko background..
Godek sane...godek sini...Satu haram jadah kaler pun tak kuor....

Adehlaaa....Help Me!!!Help Me!!! ( Sambil wat tangan cam ngah renang Kuak Lentang...)
Apola nasib Badan......

Xpe, Chee ko kena Usaha tangga eskelator sket...
Bagik background kaler2....
Kusam lagik Masam uolsss kalu background Puteh aje....ngehngeh.

"Saya Akan Berusaha!!!Tapi Esok Je......."

Daaaaa Diiii Duuuuuu :)

ps :Ngah Duk berkire2 nak pakai baju cemane erh nk gi Open House Opis kat Melaka Ahad nie....Tema nye UOlss "gLeMeR RaYE" glemer sgt ke ngko....ADusss........ (Tetibe je terbayang Baju "OPAH" yg menang "Glamour Raye" taun Lepas...ngehngehngeh

Jumaat, Oktober 02, 2009

Allah........Berkatilah Kami

Salam...
Bertafakur dan bersyukur ke hadrat Illahi tatkala melihat Musibah yg menimpa saudara2 kite di Indonesia.
Terasa kesakitan yg amat.... Tangisan Isteri, anak2, saudara mara melihat org yg mereka sayang ditimbus runtuhan rumah, Allah.....Sakitnya tak terperi....
Baru beberapa saat kita mulai gembira menyambut aidilfitri..Sekelip mata punah segalanya...

Petunjuk Allah barangkali.....
Kita hamba Allah yg Alpa..
Allah...berikan aku hidayahMu, Jadikan aku hambaMu yg solehah....
Aku ingin SyurgaMu Allah....

Ya Allah, betapa indahya bumiMu ini...
Hanya Al-Fatihah sahaja yg dapat aku kirimkan..
Memohon Keberkatan untukmu Disana nanti....

Biarpun hanya sedikit kesan gegaran terasa, ingatlah saudara2 ku....
Apa Jua bisa berlaku..Allah Maha segalanya..

Ya Allah,
Diri ini sering melupankanMu,
Diri ini bukan hambaMu yg soleh,
Diri ini lalai dgn perintahMu,
Diri ini Berdosa pd Ibu dan Ayahku,
Diri ini amat Hina di sisi Mu Ya Allah..

Ku Mohon PadaMu Ya Allah,

Kau ampunilah Segala Dosa2ku,
Dosa Kedua Ibu Bapaku,
Dosa Adik2 ku,
Dosa Saudara Maraku,
Dosa Rakan2ku,
Dosa Org2 Islam..

Berikan aku hidayahMu,
Kuatkanlah Imanku agar tdk melakukan perkara2 mungkar,
jadikanlah aku sebaik2 manusia..
Menurut perintahMu...
Setiap saat mengingatiMu..
Bakal menghuni SyurgaMu..

Ingat Mengingati

Belog Labuchee adalah tempat acik mengadu domba segala kegiatan acik, sekadar menghiburkan hati sendiri dan menjadi tempat mengimbau kenangan silam.eceh!Maka dengan itu, segala apa yang tercatat di belog ini adalah dari lubuk hati acik. tiada kena mengena dengan sesiapa yang masih berpijak di bumi yang nyata mahupun sudah tiada ya ya ya. Selain itu, entry2 yang ditulis kadangkala dikarang oleh acik pada waktu malam dan diauto publishkan ikut sesuka hati acik waktu dan tarikhnya. Ia adalah bukan pada waktu pejabat (ewah.....). Uols dibenarkan berkongsi entry jika berguna la ye, dan diharapkan dapatlah dikreditkan ke Labuchee. hehehe. Sebarang kecurian yang berlaku di belog ini, penulis tidak akan teragak2 untuk belasah korang! aci tak?Harap maklum. Bersamalah kita mengeratkan silaturrahim. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini