Isnin, November 08, 2010

“IF I HAD RAPUNZEL’S HAIR”

" Tersebutlah kisah di sebuah Istana yang jauh di puncak gunung apa tah namanya, terdapat seorang puteri tinggal bersama ibu tiri dan 2 org kakak tiri la jua. Nama puteri itu Labuchee, kalau tak silap la.
Puteri itu sangat comel, kacak, bergaya, sopan santun segalanya cukuplah. Berlainan pula dengan kakak kakak tirinya, sudahlah comot tidak semenggah pula. (mengeluh dalam hati)

Kelebihan puteri ini adalah ia mempunyai rambut yang sangat panjang. Kiranya jika di jatuhkan dari puncak istana sampai lah jua rambut itu ke tanah. Hebat bukan?
Maka jikalau Dayang dayang mahu menyikat rambut puteri tersebut terpaksa lah dayang itu memakai alat keselamatan dan menyikat rambut tuan puteri (kira macam rock climbing laa..) sangat hebat....

Puteri Labuchee amatlah kasihan sekali kerana beliau mengahadapi hari hari yang amat sukar dan teraniaya kerana hidup sebumbung dengan ibu tiri yang jahat dan kakak tiri yang suka membuli. Kasihan, puteri hanya bermanja bersama dayang istana sahaja.

Akibat dek selalu dipulaukan, puteri hanya duduk di tepi tingkap istana sahaja mengambil berkat angin sepoi sepoi bahasa. Tanpa mengetahui dirinya diperhatikan seorang putera raja dari negeri pasir 3 belah. Akibat dari ketidaksabaran sang putera mengambil keputusan untuk melamar tuan puteri setelah hampir saban hari melihatnya menangis, meratap sambil menjuraikan rambutnya yang panjang itu...

Tuan Putera itu tanpa segan silu memperkenalkan diri pd tuan puteri dan nampaknya tuan puteri itu telah jatuh cinta pandang pertama dan menjuraikan rambutnya ke tanah agar putera tersebut dapat naik ke istana dan berkenal kenalan untuk menjamin masa depan."

***tenenet..tenenetttttttttt (bunyi alarm....)

Haihh.....Mimpi rupanya Cik Labuchee neh.. ahahaha
Ok2, Akibat dari acik asyik lah memikirkan bagaimana untuk membuat karangan ini. Sampai termimpi mimpi uolss..Tak sempat nak mimpi berkhawin dengan itu putera. ahaks :)

Rambut adalah salah satu mahkota yang wanita kena jaga kan, walaupun bertudung rambut penting untuk dibelai, diwangi2 kan gituk..

Jika Acik Ada rambut sepanjang rapunzel?

1. Mahu nya nak sikat rambut kena turun tangga, Acik duduk tingkat 3 weh.
2.Sekarang kan musim banjir, jika rambut acik dapat menolong mereka berpaut. Memang acik akan tolong.
3.Ikat peragut, penjenayah dan yang berkaitan ehehe.
4. Disebabkan rumak acik tingkat 3, sukar nak bawak barang dapur banyak kan. So, kasi ikat dan tarik je la senang.
5.Bole buat sanggul tinggi bila pakai tudung ahaks :)


Inila die sang puteri raja yang telah dipotong rambut rapunzelnye..
Tak caye? huk3...
Acik lagi la tak percaya.... :)

Nota Rambut : Ehem...ehem kasik la tiket tu kt acik yeh yeh.. :)

4 ulasan:

cayang labuchee:)

Ingat Mengingati

Belog Labuchee adalah tempat acik mengadu domba segala kegiatan acik, sekadar menghiburkan hati sendiri dan menjadi tempat mengimbau kenangan silam.eceh!Maka dengan itu, segala apa yang tercatat di belog ini adalah dari lubuk hati acik. tiada kena mengena dengan sesiapa yang masih berpijak di bumi yang nyata mahupun sudah tiada ya ya ya. Selain itu, entry2 yang ditulis kadangkala dikarang oleh acik pada waktu malam dan diauto publishkan ikut sesuka hati acik waktu dan tarikhnya. Ia adalah bukan pada waktu pejabat (ewah.....). Uols dibenarkan berkongsi entry jika berguna la ye, dan diharapkan dapatlah dikreditkan ke Labuchee. hehehe. Sebarang kecurian yang berlaku di belog ini, penulis tidak akan teragak2 untuk belasah korang! aci tak?Harap maklum. Bersamalah kita mengeratkan silaturrahim. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini