Sabtu, Mei 21, 2011

Astro Byond PVR (Bahagian 4)

Seperti mana yang kita tahu Astro Byond PVR ini boleh merakam keseluruhan cerita kesukaan kita kan? Dalam masa yang sama, kita boleh merakam 2 cerita secara serentak. Jika anda memilih untuk merakam kedua duanya sekali hanya cerita yang sedang dirakam secara langsung boleh ditonton.

Meh nak kongsi lagi keseronokkan yang ada pada Astro byond ni.

1) Contohnya kita sedang menonton maharaja lawak, tapi masa tu tak sempat nak rakam. Jangan risau.. Ambik remote terus tekan button "R", jika kita tidak mengalihkan saluran lain dari permulaan cerita la ye. Secara Automatik, ia akan merakan keseluruhan yang kita terlepas tu. Syok kan??

2)Dah malam?Mak marah tengok cerita sampai pagi? Tapi kita memang nak tengok cerita tu. Tiada masalah, Just record dan tutup TV. lepas tu? tidooooo la ye. eheheh

3)Sekarang ni tengah hangat cerita Nora Elena kan? Acik pun mana la boleh tinggal. Rugi wo.....
Tapi letih la kan nak carik semua tarikh dan waktu cerita tu dan record? Tak perlu risau, kita dah boleh record "series link". Automatik ia record sampi episod akhir.

4)Nak lagi best? Acik selalu tido kalau tengok cerita sambil tido. Frust betoi... Sekali bangun2 je dah nak sampai habis dh cerita nya tu. Dulu leh la nak sedeh tapi sekarang? tak lagi... Boleh rewind je.. rewind sampai mana yang acik tertinggal tu la.

5)Haritu tengok bola macam tak puas hati bile Si A tertendang kaki Si B? Dah bergaduh siapa lah yang carik pasal kan?Eh, jangan tambah dosa uols. Kite tengok secara gerak perlahan. Berehhh..

6)Bila sehari kerja letih badan mesti nak gelak2 kan. Acik memang selalu je tengok record maharajalawak tu. Tapi part2 Acik tak gemor tu.. Macam haihhh,sangat busan lor.. Dulu kena layan gak kan, sekarang laju2 acik forward kan. Best kan? Tak menanah mata acik. eheheheh

7)Uols, kite boleh lajukan selaju 4x,8x,16x,30x see......nak laju sampai habis pun bole! ngeh2..

8)Uols boleh record sebanyak mana yang mampu sehingga lebih kurang 500g! yahuu..

9)Dah record semua tuh, boleh pindah kan ke External Hard disk! Wah..

10)Masalah utama pengguna Astro adalah waktu hujan. Waktu hujan memang siaran tak ada kan? Ini lah penyelesaian nye. Astro byond.. Tiada masalah itu lagi.. :)

Memang banyak kelebihan Astro byond PVR ni. Nak cerita tak muat blog. hehehehe
Kos pemasangan hanyalah RM400 or RM300 jika uols tukar ganti kotak Astro uols tu. Kalau tak silap acik la. Nak tahu lebih lanjut?Astro sedia membantu, klik cepat atau hubungi 1 300 82 3838

2 ulasan:

  1. Mcm mana cerita yg da rekod tu transfer ke hard disk?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Acik tu bebel panjang2 org tanya ta nak pulak bagi tau. Acik tolong selesaikan masaalah kami. 😂😂😂

      Padam

cayang labuchee:)

Ingat Mengingati

Belog Labuchee adalah tempat acik mengadu domba segala kegiatan acik, sekadar menghiburkan hati sendiri dan menjadi tempat mengimbau kenangan silam.eceh!Maka dengan itu, segala apa yang tercatat di belog ini adalah dari lubuk hati acik. tiada kena mengena dengan sesiapa yang masih berpijak di bumi yang nyata mahupun sudah tiada ya ya ya. Selain itu, entry2 yang ditulis kadangkala dikarang oleh acik pada waktu malam dan diauto publishkan ikut sesuka hati acik waktu dan tarikhnya. Ia adalah bukan pada waktu pejabat (ewah.....). Uols dibenarkan berkongsi entry jika berguna la ye, dan diharapkan dapatlah dikreditkan ke Labuchee. hehehe. Sebarang kecurian yang berlaku di belog ini, penulis tidak akan teragak2 untuk belasah korang! aci tak?Harap maklum. Bersamalah kita mengeratkan silaturrahim. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...