Khamis, September 23, 2010

Awak....

Awak..
Orang tak tau la awk bace ke tak blog org ni...
Tapi org rasa dengan care awak terhadap org mungkin awak baca..
Org tak daya nak taip mesej kasik kat no awak tu...
Org tak daya nak taip "awk takyah kacau org lagi la"...
Tapi org kena jugak..

6 tahun lepas,
kita dah mula berkawan,
kenal ati budi masing2,
tau la...
menggatal je lebih kan,
dah la baru abis sekolah,
tapi takpe wak,
dah lama ia berlalu...

terima kasih wak,
banyak bg nasihat kat org,
sentiasa caring kt org,
suruh org denga cakap mak,
rajin wat keje umah,
rajin solat,
jgn kuar memalam,
macam2 laaaa kau ni awak....
org ingat je sampai sekarang..

Org masuk belajar,
awak penah susah payah hantar org balik,
waktu bulan puasa pulak tu,
awk siap2 belikan org makanan,
senang nak berbuka kat bilik awk kate,
azan...
kite kol awk tanye kt mane,
awk kate kt kedai,
awk tipu..
kawan awk ckp,
awak nan dia berbuka kt depan pintu tempat belaja org..
mekaseh wak..

Masalah,
Macam2 jadi kat awak..
Tapi org tau,
tu semua kisah silam awk,
tapi berkait2..
Kesian awk..

Mak awak,
selalu kol org, nangis, sedih..
sampai bila masalah tu nak belenggu hidup awk...
Sekarang, Alhamdulillah....
Awak da bebas dari masalah tu..
Syukur..

Dah berapa banyak kali,
Kite berkawan pastu kite gado..
macam tu la,
tak terkira kan,
sampai sekarang.. Awak cakap kt org,
Awak still tunggu org..
Awak tak putus berdoa,
mudah mudahan jodoh awak nan org ada..
Mekaseh Awk....

Tapiiiii,
org tak tau itu semua akan terjadi ke tak...
dalam otak org ni terbayang2 je kisah lama2..
org leh cakap awk jahat,
selalu denga org gaduh2 nan awk,
tapi, hakikatnya perkataan " bodoh" pn awk tak pernah sebut kt org..
org je yg slalu marah awk,
awak diam je..
tapi,awk yg kena..
org cakap awk tak layak nan org
sebab kita selalu gaduh..

awak,
dengar pesan org elok2...
Kita tak akan bahagia kalau tak dapat restu keluarga...
Doa Ibu Ayah tu penting kan wak...
Awak yang pesan,
awak cakap kalau mak ayah org tak suka awak,
nak jodohkan org dengan org lain,
awak terima kan,
awak nak org bahagia kan,
itu la hakikatnya awk..

Org tau,
Lepas ni tak akan ada org anta pizza kt umah dah,
Takkan ada bunga ros kt atas meja opis org dah,
Takkan ada org anta ikan kt org dah,
macam2 lagi la yg takkan ada dah...
Tapi segala kebaikan dan nasihat awk,
tetap dalam ingatan org..

Awk berhak,
untuk dapat yg terbaik,
amanah Allah untuk awak,
Org sentiasa berdoa utk itu..
Jgn bimbang ok..
Solat jgn lupe wak....

Awk jangan sedih..
Kite kena terima semua dugaan Allah ni,
dengan tabah dan sabar..
Ada hikmah disebalik kejadian ni kan....

Terima kasih sebab sudi jadi kawan org yg paling baik selama 6 tahun kita kenal ok...
Kita tetap kawan sampai bila...
Juz 4 u : SZ.......

2 ulasan:

  1. sob.. sobb.. teharu aku beb.. sadisnya aku mendengarnya... waaa.. klu la aku.. mmg nangis abeh2 an.. aduh.. nape ko x mau die ziela.. huhuhu.. ak tau sbb nya.. byk saba erk.. klu d jodoh pasti x kemana... insyaallah..segalanya ketentuan allah...ak tau sape gerangannya.... ak doakan korg bahagia slalu.. amin... sob.. soob.. sobbb..

    BalasPadam
  2. maceh lela.....
    byk sebab kan nape aku xleh nan die...
    mudah2 an..kalau ini takdir Allah, aku terima je dgn sabar dan tabah..

    BalasPadam

cayang labuchee:)

Ingat Mengingati

Belog Labuchee adalah tempat acik mengadu domba segala kegiatan acik, sekadar menghiburkan hati sendiri dan menjadi tempat mengimbau kenangan silam.eceh!Maka dengan itu, segala apa yang tercatat di belog ini adalah dari lubuk hati acik. tiada kena mengena dengan sesiapa yang masih berpijak di bumi yang nyata mahupun sudah tiada ya ya ya. Selain itu, entry2 yang ditulis kadangkala dikarang oleh acik pada waktu malam dan diauto publishkan ikut sesuka hati acik waktu dan tarikhnya. Ia adalah bukan pada waktu pejabat (ewah.....). Uols dibenarkan berkongsi entry jika berguna la ye, dan diharapkan dapatlah dikreditkan ke Labuchee. hehehe. Sebarang kecurian yang berlaku di belog ini, penulis tidak akan teragak2 untuk belasah korang! aci tak?Harap maklum. Bersamalah kita mengeratkan silaturrahim. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini