Isnin, April 06, 2009

ikan...ikan....ikan.....

Haa....seperti yg telah diuar-uarkan...tibe la saat dan time nye nak gi beli ikan..huhuhhh...(da lame x alik kg....)
bangun je pagik, siap2...bergegas le menuju puncak...bukan uolss menuju ke tempat org alik laut..huaa....
setelah beberape jam(peh.cam jauh jerk.haha) sampai la di tempat yg di tuju...acik x bape pasti katne cume yg acik tau tempat tu kat sekinchan/tanjung karang....masuk jalan trsebot dan jalaannnnnn......dan jaaalaannnn...opsss da samapi...tp malang nye uolss..x amek gamba bile da sampai..hakahakkk...excited uolss nak tgk ape yg ade.....
wahh..naik je tempat kire cam jeti die la..rase cam nak pitam tgk punye byk ikan..best..sonok...sonok...

"ni sekilo bape inggit"
"5 inggit..."
jgn x caye uolss...ikan bawal kecik tu sekilo 5 inggit jer...
pehtu ketam = rm7.00 sekilo
sotong = 7.00 sekilo
tu yg acik ingat.....ikan jgn cakap le..murah2 bebenor.....sekilo rm2.00 ade,rm2.50 ade....hamboii...x hengattt rege die yee....borong laaa mak acik..adehlaaaa tetibe acik teringat yg acik utang ngan mak rm6.50 wokeh....hakahak...beli ketam untuk kawan acik tu haa.....mak,bleh x klu kire halal...haaa..gituk la uolss...da utang wat2 luper...hehehehe
layan gambaaa ikan dan kengkawannye erhh...zass

ikan ape ni wehhh...besau sesangat


udang ni mahal uolsss....x kosee mak acik nak beli..hahaa...ade lagiks atu tu leh tahan besarnye hanye rm10.00 sekilo...sedap wehh..nyum..nyum...

yang ni lagik la acik x tau ape tah name ikan neh..ikan jula juli bintang lapan kot...(jgn tanye mne aii dpt name ni...sebab nye da tangan aii nak taip ceenggitu kannn..waahhh.)


lagik..lagikkk...

wokeh...yang ni palin gacik gemor sgt neh...gamak nye nampak cam ulat dak??huhu....ni la namenye udang ketak uolss..jgn ingat abg naz melodi je ade rambut ketak..kuikuiii.....pape pon uolss...mak acik sambar 10 ekor = rm 4.00...
sambey2 mak acik melihat, menengok dan membeli belah..weolss pe lagik, ate da gile gambo...(gile sket jerk..nyahahaa)
haa...gitu la nok....ikan ape aii x tau tp besaww yg amatt..ngeri....huargg...

baju kami samee..huhhu...(caber cun betul si jaja neh...kahkah)
penaja pakaian Pn Hasnah aka My Mum..huaaaaa....tq..tq....
alohaa lupe plak nak terbalik kan gamba neh...sowii beb..layan kan aje erh..hihkikik...
ni la pembantu kedai tuh...tukang letak aiss dlm ikan org..huhuuuu
ni la uolss adek aii number 2 dan 3.....hahaaa....
menggelamun uolss
haa..gituk la nyah..da angin sepoi2 bahse tuh....duk tepi laut gelamun jap..ahaakkksss :)
wahh...penat seeyy..ade la dlm 3 tempat weols singah2 beli ikan....best k...pd sume sila lah beli ikan di situ wokehh...papehal nak tau kelanjutan sila hubungi balai berdekatan..kuikuii....
da settle membeli ikan bagai...seperti yg dirancang bertolak plak gi umah mak teh di puncak alam....
pas pindah2 barang aritu weolss x sampai lagik ni da siap renovate umah weolss pon dijempot hadir...

wahh...tetamu kehormat uols..siap da masak tp mak teh n pak teh gi kenduri kawen weolss lepak2 jap mak teh da balik pe lagik gamat sket ar..huhuuu....
weolss sekeluarge suke gi umah mak teh ni sebab nye mak teh ni sempoi..suke gelak2 kann...huargg...x sempat nak amek gamba mak teh sekeluarge sobab eh acik bahagie bonar duk umah die yg nan indah bosarr tuh.kahakhakkk...berangan gak la nak dapek umah nun haa...
da lepak punye lame...ujan pon makin lebat weolss pon mintak diri dulu arr nyah....seblom alik tu posing dolu k..wahahaha
enterprem keta kak siti jap...beskal tu wat2 gi beli ikan pon baguihh tu haa...huhu
uolss tgk laa....kan baik hati lagik penyayang gituk....rajen,berbudi bahse...kuikuikuiiiii.....(piss..pisss...xde sape nak amek acik jadik menantu ker??huahuaaa...)
tu je la uolss...balik2 uamh terussssss gedebusss...ke mane uols?kolam mandi?hampeh uolss..ke katil ku nan indah abadi laa...hheheee.....
sekian...
jumpo laieee... :))))))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cayang labuchee:)

Ingat Mengingati

Belog Labuchee adalah tempat acik mengadu domba segala kegiatan acik, sekadar menghiburkan hati sendiri dan menjadi tempat mengimbau kenangan silam.eceh!Maka dengan itu, segala apa yang tercatat di belog ini adalah dari lubuk hati acik. tiada kena mengena dengan sesiapa yang masih berpijak di bumi yang nyata mahupun sudah tiada ya ya ya. Selain itu, entry2 yang ditulis kadangkala dikarang oleh acik pada waktu malam dan diauto publishkan ikut sesuka hati acik waktu dan tarikhnya. Ia adalah bukan pada waktu pejabat (ewah.....). Uols dibenarkan berkongsi entry jika berguna la ye, dan diharapkan dapatlah dikreditkan ke Labuchee. hehehe. Sebarang kecurian yang berlaku di belog ini, penulis tidak akan teragak2 untuk belasah korang! aci tak?Harap maklum. Bersamalah kita mengeratkan silaturrahim. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini