Selasa, Januari 25, 2011

Jemputan Majlis perkahwinan Labuchee dan dot dot dot..

Ha...Laju2 Klik. :)
Jemputla ye datang Majlis Perkhawinan acik yang tak seberapa ni.
Detail tengok bawah ok..

wah. Bajet kartun pompan tu acik la.
Slim gituk, berangan la kau acik sampai ke sudah.
Eh lupe pulak detail majlis.

Waktu : Start kul 12
Tempat :Umah Acik la.. takkan tak tau.

Settle???
Owh ye..tarikh lupa nak jaja.
Bulan 4 weh......
Tahun belom tetapkan lagi. Korang standby la hadiah dulu k!
Aci tak? ahahahaha... Lempang acik plis!

Dah2, jangan nak mengarut lelebih. Sebenarnya cerita ni wujud bila acik blogwalking page Ayu.
MyFren la. Dia sudah menunangkan diri beliau dan mahu berkhawin. Tapi biasalah pengantin2 ni risau apa je? DUIT ler kan.. Kos segala mak nenek nak disediakan sudah tentu menggunakan ongkos yang banyak.

Ada betul nya kata kawanku itu sebabnya if kasi paper beg yg berisi "yang ado" pasti akan menjadi bualan org selepas majlis perkhawinan. Weh, gua cakap nan lu kan (wah tetibe jadi garang ni) yang keluarkan duet tu sume gua! jadi apa lu dapat, lu diam. lu terima dengan redha. BOLEHKAH?uols...

(Berubah jadi sopan santun semula)
Bukan ape uols, yang nak mendirikan masjid tuan empunya badan. Yang nak menanggung segala kos, utang piutang sume nye kita sendiri. Bagi acik la kan. kan. Ni cakap terus terang punya takde simpan sorok berak tengah jalan tak ngaku punye (ape punye pengotor kau ni acik...) Insyaallah, jika diizinkan Allah acik berkhawin pada masa akan datang ni. Acik akan buat sesederhana yang mungkin. Kalau kita ada lebih, kita buat lebih. kalau kurang, muge kita sesama hepi masa majlis itu. Ala2 kongsi kegembiraan uols.

Kenapa iols,weols,theyols takot nak khawin??
1.Bakal bini mintak hantaran tinggi??
~ikut kemampuan la uols, kalau takat nak sedapkan telinga orang datang bila denga hantaran nye tinggi, baik ler rentikan. Sebabnya kalau mampu memang dah simpan baik punya, acik respek la.cayaaa la sama lu. tapi kalau wt loan bank.. Pas kawen sape menanggung?diri sendiri kan? (Acik cite sal diri acik okeh... tak ckp org lain pun. ngeh3..)

2.Tak cukop duit.
~Kos tinggi, katering, pelamin, mekap dan sebagainya..

3.Reta (Harta) takdo lagi
~Moto, keta, ketapi, rumah takde lagi. takkan nak menyewa?duk umah mertua.?Acik gamble je. mane2 bole asalkan bole berteduh wahhh.ahahahahahahaa

Banyakkan weh kalau nak list kan.
Sebab tu ramai bujang2 skang ni.
Ehem...ehem...acik pon bujang! tak mahal pun hantaran yg diapply. :P
Larikssss.........




Meh sini dekat sikit nak bisik.
Acik nak kasitau awal2 la ye. Majlis kahwin acik nanti sederhana je, taknak mewah2. Acik Low Profile, pemalu, sopan santun, penyayang (motipp??) sumela. Jadi tidaklah rasanya mahu membuat majlis besar besaran cukuplah kite sama2 merasai kemeriahan nya. ( feeling2 artis...)

Kau nak kasi apa kat tetamu kau acik??
-
-
-
-
-
-
-
-

yes! TELO la...
Kenapa?Nampak kedekot?
Nehi.. nehi. Mak acik dah cakap, lame dah tak gi orang kahwin dapat telo.
Sekarang ni macam2 menda orang kasik, wat semak umah weh! (ampunn......acik punya perasaan je la..)
Kasi telo, kasi ngap dah hilang!! hehehe

Uols,
Kadang2 manusia ni selalu je ada sifat tak boleh tengok org senang kan.
Bila Tuan rumah tu kasi benda cikai2 je, nanti ada la mulut cit cat cit cat sana sini.
Kedekut la, ape la, itu ini la...
Tapi cuba kita di tempat mereka? dah buat sehabis baik. Penat lelah dan akhirnya ramai mencaci.
Kesimpulannya :
Terima saja pemberian org, walaupun sekecil zarah! ia amat bermakna, kenangan di hari bahgia kan. Dari tak dpt ape.. Apa kau nak cakap? Bersyukur kan lebih baik.. Kita datang rumah dia pun nak tengok dia bersanding betul tak?

Uols jangan la segan silu jempot acik ek bile kawen....Acik Okeh punyeeeee ngeh3 :)

Nota kengkawen : Awas! Kalau ngata acik time acik kawen nnt.. *matiksler emo! ehehe

3 ulasan:

  1. hahahhahaha wat sedrhana sudah noks...biarkan apa org mau kata yg pnting kita guna wet kita..bkn pkai wet dorang pun..huhuhu

    BalasPadam
  2. cis...terkena aku...rasa macam nak bg ko mkn sambal belacan banyak2...boleh???hahahaha....;p
    ayu dah nak kawin ye???tul ckp ko...buat ikut kemampuan..aku setuju...kdg2 org kte nak menunjuk sgt majlis mewah...after kawin ikt perut la...cmno tu...sape nak jawab...hakhakhak...

    BalasPadam
  3. ain : betui tu...kite yg merasa kegigilan nk keluarkan duet ana n..hehehehhee

    yana : akahkhakhakah.........terkena ye..sabo je la...betiu tu akibat nak menunujuk pas kawen makan telo nan nasik jee ahahaha

    BalasPadam

cayang labuchee:)

Ingat Mengingati

Belog Labuchee adalah tempat acik mengadu domba segala kegiatan acik, sekadar menghiburkan hati sendiri dan menjadi tempat mengimbau kenangan silam.eceh!Maka dengan itu, segala apa yang tercatat di belog ini adalah dari lubuk hati acik. tiada kena mengena dengan sesiapa yang masih berpijak di bumi yang nyata mahupun sudah tiada ya ya ya. Selain itu, entry2 yang ditulis kadangkala dikarang oleh acik pada waktu malam dan diauto publishkan ikut sesuka hati acik waktu dan tarikhnya. Ia adalah bukan pada waktu pejabat (ewah.....). Uols dibenarkan berkongsi entry jika berguna la ye, dan diharapkan dapatlah dikreditkan ke Labuchee. hehehe. Sebarang kecurian yang berlaku di belog ini, penulis tidak akan teragak2 untuk belasah korang! aci tak?Harap maklum. Bersamalah kita mengeratkan silaturrahim. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini