Khamis, April 09, 2009

jiwa kusut... :(

salam sume...samat pagik uolss...
smuge pagik ni hari ni memberikan kite seribu makna dan memberikan kite kekuatan utk menharungi hidup yg penuh liku, onak ranjau neh uolss....maafla, beberapa arini tulisan acik byk kepada kesedihan, kekecewaan kan...x gituk uolss...entah kenape, makin hari oerkara tu makin tegang makin tiada penghujung.....
thanks lela, pagik2 ang da ym aku tanye what happen....thanks sgt..at least ade gak org nak tanye problem aku then give advice..aku syg ko sampai kiamat nok...

mungkin ni la dipanggil lumrah hidup....
byk yg perlu kite korbankan untuk hidup bahagie...
nape erh??sifat hasad dengki, iri hati dan hipokrit memang x larik dr diri seorang yg digelar manusia...tp jike iri hati tu lebeh kepde yg lebih baik kan baguss....di redhai Allah....maka aman la setiap ape yg ada di muka Bumi Allah ini....

aku nak petik sket kate2 Kak Noorma(akak kat opis acik ni haa.....)
(camni laa ayat2 nye sket..tp kalau ade yg x bape nk betol sori erh kak noorma...ade sket kehilangan ingatan sket..huaargghhh)
-anak2 leh diibaratkan mcm lembu-

uolss bezakan erhhh :
1. seekor lembu yg dijaga dengan spenuhnya, tp x boleh kuar mkn rumput...jalan2....ataupon sebagainyee....
tp bile sekalik je kite kuarkan diee...yg x pernah kuar tgk rumput2 akan sondol sume apeee je yg ada depan mata die..mcm "batak"sket kan uolss....

2. seekor lembu yg dijaga sempurna juge tp diberikan kebebasan juge untuk keluar makna urmput..jalan2 tepi bendang....berkawan ngan lembu2 laen....bile kite lepaskan die..ape yg tejadik?die da biase ngan situasi tersebut kan...maka ia akan lebih teratur....gituk x?

boleh beza x uolss??acik x samakan manusia dgn lembu tp pendekatan tu la..same mcm manusia...inginkan ruang, sedikit kebebsan dan kepercayaan.....syukur alhamdulillah acik dilahirkan dlm keluarge yg sederhana...tp cukup ke kebahagiaan yg ade skarang ni.....

kdg2 berlegar jugak dlm kotak fikiran ni..
"mungkin aku perlu gi jauh sket....keje jauh mungkin keadaan akan pulih"
"cari part time..nnt alik lambat..xde la org benci nak tgk muke aku"
"aku ni hina sgt ker"
"aku ni sape erh sbenarnye"
"aku ni bukan kakak yg baik barangkali"
"aku lalai....slalu x ikot ckp mak n abah"
"aku terase sendirik ke"
Ya Allahuakbar......mcm mane nak sangkal perkare buruk dalam hati ni...solat..bace quran mesti akan tenangkan hati aku yg kusut ni...

org2 yg kusayang,
seandainye selama aku menjadi keluargamu, rakanmu, sahabatmu aku byk melukakan hatimu aku memohon sejuta kemaafan.ikhlas dr hati yg kecil ini.....aku jua seperti manusia lain, yg banyak melakukan kesalahan kesilapan, aku jahil dlm byk perkara..aku masih perlukan bimbingan dan sokongan tp siapaaaaa.....siapa yg akan betulkan aku dr segala kesilapan....hanya pada Allah tempat aku mengadu...tempat aku memohon segalanye....

org2 yg kusayang,
tidak sedetik pun hati ini membenci kalian.... hanya linangan air mata yg jatuh sejak akhir2 ini yg bercerita betape pilu dan kecewa nye hati ini pd kalian.... ape jua kesalahan diri ini jgn lah kalian menguar2 kan pd insan yg x pernah diri ini sayang kerana diri ini lebih mengenali diri kalian dr insan tersebut...ketahuilah, hati ini benar2 hancur dan x mungkin diri ini dpt membiarkan diri ini terus ketawa...dan ketawa....pd hakikatnya..Allah s.w.t lebih mengetahuinya....

~maafkan diri ini~

4 ulasan:

  1. Tanpa Nama10 April, 2009

    Hidup tak selalunya indah,
    Langit tak selalu cerah,
    Bagai malam tak berbintang...
    Itulah lukisan alam
    Begitu aturan Tuhan...

    - Hidup ada jatuh bangunnya dik..yang penting kita tak lupa pada-Nya. Apa yang berlaku mungkin satu dugaan dan cubaan dan dugaan serta cuban itu adalah tanda Allah sayangkan kita...bersabarlah..

    Bagaikan rumput yang lemah lembut,
    Tak luruh dipukul ribut,
    Bagai karang di dasar lautan,
    Tak terusik dilanda badai...

    Semoga kau terus tabah....

    BalasPadam
  2. thankss...smuge Allah memberikan lebih kekuatan dan petunjuk untuk kite teruskan hidup...

    BalasPadam
  3. ye beb smoga tuhan memberikan lebih kekuatan pada diri ko untuk truskan hidup

    BalasPadam
  4. thanks ain...cayang ko sampai kiamat.. :)

    BalasPadam

cayang labuchee:)

Ingat Mengingati

Belog Labuchee adalah tempat acik mengadu domba segala kegiatan acik, sekadar menghiburkan hati sendiri dan menjadi tempat mengimbau kenangan silam.eceh!Maka dengan itu, segala apa yang tercatat di belog ini adalah dari lubuk hati acik. tiada kena mengena dengan sesiapa yang masih berpijak di bumi yang nyata mahupun sudah tiada ya ya ya. Selain itu, entry2 yang ditulis kadangkala dikarang oleh acik pada waktu malam dan diauto publishkan ikut sesuka hati acik waktu dan tarikhnya. Ia adalah bukan pada waktu pejabat (ewah.....). Uols dibenarkan berkongsi entry jika berguna la ye, dan diharapkan dapatlah dikreditkan ke Labuchee. hehehe. Sebarang kecurian yang berlaku di belog ini, penulis tidak akan teragak2 untuk belasah korang! aci tak?Harap maklum. Bersamalah kita mengeratkan silaturrahim. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini