Jumaat, Oktober 29, 2010

yeah...Abah da balik....

Salam Uolss..
See, nampak tak acik anak solehah...
sambil kegirangan meyanbut ayah balik otstesen....
ehhhhhh, tak caye plak lempang siku nak? hehehe

Okeh2, abah acik gi kelantan atas urusan kerja ada jualan ape tah..
So bile da pegi kelantan macam2 la kan dikirim, mengirim, tergoda menggoda dan sebagainya..
Semalam acik nampak apa yang beliau bawak balik :

1. Limau bali
~Mak acik potong2 pastu die kata, jgn makan dulu..biar die kecut sket baru la best . Ala...ade la gaye2 camtu sket die cakap.... So, kompen rini die da kocuit kan moh ler kite makan uolss ahaks :P

2. Mangga kuning2.
~ Masyaarakaat uolss, sodap eh.. Acik mulo eh da terlentok kek ruang tamu akibat dr makan ubek sesemo tu an tibo eh acik paling ke kiri nampak plakssss senimbun mangga da potong uols atas meja.. bedesup la bangun kan, x kan nk pandang pastu termimpi2 ye dak? huhuh..

3. Kueh Akok dan Bahulu
~ mak aih, sodap tu sodap tapi manih bukan main lagi. Cik temah pun serender la uolss nak makan. Ni pn samo gak sumo dah lelap da, siap krohhh krohh lagi... Dorang kejut "weh2 bangun Abah suh makan kueh2 ni sume" alohaaaaaa abahhh... hehehhee

4. Udang Gergasi...
~ Wahhh, scary uolss.... Kebetulan acik smalam duk la teringin mau makan kari udang... Sekali si Ika kuarkan Udang gergasi Abah beli utk mak... "Tanda Cinta" katanya.. agagaga LAriksssssss tu acik wat cite sajork fren...
Tapi betul la Alkisahnya, Abah gi makan kt Pasar Siti Khadijah(menurut beliau laa) Pastu nampak la udang nih, dengan tak tunggu lama theolls pn ambik la lauk udang ni, 3 ekor, 3 ekor ye uolsssssss..... ulang sore... Nak tau bape rege eh?RM65.00 gituk weh....
Tak terkojol ko nak dengar? Hehe.. JAdinye abah tak sampai hati nak makan.. Maka dibawak la balik ke rumah tanda kasih pada isteri yg suke gile babas makan udang hek2...
Suwitttt je.. ahaksss......

Mak siap pesan..
"long, ko x ambek gamba?aplod la kt fesbuk.........."
siap suh tulis gini " udang yg dibeli oleh abah untuk isteri tercinta" haiyaaaa.... aggagaga

5. Murtabak Diraja..
~ Acik pn tak pasti nape theolss panggey murtabak Diraja..
Adakah raja2 sajork yg makan murtabak tersebut? hahahaaa
SAiz nye??? masyarakattt........ triple murtabak biasa..... kebesaran beliau boleh dibelah2 dam dimakan oleh 5 org secara kenyang la weh..
Sedap ke Acik? mesti korang tertanya kan????
-------> yg sedang2 sajaaaaaa yg pentinggggg bkn duet acik keluar...
haaa kire camtu skalik la.. kek kl ni dorang kte 1 bijik tu rm15.... try la weh, makan smpi senak.. :P

Nota Lemak : Ciss gigih acik gugel nak ambik gamba udang gergasi takdo pulak.. chaittt.. huhuh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cayang labuchee:)

Ingat Mengingati

Belog Labuchee adalah tempat acik mengadu domba segala kegiatan acik, sekadar menghiburkan hati sendiri dan menjadi tempat mengimbau kenangan silam.eceh!Maka dengan itu, segala apa yang tercatat di belog ini adalah dari lubuk hati acik. tiada kena mengena dengan sesiapa yang masih berpijak di bumi yang nyata mahupun sudah tiada ya ya ya. Selain itu, entry2 yang ditulis kadangkala dikarang oleh acik pada waktu malam dan diauto publishkan ikut sesuka hati acik waktu dan tarikhnya. Ia adalah bukan pada waktu pejabat (ewah.....). Uols dibenarkan berkongsi entry jika berguna la ye, dan diharapkan dapatlah dikreditkan ke Labuchee. hehehe. Sebarang kecurian yang berlaku di belog ini, penulis tidak akan teragak2 untuk belasah korang! aci tak?Harap maklum. Bersamalah kita mengeratkan silaturrahim. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini