Rabu, April 08, 2009

SEDEH YG TERMAT.....

salam sume...sori uolss arini kite memang tension...setension tensionnnyeee....nape uolsss??putus chentaa???hampeh uolsss salah...putus chenta xpe, leh carik laen...masalhnye nak putos mcm mane.....bak kate org "air dicincang xkan putus".....faham x uolsss???

lately, acik ade menghadapi sedikit masalah rumahangga..tp x elok la acik nak cite kat sini tp acik nak uolss tau memang menda ni wat acik TENSION sampai nak wat keje pon ase heeeeeeeeeeeeeeeeeee............bengang......acik ni akak uolsss....bukan adek2....but u know....name pon manusia...manusia yg reti bersyukur dgn ape yg Allah beri...nak tunggu Allah timpakan bala br nak sedar ke uolss?acik pikir kite ni x lame idop dan x dijamin masuk syurga pon..what for nak bertekak, nak mengampu, membodek, menghasut, wat org pecah belah, wat benci sesame sendiri...untuk ape uolss?????

aii betol2 x paham... tp hati ni remuk rendam....mcm baju tu kena komot2 kena tumbuk2 ker...gituk la gamaknye... sape nak tanggung sume derita ni uolss? diri aii sendirik la kan...sampai bile aii leh bertahan... skarang ni aii da umor 22 years old..then aii da berazam tuk kumpol duet byk2 dan mulakan idup baru..... aii da bosan idup mcm ni... dikelilingi org2 yg aii sayang tp hakikatnyeeeeee......... bermuke2...
tp dlm hati ni dok pikir :

"ko toreh mcm mane pon...air tu xkan putus"
"tp hati aku neh..sape nak tanggung"
"aku ni manusia biase, ade hati dan perasaan"
"aku x jahat, aku tau baik buruk"
"aku da 22 tahun, bukan besar kepala nak buat menda x elok"
"aku kakak...!!kakak sulung!!"
"aku hormat org, org hormat aku ker?!!"
"aku xnak"bebas",cume aku nak sedikit ketenangan"
"aku x nak kawen, tp aku nak berkawan!!"
"aku x maki org, plz jge perkataan!!"
"aku syg keluarge aku, adek badek aku...dorang?!!"
"aku syg keje aku. kalau tension cemane nak keje!!"
"aku x jahat, x sosial,x minum arak, x wat maksiat.."
"aku x fitnah org, nape die fitnah aku!!!"

apa yg aku nak lakukan skarang ni..hanye kat sini tempat luah perasaan aku neh....mungkin skarang ni memang jiwa aku kusut skett...huaaarggghhhh...tension siottt....papehal pon aku harap uolss sume doakan ketenangan hati aku neh...mcm mne hati korang tenang, doakan hati aku tenang mcm tu k........
andainye masa ni dapat aku putarkan, aku nak jadik org paling diam kat dunia neh....aku da xmo kusut2 kan kepala....setiap tutur bicare kite ni melambangkan keperibadian kite...aku cube jadik yg terbaik walaupon x sesempurna mungkin tp aku cube...tp hakikatnyee.....Allah da berikan petunjuk kenapa kau x berubah????kenape???kenape kau x didik aku jadi insan sempurna???kenapa aku mudah alpa???kenapa setiap bait2 kata kau musnahkan diri aku??tahukah kau setiap kata2 kite pd org itu adalah doaaa....

Ya Allah, aku adalah hambamu yg hina,hambamu yg mudah alpa yg slalu melupakanMu, hambaMu ini bukan anak yg solehah....tp Ya Allah, kau berikanlah aku kekuatan untuk menjadik hambaMu yg taat, sentiasa mengingatiMu dan menjadik anak yg solehah pd kedua ibu bapaku Ya Allah...aku x berdaya nak menghadapi hari2 yg mendatang Ya Allah..berikanlah aku semangat untuk teruskan hidup yg penuh liku ini...Kau kuatkanlah keimanan diri hambaMu ini serta keluargaku....Ampunilah dosaku, kedua ibu bapaku, adik beradik ku serta semua umat islam Ya Allah....kau makbulkan lah segala doa ku ini..amin ya rabbal alamin.....
thankss....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cayang labuchee:)

Ingat Mengingati

Belog Labuchee adalah tempat acik mengadu domba segala kegiatan acik, sekadar menghiburkan hati sendiri dan menjadi tempat mengimbau kenangan silam.eceh!Maka dengan itu, segala apa yang tercatat di belog ini adalah dari lubuk hati acik. tiada kena mengena dengan sesiapa yang masih berpijak di bumi yang nyata mahupun sudah tiada ya ya ya. Selain itu, entry2 yang ditulis kadangkala dikarang oleh acik pada waktu malam dan diauto publishkan ikut sesuka hati acik waktu dan tarikhnya. Ia adalah bukan pada waktu pejabat (ewah.....). Uols dibenarkan berkongsi entry jika berguna la ye, dan diharapkan dapatlah dikreditkan ke Labuchee. hehehe. Sebarang kecurian yang berlaku di belog ini, penulis tidak akan teragak2 untuk belasah korang! aci tak?Harap maklum. Bersamalah kita mengeratkan silaturrahim. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini